אמות מאשרת חשיפת "גלובס" על השותפות עם אלייד בבני-ברק

חברת הנדל"ן המניב נכנסת לשותפות עם אלייד בפרויקט נדל"ן בהיקף 800 מיליון שקל בבני-ברק • תשלם 100 מיליון שקל עבור מחצית מקרקע שעליה יוקם הפרויקט, שיכלול כ-62 אלף מ"ר למשרדים וכ-13 אלף מ"ר שטחי מסחר

אזור התעשייה בבני-ברק וקניון איילון / צילום: תמר מצפי
אזור התעשייה בבני-ברק וקניון איילון / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב אמות  מאשרת את חשיפת "גלובס" מהשבוע שעבר בדבר כניסה לשותפות בפרויקט נדל"ן בבני-ברק יחד עם חברת ההחזקות אלייד. הבוקר (ג') עדכנה אמות כי חתמה מול אלייד על הסכם, שלפיו יועברו לה מחצית מזכויותיה של אלייד במגרש ברחוב הלח"י, שעליו מתוכנן פרויקט למשרדים ומסחר בהשקעה כוללת של כ-800 מיליון שקל. עם כניסתה של אמות לשותפות, תידרש אלייד לחתום על הסכם חכירה מהוון חדש עם רשות מקרקעי ישראל.

תמורת חלקה בקרקע תשלם אמות 100 מיליון שקל, מחיר המשקף לקרקע כולה שווי של 200 מיליון שקל. יתרת הסכום, בהיקף של כ-600 מיליון שקל, צפויה בהקמת הפרויקט, שיכלול כ-62 אלף מ"ר למשרדים וכ-13 אלף מ"ר שטחי מסחר. המגרש שעליו מתוכנן לקום הפרויקט ממוקם במתחם העסקים הצפוני של בני-ברק (BBC), ברחוב הלח"י, מדרום לפארק הירקון ולמתחם רמת-החי"ל, ובסמיכות לקניון איילון.

מדובר במתחם עסקים שהתפתח משמעותית בשנים האחרונות, ואשר בו נעשו גם כמה עסקאות גדולות של חברות בורסאיות. בין אלה נמנית הכשרת הישוב, המקדמת באזור הקמת שני מגדלי משרדים נוסף למרכז גריאטרי ושטחי מסחר, בהיקף כולל של יותר מ-100 אלף מ"ר; אשטרום נכסים, שנכנסה לשותפות עם חברת התחבורה דן בנכס שעליו מתוכננים הקמת שני מגדלים למשרדים ולמסחר; ושלמה נדל"ן, שרכשה מוקדם יותר השנה נכס באזור, אשר עליו מקודמת תב"ע לזכויות בנייה משמעותיות.

אלייד כבר הקימה באזור, מול קניון איילון, את מגדל צ'מפיון בגובה של כ-40 קומות, שבו נמצאים משרדים רבים של גופים בולטים משוק ההון.

בני-ברק בתנופה 

מתחם העסקים המדובר בבני-ברק נכנס בשנים האחרונות לתנופת פיתוח, עם תוכנית הכוללת הקמת מספר דו-ספרתי של מגדלים לצד שטחי מסחר, באזור שבין דרך ז'בוטינסקי, דרך בן-גוריון ודרך ששת הימים, שהופכת בהמשך לדרך אם המושבות - האזור שמול קניון איילון ואיצטדיון רמת-גן.

התב"ע באזור אושרה כבר בתחילת המילניום ובניין המשרדים הראשון שנבנה ואוכלס במסגרתה היה מגדל ב.ס.ר 2 בדרך בן-גוריון.

אמות, שבשליטת חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, היא אחת מחברות הנדל"ן המניב הבולטות בישראל, והיא מחזיקה בכ-100 נכסים מניבים ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-1.3 מיליון מ"ר, עם שטחי השכרה של כ-830 אלף מ"ר.

באחרונה השלימה החברה, הנסחרת בבורסה בשווי של 6.4 מיליארד שקל, את הקמת מגדל אמות אטריום במתחם הבורסה ברמת-גן, והנכס הבולט שיש לה בהקמה כיום (יחד עם חברת גב ים) הוא מגדל ToHa (תוצרת הארץ), בסמוך למגדלי עזריאלי שבתל-אביב.

קבוצת אלייד, בראשות היו"ר פרופ' יצחק סוארי, היא חברת החזקות הפועלת שנים רבות בענפי הנדל"ן, האלקטרוניקה, התשתיות והרכב. בין החזקותיה נמנות יבואנית רכבי פולקסווגן צ'מפיון מוטורס, והחברות UPS, ניופאן, מיניליין ועוד.