לייזר נגד רחפנים: צבא ארה"ב ירכוש תותחי גלי מיקרו

מערכת גלי המיקרו פותחה ומיוצרת על-ידי לוקהיד מרטין עבור חיל האוויר האמריקני • רוסיה הודיעה כבר ב-2015 כי באמתחתה תותח גלי מיקרו לניטרול רחפנים

רחפן / צילוט: רויטרס
רחפן / צילוט: רויטרס

צבא ארה"ב הודיע על כוונתו לרכוש תותחי גלי מיקרו שיוכלו ליירט רחפנים במהלך התעופה. מערכת גלי המיקרו תוצב מעל מטוס, ותוכל להשבית את הרחפן באמצעות קרינה ממוקדת. המערכת מיוצרת ע"י חברת לוקהיד מרטין. כבר ב-2015 רוסיה הודיעה כי יש באמתחתה תותח שיורה גלי מיקרו ויכול לנטרל רחפנים.

המערכת החדשה של צבא ארה"ב דומה למערכת גלי רדיו אחרת שפיתחו בלוקהיד מרטין עבור חיל האוויר האמריקאי, ונקראת SHiELD. מערכת שילד משתמשת בקרינה נגד טילים.

רחפנים רבים ניתנים לניטרול גם באמצעות שיבוש גלי רדיו, שמביאים לאיבוד הקשר של כלי הטיס למפעיל שלו, ובעקבות זאת גורמים לו לנחות לאדמה. מחקר של מרכז בארד לחקר הרחפנים מצא כי היום יש בשימוש או בפיתוח 235 מערכות נפרדות נגד רחפנים.

אמצעי נגד ללוחמת רחפנים הפכו לרלוונטים מתמיד לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו, באמצעות זוג רחפנים שנשאו מטעני נפץ להפעלה מרחוק. במקרה זה, הכוחות בוונצואלה ירו ברחפנים באמצעות רובים כדי להגן על הנשיא.