צ'ק פוינט תקצה לגיל שויד אופציות למניות בשווי של 144 מ' ד'

בעשור האחרון ויתר מנכ"ל צ'ק פוינט גיל שויד על קבלת שכר ובונוסים מהחברה • עם זאת, הוא מקבל מדי שנה מענק נדיב של אופציות למניות חברת אבטחת הסייבר - משום שלדבריו נוח לו יותר להרוויח יחד עם בעלי המניות • שויד מחזיק כיום ב-19.1% מהון החברה בשווי של כ-3.4 מיליארד דולר

יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד / צלם: איל יצהר
יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד / צלם: איל יצהר

גיל שויד ממשיך לבצר את מעמדו כבעל המניות הגדול ביותר בצ'ק פוינט, חברת אבטחת הסייבר, שאותה הקים במשותף עם מריוס נכט ושלמה קרמר ב-1993, ושאותה הוא מנהל מאז. נכון להיום, שויד מחזיק ב-19.1% מהון החברה, כ-31 מיליון מניות בשווי של למעלה מ-3.4 מיליארד דולר, וברשותו גם כ-5.9 מיליון אופציות לרכישת מניות, במחירי מימוש שנעים בין 49.5 דולר למניה לכ-115 דולר, שיבשילו בין השנים 2019 ל-2024. בעלת המניות השנייה בגודלה בצ'ק פוינט היא חברת ההשקעות האמריקאית Massachusetts Financial Services Company, שמחזיקה ב-7.7% מהמניות בשווי נוכחי של 1.3 מיליארד דולר.

בצ'ק פוינט מבקשים כעת לאשר לשויד הקצאת אופציות נוספות, כפי שבוצעה בכל השנים האחרונות. בעשור האחרון ויתר המנכ"ל שויד מדי שנה על קבלת שכר מצ'ק פוינט (למעט שכר מינימום כפי שקובע החוק) ועל קבלת בונוס שנתי. עם זאת, הוא מקבל מדי שנה מענק נדיב של אופציות. שויד הסביר בעבר שבחר לוותר על השכר והבונוסים ולקבל אופציות, משום שנוח לו יותר להיות בעמדה שבה הוא מרוויח אם בעלי המניות מרוויחים. בשנים 2014-2017 קיבל שויד תגמולים בעלות כוללת של כ-140 מיליון דולר. 

המספרים הגדולים של גיל שויד
 המספרים הגדולים של גיל שויד

צ'ק פוינט , המספקת פתרונות לאבטחת סייבר, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 17.3 מיליארד דולר. אתמול פרסמה צ'ק פוינט זימון לאסיפת בעלי המניות השנתית שלה, שתתקיים ב-20 באוגוסט במשרדי החברה בתל-אביב. אחת מההצעות שעל הפרק היא להקצות לשויד 1.3 מיליון אופציות (זהה למספר האופציות שהוקצו לו בשנה שעברה) במחיר מימוש שיהיה 100% ממחיר הנעילה של המניה בנאסד"ק במועד האסיפה. שווי המניות במקרה שהאופציות ימומשו, נכון למחיר הנוכחי, הוא כ-144 מיליון דולר.

דירקטוריון צ'ק פוינט אישר את ההקצאה, וממליץ לבעלי המניות לתמוך בה. בזימון נכתב שוועדת הביקורת של הדירקטוריון בחנה מספר גורמים, כולל השוואה לחברות דומות בתעשייה, האחריות המוטלת על שויד, התרומה המוערכת העתידית של שויד לרווחי צ'ק פוינט ועוד. לצורך בחינת ההקצאה לשויד, בוועדה התייעצו גם עם חברת ייעוץ העוסקת בתחום התגמולים (Mercer).

במקביל, בעלי המניות של צ'ק פוינט יתבקשו לאשר באסיפה להאריך את כהונתם של שישה דירקטורים עד לאסיפה השנתית של 2019, ולבחור בשני דירקטורים חיצוניים לתקופה של שלוש שנים. הדירקטורים שיעמדו להצבעה הם שויד עצמו, היו"ר נכט, וכן ג'רי אונגרמן, לשעבר נשיא צ'ק פוינט, שמכהן בדירקטוריון החברה משנת 2005; דן פרופר, יו"ר חברת אסם וחבר דירקטוריון צ'ק פוינט משנת 2006; דויד רובנר, דירקטור בחברה מ-1999; וד"ר טל שביט, דירקטורית משנת 2000. הדירקטורים החיצוניים שעומדים להצבעה הם יואב שלוש וגיא גכט.

התגמולים של שויד
 התגמולים של שויד

צ'ק פוינט צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השני לשנת 2018 בשבוע הבא. אנליסטים שמסקרים את החברה מצפים ממנה להציג הכנסות של כ-462 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP בסך 1.3 דולר למניה. עם פרסום דוחות הרבעון הראשון הפחיתה צ'ק פוינט את התחזית השנתית שלה ב-2%, והודיעה שהיא מצפה להכנסות של 1.85-1.93 מיליארד דולר, ולרווח נקי של 5.45-5.75 דולרים למניה (כ-900 מיליון דולר). הפחתת התחזיות אכזבה את המשקיעים, ומניית צ'ק פוינט ירדה אז אל מתחת לרף ה-100 דולר, אחרי שכבר הגיעה לשיא של כ-119 דולר כחצי שנה קודם לכן. עם זאת, מאז התאוששה המניה, וכיום היא נסחרת במחיר של כ-111 דולר, כאשר רק בשבעת ימי המסחר האחרונים נסחרה המניה במגמה חיובית, ועלתה ב-8.5%.  

מניית צ'ק פוינט
 מניית צ'ק פוינט

גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס".