נעילה חיובית באירופה; מניית קלסברג עלתה ב-3.5%

המתיחות בין ארה"ב לטורקיה שוב מחמירה כשהממשלה באנקרה הודיעה על היטלים חדשים על רכבים, סיגריות ואלכוהול אמריקאיים • ארה"ב וסין צפויות לחדש את המגעים סביב הסכמי הסחר במהלך החודש

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה חיובית, וזאת לאחר שאתמול ננעל בירידות. מקורן של העליות הוא ככל הנראה בדיווחים על מגעים חדשים בין ארה"ב לסין בנוגע להסכמי סחר.

סין וארה"ב צפויות לחדש את השיחות לגבי מדיניות הסחר לקראת סוף החודש. משלחת סינית, בראשות סגן שר המסחר הסיני וונג שוון תיפגש עם משלחת של נציגים אמריקאים, בראשות נציג משרד האוצר האמריקאי דיוויד מאלפס, כך לפי משרד המסחר הסיני. לא ברור אם המפגש יתקיים לפני או אחרי ה-23 באוגוסט, כאשר אז ארה"ב צפויה להכניס לפועל מכסים נוספים על מוצרים סינים בהיקף 16 מיליארד דולר. הממשל האמריקאי אישר את ההודעה של משרד הסחר הסיני.

הלירה הטורקית ממשיכה להתייצב, לאחר שאמש קיבלה הכלכלה הטורקית סיוע קטארי. אתמול נחלצה קטאר לעזרת נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, והבטיחה להשקיע בטורקיה 15 מיליארד דולר. 

הרשות הבריטית המפקחת על מיזוגים ורכישות קבעה היום כי חברת וולט דיסני  חייבת להגיש הצעת רכישה עבור רשת הטלוויזיה Sky אם בכוונתה לרכוש את 21st Century Fox. מחיר המניה שקבעה הרשות הוא 14 פאונד (17.80 דולר). 

מניית חברת הבנייה Marshalls PLC זינקה בכ-14% לאחר פרסום דוחות כספיים ודיווח על רווח ללא מס של 12% ברבעון האחרון.

הדוחות של חברת ההימורים Rank Group Plc אכזבו את האנליסטים והמנייה ירדה בכ-3%.

מניית קרלסברג  פרסמה דוחות כספיים, שבהם ניכרת עלייה ברווחיה. 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה שלילית, לאחר שהבורסות העיקריות ירדו בעקבות ההסלמה ביחסי ארה"ב-טורקיה וקריסת חברת טנסנט אמש. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות, כמו גם המסחר בבורסות אירופה ואסיה אתמול.

 

המתיחות בין ארה"ב לטורקיה שוב החמירה לאחר יום של רגיעה, כשהממשלה באנקרה הודיעה אתמול על היטלים חדשים על רכבים, סיגריות ואלכוהול אמריקאים. אנליסטים ברחבי העולם חוששים מהחרפה נוספת במשבר בין שתי המדינות שתוביל את הלירה הטורקית והבורסות המקומיות לסחרור נוסף. 

הבורסה הטורקית ננעלה אתמול בירידות של 3.4%, בעוד שהלירה הטורקית התחזקה ב-6.3% מול הדולר, לאחר שאתמול היא חזרה לעליות וששלשום צללה בכ-7% למול הדולר ונעצרה ברמת 6.86 לירות לדולר. היום הלירה הטורקית מוסיפה להתחזק מול הדולר בלמעלה מ-9%.

נזכיר כי הלירה איבדה עד כה 41% מתחילת השנה, ותשואות אג"ח המדינה נסקו אל 20% ויותר. ירידת הלירה הטורקית השנה היא אחת הגרועות ביותר בעשור האחרון של כלכלה ששייכת למועדון G20 (עשרים הכלכלות הגדולות ביותר בעולם), כולל במהלך המשבר הפיננסי העולמי של 2008-2009.

הטלטלה בשוקים החלה בסוף השבוע, לאחר שטראמפ צייץ כי בכוונתו להכפיל את המכסים על יבוא מתכות מטורקיה. הציוץ שלח את הלירה הטורקית להתרסקות לשפל של כל הזמנים מול הדולר, והיא ירדה בכ-8% למול הדולר.

דיווחים בסין על הסכמה להזמנתו של טראמפ לסבב שיחות שייערך בסוף החודש, על מנת לדון במחלוקות בנושאי הסחר והמכסים בין שתי המדינות. 

שוקי סין מגיבים לדיווחים, וההנג סנג  רשם ירידות. הניקיי היפני  ומדד שנחאי  ירד.