הנפקת פרשמרקט נכשלה עקב חילוקי דעות על שווי החברה

בשלב המוסדי של ההנפקה שהתקיים היום הגיעו לחברה ביקושים של עשרות מיליוני שקלים מגופים מוסדיים, אולם לפי מחיר מינימום הנמוך מהמחיר לפיו ביקשה החברה לבצע את ההנפקה, אשר שיקף לפרשמרקט שווי של כ-750 מיליון שקל

בוטלה הנפקת פרשמרקט בשל רצון המוסדיים להוריד את שווי החברה במהלך הגיוס. 

הנפקת רשת הסופרמרקטים פרשמרקט נכשלה. בשלב המוסדי של ההנפקה שהתקיים היום (ה'), הגיעו לחברה ביקושים של עשרות מיליוני שקלים מגופים מוסדיים, אולם, לפי מחיר מינימום הנמוך מהמחיר לפיו ביקשה החברה לבצע את ההנפקה, אשר שיקף לפרשמרקט שווי של כ-750 מיליון שקל (לפני הכסף).

ככל הידוע, מחיר המינימום לפיו היו מוכנים הגופים הבולטים לקחת חלק בהנפקה עמד על כ-700 מיליון שקל לחברה - נמוך בכ-7% משווי המינימום שביקשה החברה, ובשלב זה החליטה החברה שלא להמשיך בתהליך ההנפקה. זאת לאור רצון בעלי החברה לבצע את ההנפקה בשווי הראוי לפעילות, לראייתם. השווי הראשוני לפיו ביקשה לראשונה פרשמרקט לבצע את ההנפקה עמד על כ-1 מיליארד שקל.

ביום שלישי פורסם ב"גלובס", כי על רקע תנאי השוק המאתגרים, ועם התקדמות הרוד שואו לקראת הנפקת המניות הראשונית שלה, חתכו האחים יוסי ושלומי אמיר (עמר) את שווי רשת הסופרמרקטים שבבעלותם בכ-25%, לכ-750 מיליון שקל לפני הכסף, לעומת שווי של כ-1 מיליארד שקל שלפיו ביקשו להנפיק תחילה.

אחד הפעילים בשוק הסביר השבוע כי "בשל הפדיונות בקרנות הנאמנות, הן לא במשחק, כך שפרשמרקט נותרו עם הגופים המוסדיים לטווח ארוך, ולכן הם צריכים להגיע לשוק עם מחירים יותר אטרקטיביים כדי לצלוח את ההנפקה. אם המצב לא ישתנה באופן מהותי, גם קרן אייפקס תידרש לקיצוץ גדול במחיר כדי להשלים את הנפקתה של חברת זאפ".

מהלך ההנפקה היה צפוי להפוך את צמד האחים לנזילים במיוחד, עם הון של יותר מ-300 מיליון שקל, שיזרום לכיסיהם באמצעות הצעת מכר שתשולב בהנפקה וקבלת דיבידנד מהחברה במקביל להשלמת המהלך שמובילה דיסקונט חיתום. אם ההנפקה הייתה מושלמת כמתוכנן, מנייתה של פרשמרקט צפויה הייתה לעשות את דרכה למדד ת"א 125.

פרשמרקט מחזיקה כיום ב-31 סניפי סופרמרקטים ברחבי הארץ, בשטח כולל של יותר מ-22 אלף מ"ר, וגודלו של כל אחד מהם נע בטווח של 500-3,000 מ"ר. לפי החברה מרבית הסניפים הם סניפים "שכונתיים", הממוקמים בשכונות ובמרכזי ערים. מנכ"ל החברה הוא שלומי אמיר (48), היו"ר הוא יוסי אמיר (50), ובסך-הכול מעסיקה הרשת יותר מ-1,500 עובדים.

מתשקיף ההנפקה שהוגש עולה כי האחים אמיר - בניו של דוד עמר, לשעבר ראש מועצת נשר שבצפון הארץ - החלו בפעילות בתחום השיווק הקמעוני בשנת 1995 באמצעות חברה פרטית שהחזיקה בשני סופרמרקטים, בקריית ביאליק ובחיפה. התרחבותם המשמעותית נעשתה בשני שלבים - הראשון בשנים 2008-2016, אז רכשו 17 סניפים נוספים; והשני נעשה בתחילת השנה שעברה, עם רכישת 13 סניפי רשת מחסני להב תמורת 85 מיליון שקל מידי חברת האוטובוסים דן, שרכשה את הרשת מידיו של איש העסקים אלי להב בשנת 2010.