שיפור בתוצאות עדיקה ברבעון השני; השורה התחתונה מאוזנת

מניית עדיקה הניבה את התשואה הגרועה ביותר מבין מנפיקות 2018, עם צניחה של כ-30% מאז חודש מארס

חנות של עדיקה / צילום: ערן סלם
חנות של עדיקה / צילום: ערן סלם

חברת האופנה המקוונת עדיקה ממשיכה להציג צמיחה בפעילות ברבעון השני של 2018 - בדומה למגמה שהציגה ברבעון הראשון השנה - שסייעה לה לעבור לשורה תחתונה מאוזנת. בסיכום רבעוני נהנתה עדיקה מטיפוס של 24% בהכנסותיה מפעילות המכירה השוטפת, שהגיעו לכ-20 מיליון שקל. עלייה זו מיוחסת ל"חדירה משמעותית של תחום המסחר המקוון לישראל" ול"בשלות המותג", נוסף על פתיחת חנויות פיזיות חדשות.

למרות התוצאות החיוביות, מניית עדיקה  עדיין מחזיקה בתואר הלא מחמיא של התשואה הגרועה ביותר מבין המניות החדשות שהונפקו ב-2018, עם צניחה של כ-30% מאז החלה להיסחר בחודש מארס האחרון, והמניה משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-115 מיליון שקל.

תוצאות הרבעון של עדיקה
 תוצאות הרבעון של עדיקה

השיפור בפעילות נרשם למרות שעדיקה מדווחת על ירידה בהכנסות חנות הדגל הראשונה שלה, שנפתחה בדיזנגוף סנטר שבתל-אביב באפריל 2017, ולמרות עיתוי חג הפסח, שחל השנה מוקדם ביחס ל-2017. 

לצד זאת רשמה עדיקה הכנסות נוספות של 4 מיליון שקל תמורת מתן שירותי תפעול לאתרי מותגי רשת האופנה גולף  - בעלת השליטה בה - שאותם החלה לספק בתחילת השנה, כך שסך ההכנסות הרבעוניות של עדיקה קפץ ב-50% והגיע ל-24 מיליון שקל.

כך, הרווח הגולמי של החברה רשם שיפור בשיעור דו-ספרתי, והיא הצליחה לעבור לרווח תפעולי של פחות מ-1 מיליון שקל ולהציג, כאמור, שורה תחתונה מאוזנת, אחרי הפסד של קרוב ל-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום מחצית השנה הכיוון דומה, עם טיפוס של 57% בכלל ההכנסות, שהגיעו ל-46 מיליון שקל, עלייה ניכרת ברווח הגולמי ומעבר לרווח תפעולי.

בשורה התחתונה, במחצית הראשונה של 2018 הגיעו רווחיה של עדיקה ליותר מ-8 מיליון שקל, בעיקר בזכות רישום רווח חד-פעמי של יותר מ-7 מיליון שקל שרשמה מוקדם יותר השנה בגין מכירת אתרי המסחר של גולף לבעלת השליטה.

לצד השיפור בתוצאות הציגה עדיקה בדוחות קפיצה דו-ספרתית חדה בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות, גם ברבעון וגם במחצית, והיא מייחסת אותה לפתיחת חנויות פיזיות חדשות, הרחבת מצבת כוח-אדם ועלייה בהוצאות שוטפות בעקבות הפיכת החברה לציבורית.

נתונים בולטים נוספים שעדיקה מציגה בדוחות כוללים בין היתר עלייה של 30% במספר הלקוחות הפעילים באתר החברה, ל-43 אלף, עלייה של 57% במספר הפריטים שהיא מציעה, ל-370 אלף, וירידה של 16% בסכום סל הרכישה הממוצע, שירד מ-227 ל-190 שקל.