מניבים ומיטב דש רוכשים מגדל משרדים בכ-300 מיליון שקל

מגדל המשרדים, שנמצא בכפר-סבא, מוקם בימים אלה ע"י אלעד ישראל מגורים של יצחק תשובה וחברת ש.א.ב השקעות ופיתוח

עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל / צילום: נועה זני
עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל / צילום: נועה זני

קרן הריט מניבים ובית ההשקעות מיטב דש רוכשים בניין משרדים וחניון שנמצאים בשלבי הקמה בכפר-סבא. העסקה התבצעה באמצעות באמצעות חברה משותפת שבה מחזיקה מניבים ב-60% ומיטב דש ב-40%. הפרויקט מוקם בימים אלה על ידי אלעד ישראל מגורים של יצחק תשובה וחברת ש.א.ב השקעות ופיתוח.

מגדל המשרדים, הממוקם בסמוך לצומת רעננה דרום ובקרבה לתחנת הרכבת החדשה רעננה דרום שנפתחה לאחרונה, צפוי לכלול לפחות 13 קומות משרדים בשטח כולל של כ-18,400 מ"ר בתוספת 4.5 קומות בחניון תת-קרקעי. ההיקף הסופי של העסקה ייקבע בהתאם לאישורים שיתקבלו לפרויקט, שכן שתי היזמיות מנסות בימים אלה לקבל אישורים לתוספת של עוד 8 קומות משרדים נוספות בבניין בשטח של כ-10,000 מ"ר.

אם יהיה בסופו של דבר בהיקף של 13 קומות ישלמו מניבים ומיטב דש כ-226 מיליון שקל בתוספת מע"מ והוצאות עסקה בהיקף של 16.5 מיליון שקל ואם יתקבלו אישורים לתוספת של עוד 8 קומות היקף העסקה צפוי לעמוד על כ-326 מיליון שקל בתוספת מע"מ והוצאות עסקה בהיקף של כ-23.5 מיליון שקל. בנוסף, שתי הרוכשות צפויות להשקיע עוד 35-55 מיליון שקל בעבודות גמר בבניין שכן הן יקבלו אותו ברמת מעטפת. במניבים מציינים כי אם הבניין יהיה בגובה 13 קומות ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) ממנו צפויה לעמוד על כ-18.5-21 מיליון שקל (כאמור חלקה של מניבים יעמוד על 60% מסכום זה) ואם הוא יכלול 21 קומות משרדים, ה-NOI צפויה להסתכם בכ-27.5-31.5 מיליון שקל בשנה.

מניבים ומיטב דש העבירו מקדמה בסך של כ-15 מיליון שקל, שהופקדה בנאמנות במעמד חתימת הסכם המכר ותועבר לחשבון ליווי הבנייה שייפתח עם קבלת היתר הבנייה או עם המצאת ערבות בנקאית.

עוד סיכמו הצדדים כי אם עד ליום 1 בנובמבר השנה לא יוצא היתר בניה להקמת 13 קומות המשרדים בהתאם לתנאי הסכם המכר, יוכלו מניבים ומיטב דש לבטל את ההסכם (אלא אם יחליטו להאריך אותו).

עוד הוסכם כי יזמיות המגדל, שצפויות להשלים אותו עד לחודש מרץ 2021, ימשיכו להחזיק בקומת הקרקע המסחרית, שמיועדת להשכרה בעיקר למסעדות ובתי קפה. שיווק השטחים בנכס צפוי להתחיל בשבועות הקרובים.

מניבים ירדה ב-11% מאז ההנפקה באפריל 2017

מניבים ריט  הצטרפה לבורסה באפריל 2017 בעת שביצעה הנפקת אג"ח ומניות במהלכה גייסה כ-290 מיליון שקל. מאז ההנפקה רשמה מניית הקרן, שמרבית ההון שלה מוחזק על-ידי גופים מוסדיים, ירידה של 11% ושוויה בבורסה עומד על 266 מיליון שקל. מיטב דש מחזיק בכ-19% ממניות הקרן, לצד משקיעים מוסדיים נוספים שהבולטים בהם הם פועלים שוקי הון, אוניברסיטת בר אילן, אי.בי.אי, הלמן אלדובי וקרן הפנסיה גלעד.

מניבים הוקמה ב-2015 על-ידי שרון שוופי (יו"רית), לשעבר מנכ"לית חברת הנדל"ן גב ים; ואיתי מל (סגן יו"ר), כקרן ריט - קרן המשקיעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, אשר כפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס.

שוופי ציינה היום כי "אנו ממשיכים לפעול להגדיל את היקף הנכסים של הקרן, באמצעות רכישת נכסים איכותיים בתחומי המשרדים, לוגיסטיקה ותעשיה, והמגדל החדש בוודאי יהווה את אחד מהנכסים המובילים שלנו".

אבי ברקוביץ, מנהל מערך ההשקעות הלא סחירות במיטב דש, אמר כי "ההשקעה צפויה להניב תזרים קבוע ויציב לאורך תקופה ארוכה עבור עמיתי הגמל הפנסיה וההשתלמות של מיטב דש. מדובר בהרחבה משמעותית של פורטפוליו הנכסים בישראל כחלק מאסטרטגיית ההשקעה להגדיל את ההשקעות הישירות בנדל"ן בארץ ובעולם".