פייסבוק, טוויטר ואמזון עולות למגרש: ישדרו יותר תכני ספורט

ליגת העל הספרדית בכדורגל הודיעה כי סגרה עסקה עם פייסבוק, במסגרתה צופים בתת-היבשת ההודית יוכלו לצפות בכל משחק ב-3 העונות הבאות בחינם • גם אמזון וטוויטר חוקרות כיצד להביא יותר תוכן הנוגע לספורט למשתמשיהן, כשהראשונה רכשה את זכויות הסטרימינג ל-NFL ולפריימר ליג האנגלית, והשנייה כבר עובדת בצמוד עם ה-NBA

פייסבוק, טוויטר / רויטרס
פייסבוק, טוויטר / רויטרס

ליגת העל הספרדית, "לה ליגה", הודיעה על עסקה עם פייסבוק שתאפשר לצופים בתת-היבשת ההודית לצפות בכל משחק בשלוש העונות הבאות בחינם, דרך הרשת החברתית. לה ליגה פרסמה הצהרה ולפיה כל 380 המשחקים בעונה החדשה שתתחיל ביום שישי יהיו זמינים דרך פייסבוק לצופים בהודו, אפגניסטן, בנגלדש, בהוטן, נפאל, האיים המלדיביים, סרי לנקה ופקיסטן. "אחת המטרות שלנו בשנתיים האחרונות הייתה להציע תוכן עבור קהל רחב ככל האפשר, לכן שיתוף-פעולה עם פלטפורמות חינם כמו פייסבוק, שלה יש 270 מיליון משתמשים בהודו, זה הכרחי עבורנו" אמר אלפרדו ברמג'ו, מנהל האסטרטגיה הדיגיטלית של לה ליגה לרויטרס. בלה ליגה ובפייסבוק סירבו לתת פרטים פיננסיים על העסקה.

פיטר הוטון, המנהל הגלובלי של תחום שידורי המשחקים החיים בפייסבוק תיאר את העסקה כניסוי. "אנחנו בוחנים זכויות בשווקים מסוימים כדי ללמוד מהדאטה של הניסויים האלה ולהבין מה הצעד הבא. אם נמהר ליותר מדי עסקאות בבת אחת, לא נוכל לעשות את זה כמו שצריך" אמר לרויטרס.

המערכת של פייסבוק תמנע דליפות ותבטיח שרק צופים בתת היבשת ההודית יוכלו לצפות במשחקים דרך הפלטפורמה. המשחקים ישודרו בתחילה ללא פרסומות, אך בהמשך ייתכן שישולבו בהם פרסומות. לדברי הוטון, פייסבוק עורכת היום ניסויים בשילוב פרסומות בזמן שידורים חיים בשוק האמריקאי.

העסקה החדשה היא חלק ממגמה של עניין גובר של חברות טכנולוגיה בשידור משחקי ספורט. מטרת שיתוף-הפעולה היא לשמור על קהל צעיר בפלטפורמות מצד אחד, ומצד שני לאפשר לליגות ספורט להגיע לקהלים שונים ולמספר צופים גדול יותר במשחקים.

פייסבוק החלה לשדר ספורט בסטרימינג בשנת 2017, כששידרה מדי שבוע משחקים של ליגת המייג'ור ליג בייסבול. מוקדם יותר החודש היא חתמה על עסקה עם רשת Eleven Sports במסגרתה שידרה בפלטפורמה בכל שבוע משחק אחד של ליגת העל הספרדית ומשחק אחד של ליגת סרייה א' האיטלקית.

בכנס Players Technology של בלומברג בסן פרנסיסקו שנערך אמש התבטאו גם בכירים באמזון וטוויטר בנושא. החברות חוקרות דרכים חדשות כדי להביא יותר תוכן הנוגע לספורט למשתמשים שלהן, כמו התראות מותאמות אישית של אירועים חיים. שתי החברות אמרו כי היכולת שלהן להגיע למשתמשים רבים בעולם הופכת אותן לשותפות טובות לליגות בינלאומיות כמו ה-NBA וליגת הפוטבול הלאומית (NFL) שמנסות להגיע לאוהדים שצופים בספורט דרך הסמארטפון.

ריצ'רד או, מנהל ערוצי הוידאו של אמזון פריים אמר "ליגות ספורט מבינות שהן צריכות לוודא שהמוצר שלהן רלוונטי עבור גילאים וקבוצות דמוגרפיות שונות". הוא הוסיף כי אמזון מתנסה בהתראות למכשירים ניידים הנוגעות לאירועי ספורט חיים, דבר שמבדיל את תכני הספורט מסרטים ותוכניות שמסופקים לצופים לפי דרישה. אמזון רכשה את זכויות הסטרימינג למשחקים של ה-NFL, משחקי הפרמייר ליג, והסבב העולמי לגברים בטניס. בנוסף, היא משדרת את המשחקים של ליגת הפיתוח של ה-NBA בשירות טוויץ'.

גם טוויטר הגבירה את מאמציה בתחום השידורים החיים, והחזיקה בזכויות בלעדיות לשידור בסטרימינג של משחקי ערב חמישי של ה-NFL ב-2016. בנוסף, טוויטר עובדת עם ה-NBA כדי להגיע לקהלים חדשים, לדברי לורה פרוייליך, מנהלת שותפויות התוכן בארה"ב בטוויטר. פרוייליך סיפרה בכנס של בלומברג כי בטוויטר סייעו לאנשים להישאר מעודכנים, לצפות במשחקים ולקחת חלק בשיחות עליהם. היא הוסיפה כי "ה-NBA הוא אחד השותפים החדשניים ביותר שלנו, בכל פעם שיש לנו משהו חדש, הם רוצים להיות הראשונים שמנסים אותו".