מיקרוסופט הכתה התחזיות: ההכנסות עמדו על 30 מיליארד ד'

ענקית הטכנולוגיה רשמה רווח של 1.13 דולר למניה, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 1.08 דולר למניה • ברבעון הנוכחי מיקרוסופט הכריזה על הרכישה של פלטפורמת גיטהאב לאחסון קוד ב-7.5 מיליארד דולר, והתמודדה עם ביקורת על שיתוף הפעולה שלה עם משטרת ההגירה האמריקאית

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה / צילום: רויטרס

מיקרוסופט  הצהירה הערב (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של השנה הפיסקלית 2018, ועברה את ציפיות האנליסטים בהכנסות וברווחים. ענקית הטכנולוגיה רשמה רווח של 1.13 דולר למניה, לעומת ציפיות האנליסטים לרווח של 1.08 דולר למניה.

הכנסות החברה לרבעון עמדו על 30.1 מיליארד דולר, לעומת הציפיות ל-29.21 מיליארד דולר. מיקרוסופט הכניסה 6.9 מיליארד דולר ממוצרי הענן המסחרי שלה, מעל הציפיות להכנסות של 6.55 מיליארד דולר, וצמיחה של 53% מהרבעון המקביל בשנה שעברה.

הכנסות החברה צמחו ב-17% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי של מיקרוסופט לרבעון זה הוא 8.9 מיליארד דולר, והרווח התפעולי 10.4 מיליארד דולר - עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה.

בשנים האחרונות מנכ"ל החברה סאטיה נאדלה מיקד את תשומת לב המשקיעים במוצרי הענן המסחריים של החברה, שכוללים בין היתר תוכנת פרודוקטיביות של אופיס 365 לשוק המסחרי, ואת הענן הציבורי Azure.

ברבעון הנוכחי מיקרוסופט הכריזה על הרכישה של פלטפורמת גיטהאב לאחסון קוד ב-7.5 מיליארד דולר, ועל עיצוב מחדש של אופיס 365. החברה גם התמודדה עם ביקורת על שיתוף הפעולה שלה עם משטרת ההגירה האמריקאית. במהלך הרבעון מניית מיקרוסופט רשמה שיא של כל הזמנים כשעברה את שווי המאה דולר.

ברבעון הבא, הראשון לשנה הפיסקלית 2019, אנליסטים צופים כי מיקרוסופט תכניס 27.38 מיליארד דולר.