אחרי 42 שנים: לוי רחמני פורש מניהול קבוצת איילון

בעל השליטה בקבוצת איילון והאיש שהפך אותה לקבוצת הביטוח המסורתית השישית בגודלה, הודיע היום כי יפרוש בסוף ספטמבר • רחמני זז מתפקידו המרכזי עוד קודם להיום, וזאת מפאת גילו המתקדם (87) ומצבו הרפואי, כמו גם בגלל הוראות הרגולציה בדבר הממשל התאגידי הרצוי בחברות הביטוח

לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר

לאחר שנתיים לא קלות, במהלכן איבד את מעמדו כסמכות העליונה בקבוצת הביטוח איילון, לוי רחמני, בעל השליטה בקבוצה והאיש שהפך אותה לקבוצת הביטוח המסורתית השישית בגודלה, הודיע היום (ג') כי יפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה האם הציבורית איילון אחזקות, בסוף ספטמבר, בתום כהונה ארוכה של כ-42 שנה.

בשנים האחרונות איילון עוברת שינוי משמעותי. חברת הביטוח שמהווה את עיקר פעילותה מופרדת ביומיום מבעל השליטה, תחת ניהולו של אריק יוגב, כשבראש החברה האם עומד היו"ר שלמה גרופמן, שמוביל את המהלכים ברמת הקבוצה. לדברי גרופמן, "איילון אחזקות היא מפעל החיים של לוי רחמני, שבמרוצת השנים הצליח להוביל אותה להישגים מרשימים... באחרונה הועבר השרביט בצורה מסודרת ועתה מובילה אותה הנהגה אחראית ומנוסה". רחמני ייוותר נשיא החברה.

שותפים באו והלכו, רחמני נשאר

איילון אחזקות נוסדה בסוף שנת 1976 על-ידי לוי יצחק רחמני, שבנה אותה מסוכנות הביטוח המשפחתית שלמה רחמני ובניו - שנוסדה ב-1949 על-ידי אביו. לאחר שנים ארוכות מאוד שהייתה "חברת הביטוח של לוי רחמני", רחמני זז מתפקידו המרכזי עוד קודם להיום, וזאת מפאת גילו המתקדם (87) ומצבו הרפואי, כמו גם בגלל הוראות הרגולציה בדבר הממשל התאגידי הרצוי בחברות הביטוח. 

לא אחת הכניס רחמני שותפים לחברה, שיצאו ממנה, חלקם ברוח טובה וחלקם פחות, כשלאורך חלק ניכר מהשנים הוא נמנה עם צמרת מקבלי השכר בקרב החברות הציבוריות. לפני מספר שנים אף אושר הסדר הפשרה בתביעה נגזרת נגד בעלי השליטה באיילון, לוי רחמני ובנו נגה, שבעקבותיו השיבו השניים לחברה האם 22.5 מיליון שקל. התביעה הנגזרת הוגשה על סך של 103.5 מיליון שקל ששולמו לשניים לאורך שנים ארוכות על-ידי החברה שבשליטת משפחתם. רחמני גם נמנה עם המנהלים הבכירים בענף הביטוח שהורחקו לתקופת מה מחברות הביטוח שהובילו בגין מעורבותם בקרטל הביטוח.

כיום נסחרת חברת איילון אחזקות הציבורית לפי שווי של כ-400 מיליון שקל בבורסה, לאחר שאיבדה מתחילת השנה כ-38.5%. השווי הגבוה ביותר שרשמה החברה בחמש השנים האחרונות עמד על 586 מיליון שקל, והוא נרשם בסוף יולי-תחילת אוגוסט 2015. בשיאה, בתחילת מאי 2007, לפני כמעט 10 שנים ובימים אופטימיים בהרבה מבחינת חברות הביטוח, הייתה שווה החברה 722 מיליון שקל.