בורסות אירופה ננעלו באדום על רקע האי-ודאות מכיוון טורקיה

הלירה הטורקית המשיכה לצנוח • האיחוד האירופי דיווח כי שיעור האינפלציה עלה ביולי ל-2.1% • נעילה ירוקה באסיה לאחר ימים של צניחות

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה נסגר היום (ו') בירידות שערים, על רקע משבר המטבע המתמשך בטורקיה, שהמשיך להזין את חששות המשקיעים. 

מדד סטוקס אירופה 600  ירד עד כ-0.5%, וכמעט כל המגזרים והבורסות נסחרות בטריטוריה השלילית.

מניות הטכנולוגיה רשמו את הביצועים הגרועים ביותר, עם ירידה של כ-1%, בעקבות תחזית חלשה של אפלייד מטריאלס האמריקאית.

הלשכה האירופית לסטטיסטיקה פרסמה כי האינפלציה באירו עלתה ל-2.1% ביולי, מעבר ליעד 2% שהוגדר על-ידי הבנק המרכזי של אירופה.

האנליסטים באירופה ממשיכים להראות חשש מפני המשבר הכלכלי בטורקיה. היום המשיכה הלירה הטורקית לצנוח, בכ-5%. ערכו של הפאונד הבריטי יריד מול הדולר.

המשלחת הסינית שיוביל סגן שר הכלכלה הסיני, וונג שאווין, תפגוש בשבוע הבא את הנציגים האמריקאים במטרה לפתור את מלחמת הסחר שמשתוללת בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. מדובר בחידוש השיחות שהתקיימו לאחרונה בחודש יוני.

מדד הפוטסי הבריטי עלה מעט, ואילו מדד דאקס הגרמני , הקאק הצרפתי  והאייבקס הספרדי  רשמו כולם ירידות. 

חברת התשתיות האיטלקית אוטוסטרייד (Autostrade per l'Italia) צפויה לערוך ישיבת דירקטוריון מיוחדת בשבוע הבא כדי לדון באסון הגשר בגנואה, כך מדווחים ברויטרס. החברה שמחזיקה ב-88% ממניותיה של אוטוסטרייד, אטלנטיה , צנחה אתמול ביותר מ-22% והיום עלתה.

מניית אייר פראנס  ירדה לאחר שהחברה הודיעה על מינוי בן סמית למנכ"ל החדש.

מניית רוביו אנטרטיינמנט, מפתחת משחק הסלולר אנגרי בירדס, עלתה לאחר שפרסמה דוחות כספיים ועמדה בציפיות האנליסטים.

קבוצת רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS)  הודיעה כי אוון סטיבנסון, הכלכלן הראשי של הקבוצה, יפרוש מתפקידו ב-30 בספטמבר. קייטי מארי, סגניתו צפויה לקבל את התפקיד. הדיווח על המינוי העלה את המניה.

המסחר באסיה

הניקיי היפני עלה בכ-0.4%, עם מרבית המדדים המובילים במגמה ירוקה, כשמדד הקניות הוביל עם עלייה של 2.51%.

בקוריאה הדרומית, הקוספי רשם עלייה של 0.3% אך מדד הטק המקומי ננעל במגמה מעורבת ומדד הרכב בירידה. ענקית הרכב קיה נסחרה בירידות של כ-1%. חברת סמסונג כיסתה על ההפסדים בימים האחרונים ונסחרה בירידה של כ-0.2%.

בסין, בורסת שנחאי ננעלה בירידות לאחר פתיחה במגמה חיובית כשחלק ממניות הטק שכיסו על הפסדים שלהן בימים האחרונים. ענקית התרופות הסינית Fosun Pharmaceuticals הובילה את הירידות בשוק עם נפילה של כ-7.40%.

ההנג סנג בהונג-קונג ננעלה בעליות של כ-0.58% לאחר חמישה ימים רצופים שבהם רשמה ירידות, מניות הטק התאוששו עם לנובו שעלתה ב-5.6% לאחר פרסום דוחות כספיים מפתיעים שהכו את התחזיות וטנסנט שרשמה עלייה של כ-3.2% לאחר נפילות חדות בעקבות פרסום דוחות חלשים.

מדד STI בסינגפור עלה בכ-5% לאחר שישה ימים רצופים של צניחה, הבורסות בטיוואן ומלזיה רשמו גם הן עליות של כ-0.4%.

המסחר בבורסת ASX 200 האוסטרלית ננעל ביציבות לאחר שרשם ירידות, בניו-זילנד ה-NZX 50 NZ50GR עלתה ב-0.55% וסוגרת יום רביעי רצוף של עליות כשהיא התקרבה מאוד לשיא הנעילה שלה שנקבע ביולי.