סאמיט רוכשת שליטה בחברת נדל"ן גרמנית ב-45 מיליון אירו

החברה הנרכשת GxP מחזיקה ב-12 מבני משרדים, בעיקר בפרנקפורט ובברלין, בשווי כולל של 166 מיליון אירו • סאמיט גרמניה מחזיקה ביותר מ-80 נכסים, מרביתם בערים גדולות בגרמניה, בשטח כולל של 910 אלף מ"ר ובשווי מוערך של 939 מיליון אירו

זוהר לוי / צילום: תמר מצפי
זוהר לוי / צילום: תמר מצפי

סאמיט מרחיבה את פעילותה. חברת הנדל"ן של זוהר לוי חתמה, באמצעות החברה הבת סאמיט גרמניה, על הסכם בלתי מותנה לרכישת השליטה (כ-72%) ממניות חברת הנדל"ן הגרמנית GxP, תמורת 45 מיליון אירו (כ-190 מיליון שקל), מידיה של ענקית הנדל"ן הגרמנית קונסוס (Consus Real Estate). החברה הנרכשת מחזיקה ב-12 מבני משרדים בשטחי השכרה של כ-107 אלף מ"ר, בעיקר בפרנקפורט, בברלין ובערים נוספות, בשווי כולל של 166 מיליון אירו (כ-710 מיליון שקל).

מהעדכון שפרסמה הבוקר (ב') בנושא חברת סאמיט, בעלת השליטה בסאמיט גרמניה, עולה כי נכון לסוף חודש מארס האחרון, דמי השכירות בגין הנכסים שמחזיקה GxP הסתכמו בכ-11 מיליון אירו בשנה, המשקפים תשואה של 6.6% על שווי הנכסים ויחס חוב לשווי (LTV) של קצת יותר מ-59%. 

עוד עולה מהנתונים שפרסמה סאמיט, כי נכסי החברה הנרכשת מושכרים בתפוסה של 89% בהסכמי שכירות לתקופה ממוצעת של 3.5 שנים, וכי הרווח הכולל אחרי מס של החברה הנרכשת ב-2017 עמד על 15.5 מיליון אירו.

במסגרת הרכישה סאמיט גרמניה, שמניותיה נסחרות בבורסה המשנית בלונדון (AIM), תשלם 40 מיליון אירו במועד השלמת העסקה, והיתרה בהיקף של 5 מיליון אירו, תשולם במועד פרסום דוחות החברה הנרכשת לרבעון השני של השנה, "ובכפוף לעמידה ביעדים מינימליים שהוגדרו". 

נתונים בולטים של G&P שרוכשת סאמיט גרמניה
 נתונים בולטים של G&P שרוכשת סאמיט גרמניה

זוהר לוי, יו"ר סאמיט ובעל השליטה בה, מסר היום כי "הנכסים נרכשים במחיר אטרקטיבי של 1,500 אירו למ"ר. נוסף על תזרים יציב הנובע ממספר רב של שוכרים, הנכסים הינם בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי כתוצאה מהשכרת שטחים פנויים, חיסכון בהוצאות ניהול ועליית תעריפי שכר דירה למחירי השוק הנוכחיים״.

לוי הנפיק את מניות סאמיט גרמניה בלונדון ב-2014 לפי שווי חברה של 185 מיליון אירו, לאחר שב-2009 מחק את מניותיה שכבר נסחרו שם, לאחר שסבלו מירידות שערים משמעותיות בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

כיום מחזיקה סאמיט גרמניה ביותר מ-80 נכסים, מרביתם בערים גדולות בגרמניה או בסמוך להן, בשטח כולל של כ-910 אלף מ"ר ובשווי שהוערך בסוף הרבעון הראשון של השנה ב-939 מיליון אירו. בתחילת השנה השלימה סאמיט גרמניה גיוס אג"ח בלתי מובטחות בהיקף של 300 מיליון אירו, בריבית שנתית של 2%, אשר נרשמו למסחר בבורסה בלוקסמבורג. מניית החברה משקפת לסאמיט גרמניה שווי נוכחי של כ-530 מיליון דולר וסאמיט מחזיקה ב-50.01% ממניותיה.

מלבד הפעילות בגרמניה, הכוללת בעיקר נכסים מסחריים, משרדים, מבנים לוגיסטיים ומרכזי קניות, בעלת השליטה סאמיט פועלת גם בתחום הנדל"ן המניב בישראל, פה היא מחזיקה בקרוב ל-20 נכסים, בעיקר למשרדים, מסחר ולוגיסטיקה.

מניית סאמיט, שנסחרה היום במגמה חיובית, התחזקה מתחילת השנה בכ-9% ומשקפת לחברה שווי של 2.1 מיליארד שקל, הרחוק כ-7% מרמת השיא שקבעה בחודש מאי האחרון.

בזכות רכישת נכסים, וכן בתמיכת שער האירו ביחס לשקל, בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה של סאמיט קפצו ב-37% ל-92 מיליון שקל, וכן היא נהנתה מצמצום הוצאות מימון, כך שהרווח הנקי הרבעוני שלה קפץ כמעט פי חמישה והגיע ל-19 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל.