אתר תאגיד השידור ואתר ערוץ 10 נפלו למתקפת האקרים

ההאקרים, שהזדהו כ"צבא הסייבר של תימן", שידרו סרטוני הפחדה בערבית והחליפו את הכתבות הראשיות באתר לכתבות תחת הכותרת "צבא הסייבר של תימן תקף את זרוע הסייבר של 8200"

אתר "כאן" פרוץ
אתר "כאן" פרוץ

אתר תאגיד השידור "כאן" ואתר ערוץ 10 נפלו הלילה (ה') למתקפת האקרים מתימן. ההאקרים שהשתלטו על האתר שידרו סרטוני הפחדה בערבית בהם נראים לוחמים, הפצצות ופצועים באתר תאגיד השידור. במקביל נעשתה פריצה גם לאתר של ערוץ 10.

מערוץ 10 נמסר: "בשעה האחרונה פתחו האקרים המזדהים כ'צבא הסייבר של תימן' במתקפת סייבר על אתר 10tv והחליפו את הכתבות הראשיות באתר לכתבות תחת הכותרת 'צבא הסייבר של תימן תקף את זרוע הסייבר של 8200'. ברגע בו נודע לנו על הפריצה, החל הצוות הטכני של הערוץ בפעולה מיידית כדי להשיב את המצב לקדמותו".

מתקפות השחתת עמודים (Defacing), מהסוג שממנו נפגעו תאגיד השידור וערוץ 10, לרוב אינן דורשות ידע טכני נרחב, והתרחיש הסביר הוא שמאחוריהן עומדים האקרים לא-מקצועיים שחיפשו חורי אבטחה באתרים ישראליים. העובדה שמדובר באתרים של שני גופי תקשורת, מעידה כנראה על כך שמטרתם העיקרית של ההאקרים היא להשיג פרסום, ולא לגרום נזק ממשי.

ככל הידוע, למתקפה אין כל קשר ליחידת המודיעין 8200 או לפעילותה הצבאית של תימן, וכן לא ידוע על פעילויות סייבר חמורות יותר, כמו גניבת פרטים אישיים של מפעילי האתרים או גולשיהם.