הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בת"א; תדיראן מובילה, אלביט צונחת

מניית אקויטל עלתה היום בעקבות הפיכתו של קובי מימון לבעל עניין • פירסמו דוחות לרבעון השני של השנה: אלביט מערכות, סלקום והפועלים בין השאר • דירקטוריון אירונאוטיקס דחה את הצעת רפאל ואביחי סטולרו לרכישת החברה • המסחר באירופה מתנהל בעליות

בורסת ת"א / צילום: Shutterstock
בורסת ת"א / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בתל אביב הסתיים היום בעליות שערים. מדדי ת"א-35  ות"א-125  - עלו ביותר מ-1%. המניות הבולטות בעליות היו תדיראן הולדינגס , אופקו הלת'  ואודיוקודס . בלטו בירידות אלביט מערכות , נטו אחזקות  וקרור . מניית אקויטל  עלתה היום גם היא בעקבות הפיכתו של קובי מימון לבעל עניין. 

מחזור המסחר עמד על 963.5 אלף שקל.  

16:30

המסחר בתל אביב ממשיך להתנהל במגמת עלייה. שני המדדים - ת"א-35  ות"א-125  - ממשיכים לעלות. המניות הבולטות בעלייה הן אודיוקודס , הכשרת הישוב , דור אלון , מלם תים . אלביט  מערכות מובילה את המניות היורדות, ואחריה נטו אחזקות ודמרי. 

קובי מימון הפך לבעל עניין באקויטל, כך דיווחה החברה היום לבורסת תל אביב. מימון מחזיק כעת ב-5.1% ממניות החברה. 

פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט. סין וארה"ב צפויות לחדש את השיחות לגבי מדיניות הסחר לקראת סוף החודש. משלחת סינית, בראשות סגן שר המסחר הסיני וונג שוון תיפגש עם משלחת של נציגים אמריקאים, בראשות נציג משרד האוצר האמריקאי דיוויד מאלפס, כך לפי משרד המסחר הסיני. לא ברור אם המפגש יתקיים לפני או אחרי ה-23 באוגוסט, כאשר אז ארה"ב צפויה להכניס לפועל מכסים נוספים על מוצרים סינים בהיקף 16 מיליארד דולר. הממשל האמריקאי אישר את ההודעה של משרד הסחר הסיני.

14:45

המסחר בבורסת ת"א מתנהל במגמת עלייה כששני המדדים המובילים, ת"א-35  ות"א-125  עולים בכמעט 1%. גם ת"א-טכנולוגיה , תל אביב בנקים ות"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע  מידע עולים.

חברת אודיוקודס  בולטת בעליות במדד הטכנולוגיה זה יומיים ברציפות. מניית אלביט מערכות  ממשיכה לבלוט בין היורדות לאחר פרסום דוחות מאכזבים.

מדד הביומד  בירידות, עם מניות נבידאה  שרושמת ירידה של כ-7% וביו ויו  שיורדת ב-6.6%.

13:15

בשעה זו מנהל המסחר בבורסת תל אביב במגמת עלייה. מדד ת"א-35 , מדד ת"א-125 , מדד תל אביב טכנולוגיה , מדד תל אביב בנקים , מדד תל אביב נדל"ן  ות"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע  נסחרים בעליות. 

בולטות בירידות במדד ת"א 35: אלביט , מזור רובוטיקה  ומזרחי טפחות . בולטות בעליות: טבע , פריגו  והפניקס 

מדד ת"א-נפט וגז  מזנק בהובלת ישראמקו , נפטא  ורציו . מודיעין יהש , לעומתן, נופלת. 

המסחר בבורסות אירופה ממשיך להתנהל במגמה חיובית. 

11:45

בשעה זו, המסחר במדדי ת"א 35  ות"א 125  מתנהל בעליות. את העליות הבולטות מובילות מניות אודיוקודס  שמשלימה פערי ארביטראז', מלם תים , דקסיה , טבע  ופריגו. היורדות הבולטות הן אלביט  בעקבות פרסום דוחות, מזור רובוטיקה  שמשיכה מגמה אדומה זה כמה ימים, ביוטיים ונטו אחזקות 

חברת אנרג'יאן היוונית, בעלת המאגרים כריש ותנין, הודיעה היום (ה') על קבלת תוצאות ראשוניות של הניתוח הגאולוגי בחמשת הבלוקים הימיים החדשים שלה בישראל. על פי החברה, בשדות קיים פוטנציאל ל-126 BCM גז טבעי, כמות השווה ל-75% ממאגר תמר. את הניתוח ביצעה חברת NSAI, אשר ערכה ניתוח דומה למאגרי כריש ותנין של אנרג'יאן ומאגרי תמר ולווייתן. נציין כי מדובר בניתוח ראשוני בלבד. מדד ת"א נפט וגז  נסחר בעליות קלות, אך דלק קידוחים  יורדת במסחר. 

המסחר באירופה מתנהל בעליות, והמסחר באסיה ננעל בירידות. 

10:00

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב נפתח היום (ה') ביציבות. אמש המסחר בוול סטריט, אירופה ואסיה ננעל בירידות על רקע המשבר הכלכלי בטורקיה והדוחות המאכזבים במיוחד של חברת טנסנט הסינית. המסחר באסיה מתנהל במגמה שלילית.

דירקטוריון אירונאוטיקס  דחה את הצעת רפאל ואביחי סוטלרו, בין היתר בטענה כי 430 מיליון שקל אינו סכום מספק לרכישת החברה. 

מניית פועלים  יורדת על אף פרסום דוחות טובים לרבעון השני: הבנק הרוויח 920 מיליון שקל ברבעון - הרווח האבסולוטי הגבוה ביותר מבין הבנקים ברבעון השני, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל. הרווח משקף תשואה של 10.5%, נמוך יותר מהתשואה שהציגו הבנקים שפרסמו תוצאות ביומיים האחרונים ושעמדה בממוצע באזור ה-11%. 

סלקום  פרסמה דוחות כספיים חלשים לרבעון השני, החברה עוברת להפסד שנובע בעיקר מהוצאות פרישה מוקדמת של 200 עובדים. ענקית הסלולר הפסידה 36 אגורות למנייה.

עוד בין מפרסמות הדוחות הכלכליים, אלביט  שמנייתה רושמת ירידות של מעל 4%, טלרד נטוורקס  שעלתה בהכנסותיה לרבעון ועדיקה סטייל  חברת האופנה.

בנק דיסקונט  הגיש הצעה לרכישת בנק דקסיה  לצורך מיזוגו עם מרכנתיל, חברת הבת.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר, על רקע המגמה השלילית העולמית: בורסות וול סטריט, אירופה ואסיה ננעלו אתמול בירידות. המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה שלילית עם נטייה לירידות. הניקיי היפני  בטריטוריה חיובית, מדד שנחאי  וההנג סנג  רושמים ירידות.

המתיחות בין ארה"ב לטורקיה שוב החמירה אתמול לאחר יום של רגיעה, כשהממשלה באנקרה הודיעה על היטלים חדשים על רכבים, סיגריות ואלכוהול אמריקאים. אנליסטים ברחבי העולם חוששים מהחרפה נוספת במשבר בין שתי המדינות שתוביל את הלירה הטורקית והבורסות המקומיות לסחרור נוסף. הלירה הטורקית מטפסת היום בכ-9%.

בשיאה של עונת הדוחות, היום צפויות לפרסם דוחות לרבעון השני של השנה אלביט מערכות , סלקום  והפועלים .

הדולר נחלש אתמול ב-0.5% אל מול השקל, ושערו היציג עומד על 3.6930 שקלים. האירו נחלש ב-0.77% אל מול השקל, ושערו היציג הוא 4.1810 שקלים.