מצטרפים לאהוד ברק: הקרן של פיטר ת'יל השקיעה בקרביין

קרביין גייסה 15 מיליון דולר בהובלת Elsted Capital Partners ואליה הצטרפה קרן ההשקעות Founders Fund של היזם והמשקיע פיטר ת'יל מעמק הסיליקון • החברה מפתחת מוצרים המאפשרים למוקדי חירום להפוך שיחות רגילות לשיחות חכמות עם יכולות וידאו ואיתור אוטומטי של מיקום המתקשר • ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק היה משקיע הסיד של החברה ומשמש חבר הנהלה בה

אהוד ברק. השקיע בחברה בשלב הסיד / צילום: תמר מצפי
אהוד ברק. השקיע בחברה בשלב הסיד / צילום: תמר מצפי

חברת Carbyne הודיעה היום על השלמת סבב גיוס שני בסך 15 מיליון דולר בהובלת Elsted Capital Partners ואליו הצטרפה קרן ההשקעות Founders Fund של היזם והמשקיע פיטר ת'יל מעמק הסיליקון. מדובר בהשקעה הראשונה של פאונדרס פאנד בישראל.

על פי הודעת החברה, "ההשקעה תשמש להגדלת נוכחות החברה בשווקים סביב העולם ולחיזוק מחקר ופיתוח פתרונות הדור הבא של החברה למוקדי חירום". על פי קרנצ'בייס, בסבב הגיוס הראשון ב-2016 גייסה החברה כ-7 מיליון דולר. בשלב הסיד השקיע בחברה ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק  כ-1.6 מיליון דולר. ברק משמש גם חבר הנהלת החברה.

קרביין, שהוקמה ב-2014, פיתחה מערכת לדיווח מבוסס מיקום ומשולב וידאו למוקדי חירום, המסייעת לקצר את זמן השיחה למוקדי חירום, העומד על כשלוש דקות בממוצע, ומאפשרת למוקדנים להבין את הסיטואציה במהירות ולשלוח את הסיוע המתאים.

שירות השיחה החכמה של קרביין הופך שיחת טלפון רגילה למוקדי חירום לשיחה מבוססת וידאו ומיקום המאפשרת למוקדי החירום לזהות את המיקום של אזרח מדווח ברמת דיוק של מטר, כולל בתוך בניינים. בישראל מוטמעת הטכנולוגיה של קרביין במד"א וברשויות המקומיות, בהן אשדוד, מודיעין, רעננה, רחובות, רמת-גן, רמת-השרון, יבנה, רחובות, רמת-גן וגדרה. במקביל משרתת החברה לקוחות עסקיים כמו חברות ביטוח ושירותי אבטחה ומערכותיה מוטמעות ומופעלות מבצעית בכמה מוקדי חירום בארה"ב.

המוצר של קרביין מאפשר השתלטות מהירה על פונקציות קריטיות במכשיר הנייד של המדווח, לאחר קבלת אישורו, וזאת על מנת לאפשר למוקד לפתוח שיחת וידאו ולקבל דיווח על מיקום המדווח באופן אוטומטי. לדברי החברה תוכן השיחות לא נשמר במאגריה והחברה עומדת בכללים שנקבעו בחקיקת הפרטיות האירופית GDPR.

קרביין נוסדה ב-2014 והיא מעסיקה 60 עובדים, מהם 40 בתל-אביב. החברה מפעילה משרדים בניו יורק, במקסיקו ובקייב. משרדי הנהלה ממוקמים בתל אביב ובניו יורק.