שחיקה של 40% ברווח הרבעוני של דלק רכב ל-57 מיליון שקל

למרות הירידה ברווח הנקי ברבעון האחרון שלפני הפיכתה לחברת החזקות רבת-פעילות, הכריזה דלק רכב כי תחלק בחודש הבא דיבידנד גבוה של 90 מיליון שקל

גיל אגמון, בעל השליטה בדלק רכב / צילום: איל יצהר
גיל אגמון, בעל השליטה בדלק רכב / צילום: איל יצהר

ירידה בתוצאות דלק רכב ברבעון השני של 2018, שהיווה את הרבעון האחרון שלפני הפיכתה לחברת החזקות רבת-פעילויות. היום (א') דיווחה דלק רכב כי סיימה את הרבעון השני עם שחיקה של 40% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל, ל-57 מיליון שקל, וזאת בעקבות ירידה במכירות כלי הרכב אותם מייבאת החברה. למרות הירידה ברווח הנקי, הכריזה דלק רכב כי תחלק בחודש הבא דיבידנד גבוה של 90 מיליון שקל. לאחר חלוקה זו, נותרה לחברה יתרת רווחים ראויים לחלוקה בהיקף של 109 מיליון שקל.

דלק רכב , בשליטתו ובניהולו של גיל אגמון, עוסקת בייבוא ושיווק של כלי רכב מתוצרת מאזדה, פורד ו-BMW. ברבעון השני ירדו הכנסות החברה ב-18% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-776 מיליון שקל. בפעילות העיקרית של ייבוא ומכירת כלי רכב ירדו ההכנסות ב-19% ל-711 מיליון שקל בעוד שבפעילות מכירת החלפים ושירותי המוסך נרשמה ירידה מתונה יותר בהכנסות של 7% ל-64 מיליון שקל.

ברבעון השני מכרה דלק רכב 4,648 כלי רכב, לעומת 6,015 כלי רכב שנמכרו על ידה ברבעון המקביל. מכירות רכבי מאזדה ירדו ברבעון השני ב-16% ל-3,266 כלי רכב, מכירות רכב פורד ירדו ב-52% ל-420 כלי רכב ואילו מכירות BMW ירדו ב-22% ל-962 כלי רכב. נתח השוק של החברה התכווץ ברבעון השני ל-6% לעומת 8% ברבעון המקביל ו-7% ב-2017 כולה.

על רקע הירידה במכירות, נשחק הרווח הגולמי של דלק רכב ברבעון השני ב-25% ל-112 מיליון שקל. כמו כן, הצטמצמה הרווחיות הגולמית ל-14.5% מהמכירות, לעומת 15.7% ברבעון המקביל, וזאת כתוצאה משינוי בתמהיל המכוניות שנמכרו וכן מהתחרות השוררת בשוק.

בתחילת יולי השלימה דלק רכב את רכישת השליטה בקבוצת הקיימות ורידיס, והפכה בכך לחברת החזקות רב תחומית עם פעילויות בתחומי הרכב, איכות הסביבה, התפלת מים ופתרונות אנרגיה. במסגרת העסקה רכשה דלק רכב 70% ממניות ורידיס תמורת כ-1 מיליארד שקל. הרכישה כולה מומנה באמצעות חוב, שכלל הלוואות של כ-900 מיליון שקל ממוסדות פיננסיים, חוב והלוואת בעלים של 100 מיליון שקל.

נכון לסוף יוני, הציגה דלק רכב נכסים בשווי של 2.5 מיליארד שקל והון עצמי של 791 מיליון שקל, המהווה 31% מסך המאזן. החוב הפיננסי של החברה לבנקים הסתכם טרם רכישת ורידיס ב-813 מיליון שקל לבנקים, כאשר מנגד הציגה החברה מזומנים בהיקף של 76 מיליון שקל וניירות ערך בשווי של 273 מיליון שקל.

חבילת ניירות הערך של דלק רכב מסווגת כהשקעות לטווח ארוך והיא כוללת מניות של חברת פורד בשווי של 121 מיליון שקל, מניות של BMW בשווי של 40 מיליון שקל ומניות של מאזדה בשווי של 25 מיליון שקל. היתרה, בסך של 87 מיליון שקל, מייצגת השקעות נוספות שאינן סחירות בחברות טכנולוגיה בתחום הרכב.