קטאר צפויה להשקיע בטורקיה 15 מיליארד דולר

האמיר של קטאר התחייב לכך לאחר מפגש בין 3.5 שעות עם נשיא טורקיה • ארדואן צפוי לדבר מחר עם נשיא צרפת

נשיא טורקיה ארדואן / צילום: רויטרס, Umit Bektas
נשיא טורקיה ארדואן / צילום: רויטרס, Umit Bektas

קטאר נחלצת לעזרת נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. האמירות הבטיחה להשקיע בטורקיה, שנמצאת בתחילתו של משבר כלכלי, 15 מיליארד דולר.

הלירה הטורקית התחזקה היום לאחר שהאמיר של קטאר תמים בן חמד אאל ת'אני הודיע על התמיכה לאחר מפגש בין 3.5 שעות עם ארדואן. כעת קוצרת טורקיה את הרווחים מכך שעמדה לצד קטאר, כאשר שכונותיה, בהובלת ערב הסעודית, חתכו את כל הקשרים הדיפלומטים איתה.

בינתיים, לצד חיפוש אחרי בני-ברית חדשים, ארדואן מנסה לתקן את היחסים עם בעלי הברית המסורתיים של טורקיה באירופה, כמו גרמניה. היחסים בין שתי המדינות עלו של שרטון במהלך הבחירות כשממשלת גרמניה סירבה לאפשר לפוליטיקאים טורקיים לנהל קמפיינים פוליטיים על אדמתה. ארדואן דיבר עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל היום ומחר הוא צפוי לדבר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. 

הלירה הטורקית חזר אתמול לעליות מול הדולר, לאחר שירדה 4 ימים ברציפות. היום עלתה הלירה בכ-7%. ירידת הלירה הטורקית השנה היא אחת הגרועות ביותר בעשור האחרון של כלכלה ששייכת למועדון G20 (עשרים הכלכלות הגדולות ביותר בעולם), כולל במהלך המשבר הפיננסי העולמי של 2008-2009. הטלטלה החלה בסוף השבוע, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ כי בכוונתו להכפיל את המכסים על יבוא מתכות מטורקיה. הציוץ שלח את הלירה הטורקית להתרסקות לשפל של כל הזמנים מול הדולר.