עוד צרות בפייסבוק: גם פתיחת החברה-הבת בסין מסתבכת

אתמול פורסם כי למרות שהרשת החברתית חסומה בסין, פייסבוק עומדת לפתוח חברה-בת במדינה, דרכה תפעיל חממת חדשנות להשקעה בסטארט-אפים מקומיים • אלא שכעת נראה כי היוזמה נבלמה בשל חילוקי דעות פנימיים בין גופים רשמיים בסין

הודעת שגיאה של פייסבוק / צילום: שאטרסטוק
הודעת שגיאה של פייסבוק / צילום: שאטרסטוק

אחרי שפייסבוק  דיווחה אתמול על תוצאות מאכזבות לרבעון השני, כעת גם המיזם הסיני שלה נתקל בקשיים. אתמול (ד') פורסם כי למרות שהרשת החברתית חסומה בסין, פייסבוק עומדת לפתוח חברה-בת במדינה, דרכה תפעיל חממת חדשנות להשקעה בסטארט-אפים מקומיים. אלא שכעת נראה כי היוזמה נבלמה בשל חילוקי דעות פנימיים בין גופים רשמיים בסין.

במשך מספר שעות אמש, מאגר מידע של ממשלת סין הראה כי פייסבוק קיבלה אישור לפתיחת החברה. אך לאחר מכן הרישום נעלם מהמאגר, ובתקשורת הסינית החלו לצנזר אזכורים של החברה החדשה. לפי מקור של "ניו-יורק טיימס", האישור לפתיחת החברה בוטל נכון לעכשיו. בעוד שלדבריו משמעות הדבר אינה בהכרח שפייסבוק לא תוכל לפתוח את החברה - הביטול בהחלט הופך את הסיכויים לפתיחתה לנמוכים מאוד.

לדבריו, הסיבה לשינוי הייתה חוסר הסכמה בין גורמים רשמיים במחוז ג'ג'יאנג, שבבירתו האנגג'ואו פייסבוק תכננה לפתוח את החברה, לבין מנהלת הסייבר ספייס הסינית. המנהלה אחראית על הרגולציה הלאומית בסין בנושאי אינטרנט, וככל הנראה אנשיה כעסו על כך שלא היו מעורבים יותר בהחלטה.

בפייסבוק סירבו להגיב לידיעה.