בגלל האמריקאיים: מזרחי טפחות דוחה את פרסום הדוחות

מהבנק נמסר כי "דירקטוריון מזרחי טפחות החליט הערב כי פרסום דוחות הבנק לרבעון השני של 2018 יהיה ב-30 באוגוסט. זאת, על מנת לאפשר לגורמים המקצועיים הרלוונטיים להשלים את הדיונים הפנימיים בנושא הטיפול החשבונאי הראוי, בהמשך למכתבו של משרד המשפטים האמריקני מהשבוע שעבר"

אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות / צילום: שלומי יוסף
אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות / צילום: שלומי יוסף

ימים ספורים לאחר שבנק המזרחי טפחות דחה את הצעת ההסדר של הרשויות האמריקניות, שהציבו לו רף קנס גבוה בהרבה משצפה, הבנק דוחה את פרסום דוחותיו הכספיים, שהיו אמורים להתפרסם היום, עד המועד האחרון האפשרי (ה-30 בחודש). זאת כדי לשקול טוב יותר ולעומק את היקף ההפרשה העדכנית שעליו לעשות בדוחות הללו, בגין החקירה האמריקאית על חלקו בפרשת העלמות המס שנקשרה לבנקים הישראליים שפעלו באדמת ארה"ב.

הערב (ב') הודיע הבנק כי "דירקטוריון מזרחי טפחות החליט הערב כי פרסום דוחות הבנק לרבעון השני של 2018 יהיה ב-30 באוגוסט. זאת, על מנת לאפשר לגורמים המקצועיים הרלוונטיים להשלים את הדיונים הפנימיים בנושא הטיפול החשבונאי הראוי, בהמשך למכתבו של משרד המשפטים האמריקני מהשבוע שעבר".

לפני ימים אחדים דיווח בנק מזרחי טפחות , שבניהול אלדד פרשר, כי דחה הצעת הסדר של משרד המשפטים האמריקאי שקיבל בתיק שמתנהל נגדו בגין חשד שסייע ללקוחותיו האמריקאים להעלים מס, ושלפיה ישלם עבור סיום החקירה קנס של 342 מיליון דולר. בבנק משדרים כי מדובר בקנס גבוה בהרבה משצפו, ושאינם מבינים על מה הוא מבוסס.

עד היום הבנק הפריש כ-46 מיליון דולר בגין הפרשה בארה"ב, ועתה נראה כי האמריקאים מצפים לסכום גדול יותר, משמעותית, מה שמביא לצורך להגדיל את ההפרשות שביצע הבנק.

לכן, בימים אלה מתחבט הבנק, יחד עם רואי החשבון שלו ועם יועציו, לגבי היקף ההפרשה הנוספת שעליו לבצע כבר בדוחות הנוכחיים, ושעלולה להסתכם בהיקף תלת מספרי במיליוני דולרים. לכן הוא מנצל את מלוא המועד שניתן לו וליתר הבנקים לפרסום הדוחות הכספיים הרבעוניים.