לפני הזריחה: נאס"א שיגרה חללית לא מאוישת לחקר השמש

מטרת החללית הלא מאוישת Parker Solar Probe היא להגיע קרוב יותר לשמש מכל כלי חלל אחר • החללית צפויה להגיע אל סביבת השמש עוד 12 שבועות

שיגור הפרקר / צילום: נאס"א
שיגור הפרקר / צילום: נאס"א

סוכנות החלל האמריקאית נאס"א שיגרה הבוקר (א') את החללית הלא מאוישת Parker Solar Probe שמטרתה להגיע קרוב יותר לשמש מכל כלי חלל אחר אי פעם. פרקר שוגרה מקייפ קנברל שבפלורידה, בניסיון השני, לאחר שאתמול נאס"א פספסה את חלון הזמנים האפשרי לשיגור. פרקר שוגרה על גבי טיל מסוג Delta IV Heavy rocket של חברת United Launch Alliance, חברת חלל פרטית בבעלות משותפת של בואינג ולוקהיד מרטין.

החללית צפויה להגיע אל סביבת השמש לראשונה בעוד 12 שבועות, ומטרתה לחקור את האטמוספירה החיצונית של השמש ואת החלקיקים שהיא מייצרת. בנאס"א הסבירו כי על מנת להגיע לשמש דרושה פי 50 יותר אנרגיה משדרושה כדי להגיע למאדים. המרחק הקטן ביותר אליו פרקר תגיע ביחס לשמש יהיה 6.12 מיליון קילומטרים, כאשר השיא נכון להיום עומד על 43 מיליון קילומטרים של החללית הליוס בשנת 1976.

בנוסף, פרקר היא העצם המהיר ביותר שהאדם יצר עד היום, והיא תקיף את השמש במהירות של עד 690 אלף קילומטר לשעה - מהירות בה ניתן לטייל מניו יורק לטוקיו תוך פחות מדקה.