חילן מתרחבת: הכנסות של 369.4 מיליון שקל ברבעון השני

לצמיחה בהכנסות תרמו כל ארבעת המגזרים של החברה: שכר ומשאבי אנוש, פתרונות עסקיים, תשתיות מחשוב ושיווק מוצרי תוכנה • אבי באום: ""עולם הדיגיטל הפך להיות חלק בלתי נפרד מהסביבה העסקית"

800-אבי-באום.jpg
800-אבי-באום.jpg

נמשכת ההתרחבות בפעילות חברת טכנולוגיות המידע (IT) חילן . היום (ד') דיווחה חילן כי רשמה ברבעון השני של 2018 הכנסות של 369.4 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של 11.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לצמיחה בהכנסות תרמו כל ארבעת המגזרים של החברה.

חילן פועלת באמצעות ארבעה מגזרים עיקריים: שכר ומשאבי אנוש, פתרונות עסקיים, תשתיות מחשוב ושיווק מוצרי תוכנה. בזכות הצמיחה בהכנסות, צמחו גם הרווחים של בשלושה מארבעת המגזרים המדווחים.

את הרבעון השני סיימה חילן עם צמיחה של 15.6% ברווח התפעולי ל-35.1 מיליון שקל (9.5% מההכנסות), כאשר בנטרול הוצאות פחת והפחתות, צמח ה-EBITDA ברבעון השני ב-13.3% ל-40 מיליון שקל (10.8% מההכנסות). עם זאת, על רקע עלייה בהוצאות המימון והמס, ירד הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-0.8% ל-22.8 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה כי תחלק דיבידנד רבעוני של 22.5 מיליון שקל. מניית חילן מגיבה לחדשות בירידה קלה של 0.3% למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 1.88 מיליארד שקל.

אבי באום, בעל השליטה ויו"ר דירקטוריון חילן, ציין התוצאות ברבעון השני משקפות את ההשקעה הרבה שנעשית בחברות הקבוצה, הן בהיבט של זכיות בעסקאות חדשות והן בהיבט השקעות עצמיות בפיתוחים וכניסה לתחומים וטכנולוגיות חדשות.

מגזר השכר ומשאבי האנוש, שהיווה את הבסיס להתרחבותה של חילן, הציג לדברי באום תוצאות חיוביות בזכות קליטת לקוחות חדשים והרחבת פעילות של לקוחות קיימים למודולים נוספים. גם במגזר הפתרונות העסקיים, שמבוסס על פעילותה של חברת נס שנרכשה לפני ארבע שנים, נמשכה מגמת הצמיחה ברבעון השני עם גידול דו ספרתי בהכנסות וברווח התפעולי.

באום הדגיש, כי "עולם הדיגיטל הפך להיות חלק בלתי נפרד מהסביבה העסקית, דבר המייצר עבור נס הזדמנויות חדירה לסקטורים רבים ובפרט בסקטור הפיננסי ובסקטור הבריאות אשר עוברים מהפכה כחלק מהשינוי המתרחש".

גם מגזר תשתיות מחשוב הציג צמיחה דו ספרתית בהכנסות ובשורת הרווח התפעולי ל-49.8 מיליון שקל ו-3.3 מיליון שקל בהתאמה, כחלק מהמאמצים והמיקוד בפעילות העסקית. מנגד, הציג מגזר שיווק התוכנה ירידה של 39% ברווח התפעולי ל-825 אלף שקל בלבד וזאת לדברי באום על רקע התנודתיות בשער החליפין של הדולר ושינוי בתמהיל ההכנסות.