נעילה אדומה באירופה; IWG ירדה בכ-21%

מדד הפוטסי הבריטי סיים בעלייה קלה • המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב'), יומו הראשון של שבוע המסחר מעבר לים, בירידות, מלבד הפוטסי הבריטי שסיים בעלייה קלה. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, כאשר הבורסה בשנגחאי רשמה ירידות. המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל במגמה חיובית.

 

ביום ו' הבנק המרכזי בבריטניה החליט להעלות את הריבית ל-0.75% - הרמה הגבוהה ביותר מאז מארס 2009. יו"ר הבנק, מארק קארני, אותת לשווקים כי בהמשך יהיו עוד העלאות הדרגתיות. יו"ר הבנק אמר ל-BBC כי בכל תרחיש אפשרי הקשור לברקזיט, שיעור הריבית צריך להיות לפחות בשיעורו הנוכחי (והחדש). וכן הוא הוסיף כי אם יהיו מקרים אחרים שיש לשקול את הורדת הריבית - כך ייעשה. הבנק הבריטי מוכן כבר מספר חודשים להעלאת הריבית - אך עד עתה נמנע מלעשות כן בשל תנאי מזג האוויר הקשים בממלכה. עם זאת, הבנק ציין כי הוא מניח שהכלכלה תצמח בקצב מהיר יותר בחודשים הבאים וזו סיבה מרכזית להעלאת הריבית. 

כאמור, המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות, אך בהמשך עבר לירידות. ה-Stoxx 600 ירד ב-0.2%. ענקית חללי העבודה המשותפים IWG ירדה בכ-21%.

בסוף השבוע הגיבה סין להודעת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנוגע להחרפה אפשרית של מלחמת הסחר בין המדינות, והודיעה שבכוונתה להטיל מכסים על סחורות אמריקאיות המיובאות למדינה בסכום של כ-60 מיליארד דולר. המכסים החדשים ינועו בטווח של 5% עד 25%, מסר הממשל הסיני.

זאת, לאחר שהממשל האמריקאי הודיע לאחרונה כי נשקלת האפשרות להעלות את שיעור המכס שנקבע מוקדם יותר השנה, לרמה של 25%, על סחורות בשווי 200 מיליארד דולר המיובאות לארה"ב מסין בשנה.

בזמן האחרון סין ממשיכה להנפיק נתונים כלכליים גרועים. צמיחת התמ"ג ברבעון השני הואטה ל-6.7%, בין היתר בגלל שפל שלא היה כמותו בהשקעות בנכסים קבועים. בשבוע שעבר רשם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני שפל של חמישה חודשים, וכן ירד היואן לשפל של 13 חודשים מול הדולר האמריקאי.

הניקיי היפני  רשם ירידות קלות של 0.08%. העליות שנרשמו במדדי הפלדה, האלומיניום והתקשורת התעמעמו לאור הירידות בסקטורים האחרים, בהובלת מניות הבנקים. עם זאת, כמה מהחברות הגדולות רשמו עליות והשפיעו על המדדים, בהן Fanuc  שעלתה בכ-1%, ו- Fast Retailing  שעלתה בכ-0.5%.

הקוספי הוסיף 0.28%, כשיצרניות המתכת משכו מעלה, ופוסקו  הוסיפה למעלה מ-4%. בקרב מניות הטק, סמסונג  הוסיפה כ-0.5% ו-SK Hynix ירדה ב-3.72%.

ה- S&P/ASX 200  עלה בכ-0.5%, כשהשמות הכבדים טיפסו.  BHP  וRio Tinto  הוסיפו 2% ו-0.6% בהתאמה.

גם מדד ההנג סאנג  עלה בכ-0.3%, לאחר שנסגר מוקדם יותר בסוף השבוע. מדד שנחאי  ירד בכ-1.3%.