נעילה חיובית בניו יורק; מדד ה-S&P שוב נושק לשיא

IFF, שרכשה את פרוטרום, תפרסם היום דוחות יחד עם דיסני, סייברארק ואופקו הלת' • אלביט חתמה על הסכם מהותי • סויה עם דוח מאכזב

הפעמון הפותח את המסחר בבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק
הפעמון הפותח את המסחר בבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק

נעילה חיובית היום (ג') בוול סטריט. המסחר באירופה ננעל בעליות, והמסחר באסיה גם כן. גם החוזים העתידיים על הסחורות המרכזיות עלו וביניהן הכסף , הזהב  והנפט 

 

נתוני שוק, מאקרו וגלובל

הצמיחה הבריאה ברווחי החברות ברבעון השני של השנה העלתה את ה-S&P 500 לשיא מאז ינואר, למרות ההסלמה במלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין. אחרי הודעת בייג'ין ביום שישי שעבר על כוונתה להטיל מכסים על רוב היבוא האמריקאי לסין, צייץ הנשיא טראמפ בסוף השבוע ש"המכסים עובדים בגדול". הוא מאיים במכסים על כל היצוא הסיני לארה"ב, 505 מיליארד דולר בשנה.

שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו ניצב בסוף השבוע בפני ביקורת מיוחדת מסין וספקנות מצד מדינות במזרח אסיה ביחס למדיניות הסחר של ארה"ב. כמה אנליסטים חוששים שמלחמת סחר קשה בין שתי הכלכלות המובילות בעולם תאט את צמיחת הכלכלה העולמית. החששות הללו פגעו בנכסים כמו מניות סיניות וקומודיטיז, שלדעת כמה משקיעים יושפעו ישירות יותר לרעה מהאטה כלכלית בסין.

במקביל, החלטת ממשל טראמפ לחדש את הסנקציות על איראן החל מהבוקר (שעון ישראל) התקבלה בטונים צורמים באיחוד האירופי. האירוניה בעובדה שדונלד טראמפ מנתץ או מחליש בריתות וארגונים בינלאומיים, אך בה בעת קורא לחזית אחידה נגד טהראן, לא נעלמה מעיני האירופים.

טראמפ התייחס לסנצקיות בציוץ: ״אלה הן הסנקציות הנשכניות ביותר אי פעם ובחודש נובמבר הן יוגברו לשלב הגבוה יותר. כל מי שעושה עסקים עם איראן, לא יעשה עסקים עם ארה״ב. אני רוצה ׳שלום עולמי׳, לא פחות מזה״. 

 

המשקיעים ממתינים לנתוני האינפלציה בחודש שעבר, שיתפרסמו בהמשך השבוע, וכמה אנליסטים סבורים שדוח התעסוקה שיפורסם ביום שישי הקרוב לא יהיה חזק דיו להאיץ את קצב העלאת הריבית של הפדרל ריזרב. אתמול ירדה תשואת אג"ח האוצר לעשר שנים ל-2.936% מ-2.952% ביום שישי. 

נתון המשרות החדשות בחודש האחרון בנטרול משרות בחקלאות התפרסם היום והוא עומד על 6.66 מיליון זאת לעומת תחזית ל-6.74 מיליון משרות חדשות. ביולי, נוספו 6.64 מיליון משרות חדשות. 

במוקד

מייסד, בעל השליטה ומנכ"ל טסלה , אילון מאסק, צייץ הערב כי הוא שוקל להוציא את חברת הרכב החשמלי מן המסחר בבורסה עבור 420 דולר למניה וטען כי "המימון מובטח". טסלה הונפקה בשנת 2010 לפי שווי של 17 דולר למניה. אם אכן המניות שברשות הציבור יוצאו לרכישה ב-420 דולר, מדובר יהיה ברווח של פי 24.7 עבור אותם אלו שרכשו את המניה בשווי הנפקתה. בהמשך מאסק הגיב לגולשים כי הוא מקווה שכל בעלי המניות הנוכחיים בטסלה יישארו בחברה למרות שהיא כבר לא תיסחר בבורסה ושהוא מקווה לעשות את זה באמצעות קרן ייעודית, כפי שקורה לטענתו כבר היום בחברה אחרת שבשליטתו - SpaceX.

כשעתיים לאחר הציוץ של מאסק יצאה לראשונה הודעה רשמית מטעם החברה ולפיה טרם התקבלה החלטה סופית לגבי הוצאת החברה מהמסחר, אך עם זאת היא פרסה את ההליך שבה זה עשוי להתרחש. המניה הגיבה בזינוק חד.

עוד בנושא טסלה: הפיננשייל מדווח כי קרן ההשקעות הסעודית השקיעה בחברה ורכשה נתח משמעותי של בין 3 ל-5% מהחברה. המניה מזנקת בתגובה להודעות. 

אלביט מערכות  דיווחה היום כי זכתה בחוזה לאספקת מערכות ללוחמה אלקטרונית (ל"א) שיותקנו על 4 ספינות הקרב סער 6 שיימסרו בשנים הקרובות לחיל הים במסגרת ההגנה על תחום המים הכלכליים של ישראל. תקופת החוזה היא 10 שנים והיקפו כ-85 מיליון דולר.

מניית פייסבוק  עלתה אתמול אחרי שוול סטריט ג'ורנל דיווח שענקית המדיה החברתית ביקשה מבנקים אמריקאיים גדולים לשתף אותה במידע פיננסי מפורט על לקוחותיהם, כולל עסקאות בכרטיסי אשראי וחשבונות עובר ושב, במסגרת ניסיון להציע שירותים חדשים למשתמשי פייסבוק.

עונת הדוחות

סייברארק  דיסני  אופקו הלת'  ורשת הפיצריות פאפא ג'ונס יפרסמו לאחר המסחר דוחותיהן. 

חברת IFF , שנסחרת בבורסות בניו-יורק ובפריז, וחברת פרוטרום תעשיות, שנסחרת בתל-אביב ובלונדון, הודיעו כי האסיפה הכללית המיוחדת של בעלי מניות פרוטרום, שהתכנסה אתמול, אישרה את המיזוג בין שתי החברות, בהתאם להסכם שנחתם ביניהן. עם זאת, בעלי המניות לא הסכימו לאשר בונוס חד-פעמי ושמן במיוחד של 20 מיליון דולר לנשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אורי יהודאי, שמיועד לתשלום מיד לפני מועד השלמת המיזוג. בנוסף, היום IFF צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון השני. 

חברת התרופות קמהדע  פרסמה היום את הדוחות לרבעון השני של 2018, שבו רשמה גידול של 4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עמדו על 33.8 מיליון דולר, וההכנסה החצי שנתית עמדה על 51.3 מיליון דולר, גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה. תוצאות אלה עשויות לאפשר לחברה לעמוד ביעד שלה לשנת 2018, להכנסות של 116-120 מיליון דולר, ובלבד שתמשיך בקצב צמיחה דומה. עם זאת, מפעל החברה בבית קמה, שמייצר את כל מוצריה, נמצא בימים אלה בשביתה שעלולה להשפיע, אם תתארך, על הביצועים של החברה ברבעון.

דוחות מאכזבים לחברת הטכנולוגיה סיוה . החברה רשמה ברבעון השני ירידה הן בהכנסות והן בשורת הרווח. הירידה אמנם נצפתה מראש על-ידי האנליסטים והשוק, אך היקפה היה גדול יותר מהצפוי. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-17.5 מיליון דולר, ירידה של 15% ביחס לרבעון המקביל ובעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של 19.1 מיליון דולר. בשורת הרווח הנקי (Non-GAAP) נרשם סכום של 877 אלף דולר, ירידה של 86%, והרווח הנקי למניה הסתכם ב-4 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-11 סנט.

חברת גילת  מסכמת את הרבעון השני עם שיפור ברווחיות התפעולית, ועם תוצאות דומות לרבעון המקביל בשורת ההכנסות ובשורת הרווח הנקי. החברה, המייצרת ציוד תקשורת ומתמקדת בטכנולוגיה לוויינית, אשררה את היעדים השנתיים שלה וממשיכה לצפות להכנסות של 285-305 מיליון דולר, צמיחה של 1%-8% ביחס ל-2017, עם EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 30-34 מיליון דולר.

אף שעקפה את התחזיות ברבעון השני, מניית סרגון  נפלה אתמול בנאסד"ק ב-10.2%. עד הנפילה אתמול, המניה הכפילה את עצמה מתחילת 2018, וכעת שווי השוק של סרגון הוא 283 מיליון דולר. סרגון, המספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים, הציגה ברבעון הכנסות של 88.3 מיליון דולר, ירידה של 5.4% מהרבעון המקביל. מתחילת השנה ההכנסות הסתכמו ב-172 מיליון דולר, עלייה של 1.3%. הרווח ברבעון היה 3.2 מיליון דולר ובמחצית כ-5.3 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הסתכם ב-3.8 מיליון דולר ברבעון ו-6.8 מיליון דולר במחצית - ירידה ביחס לרבעון המקביל וללא שינוי בהשוואה למחצית המקבילה.

חברת התוכנה סאפיאנס  עקפה את התחזיות ברבעון השני של השנה שפורסמו היום, ובמקביל העלתה את התחזית השנתית. החברה, המספקת תוכנה לתחום הביטוח, רשמה הכנסות של 72.2 מיליון דולר ברבעון, צמיחה של 4.5% ביחס לרבעון המקביל, שבו נפגעה מאובדן לקוח גדול. ההכנסות במחצית הגיעו לכ-143 מיליון דולר, עלייה של 14%. סאפיינס עברה מהפסד לרווח נקי (GAAP) ברבעון ובמחצית, עם 2 מיליון דולר ו-4.9 מיליון דולר בשורת הרווח, בהתאמה. על בסיס Non-GAAP הסתכם הרווח ב-6.4 מיליון דולר ברבעון וב-12.7 מיליון דולר במחצית, שיפור משמעותי לעומת התקופה המקבילה.