"הנפקת אג"ח פאלו אלטו משקפת מיקוד גובר במיזוגים ורכישות"

בקרדיט סוויס ממליצים על המניה ב"תשואת חסר" בדיסקאונט של 18% על השוק • האנליסט בראד זלניק: "לזהות המנכ"ל החדש יש השפעה על הרכישות הפוטנציאליות בעתיד, והגיוס הוא עדות נוספת לכך" • מפחית את תחזיות הרווח של פאלו אלטו לשנות הכספים 2018-2019, אף נמוך מתחזית החברה

ניר צוק. מייסד פאלו אלטו / צילום: תמר מצפי
ניר צוק. מייסד פאלו אלטו / צילום: תמר מצפי

לאחרונה השלימה חברת הסייבר פאלו אלטו  גיוס גדול, כשהנפיקה איגרות חוב להמרה בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. בחברה ציינו אז כי התמורה מההנפקה תשמש לצרכים עסקיים כלליים, בין היתר הון חוזר, הוצאות הוניות, רכישות אפשריות, עסקאות אסטרטגיות והחזר של אג"ח קיימות, שנושאות ריבית של 0% ומיועדות לפירעון בשנה הבאה.

בבנק ההשקעות קרדיט סוויס מנסים כעת להעריך מה יהיו הכיוונים של אותן עסקאות אסטרטגיות אפשריות. האנליסט בראד זלניק מזכיר כי מתוך הסכום שגויס, כ-500 מיליון דולר ישמשו את פאלו אלטו להחזיר חוב קודם, שגויס באג"ח להמרה שמועדן פירעונן ביולי 2019; וכ-165 מיליון דולר ישמשו לצורכי עסקאות גידור שקשורות לגיוס הנוכחי. "אנחנו סבורים כי יתרת הסכום תשקף את המיקוד הגובר של פאלו אלטו במיזוגים ורכישות, בעיקר רכישות טכנולוגיות אך ייתכן גם רכישות מהותיות שישנו את פני החברה (transformative)", כותב האנליסט.

נזכיר כי בחודשים האחרונים ביצעה פאלו אלטו שתי רכישות טכנולוגיות, כששילמה 300 מיליון דולר תמורת Evident.io מארה"ב וכן סכום מוערך של כ-100 מיליון דולר עבור Secdo מישראל. בסוף הרבעון הקודם היו לפאלו אלטו בקופה כ-1.6 מיליארד דולר.

פאלו אלטו, שמספקת פתרונות לאבטחת סייבר עבור ארגונים, נסחרת בבורסה של ניו-יורק. החברה הוקמה על-ידי ניר צוק, המשמש כמנהל הטכנולוגי. המנכ"ל החדש של החברה הוא ניקש ארורה, ובקרדיט סוויס סבורים שלזהות המנכ"ל יש השפעה על הרכישות הפוטנציאליות בעתיד. "אנחנו מאמינים שהרקע של המנכ"ל החדש בקבוצת SoftBank, בה עסק בבנייה של זרוע ההשקעות ולא בתחום אבטחת הסייבר - משקף את העתיד האסטרטגי של פאלו אלטו", מעריך האנליסט. "הגיוס, שמוסיף 'תחמושת' למאזנה של החברה, הוא עדות נוספת שהעתיד של פאלו אלטו יכלול עוד מיזוגים ורכישות, בהמשך לשתי הרכישות האחרונות שבוצעו".

שליליים על המניה כבר תקופה

לדברי זלניק, בשלב זה עדיין לא ידוע האם פאלו אלטו תבצע רכישות שיוסיפו לה טכנולוגיה או שתלך על רכישה גדולה שתשנה את פניה. אם מדובר ברכישות טכנולוגיות, הוא מעריך שהחברה תרצה לבנות פלטפורמה, כך שהרכישות יגיעו מתחום הוויזיביליות והאנליטיקה, מהרחבת היכולות בתחום ה-EDR (אבטחת נקודות קצה), או להוסיף יישומים נוספים לפלטפורמה הקיימת. להערכת האנליסט, אם אכן תבוצע רכישה טרנספורמטיבית, היא עשויה להגיע מתחום האבטחה של רשתות בענן.

בקרדיט סוויס לא משנים את מודל ההשקעה שלהם וממשיכים לסקר את המניה בהמלצה שלילית, "תשואת חסר", במחיר יעד של 175 דולר הנמוך ב-18% ממחיר המניה. האנליסט מפחית מעט את תחזיות הרווח לשנות הכספים 2018-2019 ומצפה שפאלו אלטו תציג ב-2018 רווח נקי של 3.86 דולר למניה על בסיס Non-GAAP, כלומר כ-369 מיליון דולר בסך הכול, ומעט נמוך מתחזית החברה עצמה. פאלו אלטו נסחרת בניו-יורק בשווי 19.9 מיליארד דולר אחרי עלייה של 54% בשנה האחרונה.