הושלמה העברת השליטה בשיכון ובינוי מאריסון לסיידוף

(עדכון) - העסקה הושלמה לפי המחיר שעליו סיכמו נתי סיידוף ושרי אריסון - 1.1 מיליארד שקל עבור 47% מההון • בזמן חתימת ההסכם באמצע יוני שיקף המחיר דיסקאונט של 14% על מחיר השוק • משה לחמני ימשיך בתפקידו כיו"ר החברה • סיידוף: "שו"ב היא החזקה אסטרטגית בקבוצת סיידוף, ואנו נפעל במלוא הכוח כדי שתמשיך ותשגשג בעתיד"

איש העסקים נתי סיידוף השלים היום (ב') את רכישת השליטה בחברת התשתיות והבנייה שיכון ובינוי (שו"ב) מידי שרי אריסון.

העסקה הושלמה לפי המחיר עליו סוכם בין הצדדים - 1.1 מיליארד שקל עבור ההחזקה של אריסון בקבוצה (46.9% מההון), עסקה ששיקפה בזמן החתימה על ההסכם באמצע חודש יוני דיסקאונט של 14% על מחיר השוק. העסקה, חשוב להזכיר, נחתמה מבלי שסיידוף ביצע בדיקת נאותות לשו"ב.

מאז ההסכם רשמה מניית שו"ב  עלייה של כ-3% ושווייה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.8 מיליארד שקל כך ששווי ההחזקה של אריסון עומד על כ-1.3 מיליארד שקל.

נזכיר כי בעקבות מכירת השליטה המתוכננת בשו"ב הודיע בתחילת החודש שעבר מנכ"ל החברה, יובל דגים, כי הוא פורש מתפקידו (דגים עזב את התפקיד ב-26 ביולי). זמן קצר לאחר מכן מונה דגים למנכ"ל חברת אבן קיסר.

נתי סיידוף מחפש כבר יותר משנתיים לבסס פעילות עסקית מרכזית בישראל ובין היתר ניסה, ללא הצלחה, להשתלט על החברות כלכלית ירושלים, אפריקה ישראל ויורוקום - שכולן נקלעו לקשיים. כעת, לאחר שורת האכזבות הללו, סיידוף מצליח לרכוש את השליטה בשו"ב, שיש לה פעילות ענפה בתחום התשתיות והבנייה בארץ לצד פעילויות בתחומי התשתיות והבנייה בעולם.

נתי סיידוף מסר היום: "אני שמח להצטרף לקבוצת הבנייה והתשתיות המובילה בישראל, ובטוח כי יחד עם ההנהלה והעובדים נמשיך לפתח את הפעילות בישראל ובחו"ל. אני רואה חשיבות עליונה בשמירה על היציבות הניהולית בחברה ובקיום רצף פעילות מקצועי ופיננסי בכל המדינות שבהן פועלת שיכון ובינוי. שיכון ובינוי היא החזקה אסטרטגית בקבוצת סיידוף, ואנו נפעל במלוא הכוח על מנת שתמשיך ותשגשג גם בעתיד. עסקת העברת השליטה בחברה התבצעה באופן הטוב ביותר, תודות לעבודה משותפת עם שרי אריסון ואפרת פלד וכל הצוות המקצועי בחברת אריסון השקעות".

שרי אריסון מסרה: "אני רוצה להודות באופן מיוחד לאפרת פלד, יו"ר ומנכ"ל אריסון השקעות ודירקטורית יוצאת בשיכון ובינוי, למשה לחמני, יו"ר הדירקטוריון, לעידו שטרן, דירקטור יוצא וחבר הנהלת אריסון השקעות, לדירקטורים היוצאים ניר זכלינסקי וטל עצמון, לכלל הדירקטורים, להנהלה, לעובדים בארץ ובעולם, לגמלאים וכל השותפים לדרך".

משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי, מסר: "תקופה חדשה מתחילה היום בשיכון ובינוי, והשליטה עוברת בין ידיים טובות. קבוצת אריסון ליוותה את שיכון ובינוי ב-22 השנים האחרונות, שבהן הפכנו לחברת הנדל"ן והתשתיות המובילה בישראל, ולחברה גלובלית עם פעילות עסקית חובקת עולם. כעת, דף חדש בפתח ואני נרגש להיענות לבקשת קבוצת סיידוף להמשיך להוביל את החברה תוך שימוש בניסיון וההיכרות רבת השנים שלי עם הפעילות. החברה פועלת להגשים את יעדיה העסקיים והאסטרטגיים".