נעילה ירוקה באירופה; פאוול תמך בעליות גם ביבשת

המסחר באסיה ננעל בירידות, למעט הניקיי היפני • קרן המטבע הבינלאומית חוזה כי המשק הגלובלי יצמח בשיעור של 3.9% השנה וגם בשנה הבאה

בורסת לונדון / צילום: Toby Melville, רויטרס
בורסת לונדון / צילום: Toby Melville, רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, לאחר בוקר תנודתי. המסחר אסיה ננעל היום במגמה שלילית, למעט הניקיי היפני. המסחר בארה"ב ובאירופה ננעל אתמול בירידות. 

 

קרן המטבע הבינלאומית חוזה כי המשק הגלובלי יצמח בשיעור של 3.9% השנה וגם בשנה הבאה, אם כי הצמיחה תהיה הרבה פחות מסונכרנת בין המשקים, והשוני בין שיעורי הצמיחה של המשקים השונים יהיה גדול יותר. שיעור הצמיחה הממוצע של המשקים המפותחים יעמוד, על פי התחזית, על 2.4% השנה ו-2.2% בשנה הבאה.

קרן המטבע מביעה ביקורת חריפה על מדיניות הנשיא טראמפ בנושאי סחר. על פי העדכון של הקרן, הסיכון הגדול ביותר הנשקף למשק העולמי הוא התפתחות של מלחמת סחר, בעקבות העלאות שיעורי המכס ומסי היבוא שבהן החלה ממשלת ארה"ב. מלחמת סחר עלולה לפגוע בהתאוששות הכלכלית ולהוריד את שיעורי הצמיחה בטווח הבינוני, תוך הקטנת שיעורי ההשקעה במשקים השונים. אם הסיכונים הקשורים למלחמות הסחר יתממשו, הקרן צופה ירידה של שיעור הצמיחה בכחצי נקודת אחוז בממוצע עד שנת 2020. על פי אובסטפלד, דווקא המשק האמריקאי עלול להיות הפגיע ביותר, לאור צעדי גומלין להעלאת מכסים מצד כמה שותפות סחר מרכזיות של ארה"ב. 

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול צפוי לנאום היום בוושינגטון לגבי מדינות הבנק המרכזי. עיניי המשקיעים בעולם נשואות למדיניות הריבית של הפד, כך שנאומו של פאוול צפוי להשפיע על השווקים. 

מדד Hang sang נפל ב-1.24%, מדד שנגחאי מאבד כ-0.7%, מדד הקוספי יורד כ-0.2% ומדד ASX 200 נופל בכ-0.6% בהובלת מניות האנרגיה. מדד הניקיי עולה ב-0.44%. מחיר הנפט  השפיע על השווקים באסיה לרעה. הנפט נפל אתמול לאחר ששר האוצר האמריקאי הצהיר כי ארה"ב תאפשר למדינות מסוימות לקנות נפט מאיראן באופן זמני.