נעילה אדומה בבורסה בת"א; אודיוקודס עלתה בלמעלה מ-4%

קרן ההשקעות ורבורג פינקוס רוכשת את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד • הלחץ של אלשטיין עבד - יו"ר שופרסל ישראל ברמן התפטר מתפקידו • נעילה אדומה בוול סטריט בסוף השבוע בהובלת פייסבוק וטוויטר

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א'), יומו הראשון של שבוע המסחר, במגמה שלילית, זאת על רקע הסגירה החיובית ביום ה' והנעילה האדומה בוול סטריט ביום ו', בהובלת מניות הטק, בראשן פייסבוק וטוויטר, שפרסמו דוחות כספיים לרבעון השני של 2018 שאכזבו את השווקים.

 

לראשונה חברת כרטיסי אשראי בישראל תוחזק ע"י משקיע זר: קרן ההשקעות ורבורג פינקוס רוכשת את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד. בסוף השבוע סיכמה הקרן את פרטי העסקה עם בנק לאומי , כאשר גם קבוצת עזריאלי המחזיקה ב-20% ממניות לאומי קארד תצטרף לעסקה. הקרן תרכוש את לאומי קארד לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, עם אופציה לשלם 273 מיליון שקל נוספים במהלך שש השנים לאחר העסקה, אם לאומי קארד תציג תוצאות עודפות מעבר לתחזיות שהוצגו לקרן.

ועד עובדי לאומי קארד מתכוון להתחיל בעיצומים ביום רביעי הקרוב, אם לא תהיה התקדמות משמעותית בגיבוש הסכם קיבוצי חדש וגיבוש הסכמות על מענק לעובדי החברה בעקבות העסקה למכירתה. על רקע הפרסומים על מכירת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס שלחה אתמול יו"ר ועד העובדים רעות פבלוביץ מייל לעובדי החברה בנושא.

"אנו שמחים על העסקה ובמיוחד על הסכום שישולם בגין המכירה (30% מעל ההון העצמי של לאומי קארד). פרטי העסקה מלמדים שאכן קיים התקציב הדרוש למתן מענה מלא לדרישותינו בהסכם הקיבוצי, וכן לתשלום חלקנו במכירה", היא כותבת. עוד היא כותבת: "אנו גאים בחברה שלנו על ההישג. כעת הגיע הזמן לקטוף את פירות השקעתנו". 

הנפקת רשת הסופרמרקטים פרשמרקט נכשלה. בשלב המוסדי של ההנפקה שהתקיים ביום חמישי, הגיעו לחברה ביקושים של עשרות מיליוני שקלים מגופים מוסדיים, אולם, לפי מחיר מינימום הנמוך מהמחיר לפיו ביקשה החברה לבצע את ההנפקה, אשר שיקף לפרשמרקט שווי של כ-750 מיליון שקל (לפני הכסף).

ככל הידוע, מחיר המינימום לפיו היו מוכנים הגופים הבולטים לקחת חלק בהנפקה עמד על כ-700 מיליון שקל לחברה - נמוך בכ-7% משווי המינימום שביקשה החברה, ובשלב זה החליטה החברה שלא להמשיך בתהליך ההנפקה. זאת לאור רצון בעלי החברה לבצע את ההנפקה בשווי הראוי לפעילות, לראייתם. השווי הראשוני לפיו ביקשה לראשונה פרשמרקט לבצע את ההנפקה, עמד על כ-1 מיליארד שקל.

הלחץ של אלשטיין עבד - יו"ר שופרסל  ישראל ברמן התפטר מתפקידו. אלשטיין, שלאחרונה מכר מניות וחדל להיות בעל שליטה, דרש את הדחתו של היו"ר בישיבת דירקטוריון שלבסוף התפטר בעצמו תחת הלחץ. 

נציין כי בין בעלי המניות המוסדיים בקבוצה נמנה גם בית ההשקעות אפסילון , שאחת מבעלי מבעלי המניות המעטים בו, היא קבוצת ההחזקות של אלשטיין.

אל-על משעה את עתירתה לבג"ץ, שבה דרשה לאפשר לה לטוס מעל סעודיה בנתיב קצר להודו, כפי שאושר בחודש מארס לחברת אייר אינדיה.

ברבעון השני הסתכמו הכנסות טאואר  ב-335 מיליון דולר, צמיחה של 7.2% בהשוואה לרבעון הקודם שהיה חלש , אך ירידה (שהייתה צפויה) של 2.9% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי הסתכם ב-37.7 מיליון דולר, עלייה של 44.5% מהרבעון הקודם וירידה של 24.5% מהרבעון המקביל. ברבעון השלישי מצפה טאואר
להכנסות שינועו סביב 335 מיליון דולר - ירידה של 5.6% ביחס להכנסות שנרשמו ברבעון השלישי בשנה שעברה, בעוד שהאנליסטים ציפו לרבעון של צמיחה עם הכנסות של 360 מיליון דולר. בתגובה לדוחות, קרדיט סוויס הוריד את מחיר היעד למניית טאואר ב-3 דולר, לרמה של 28.5 דולר. מחיר היעד המעודכן עדיין גבוה ב-40.8% ממחיר המניה בנאסד"ק, וההמלצה בקרדיט סוויס נותרת ללא שינוי, "תשואת יתר".

אודיוקודס  דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות הרבעון השני לשנת 2018. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-5 מיליון דולר, גידול של 12.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון ב-2.4 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא; הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון ב-4.1 מיליון דולר או 14 סנט למניה בדילול מלא.

אופקו  רשמה ירידות במסחר.