יוניטרוניקס מזנקת: פרסמה דוחות טובים ובוחנת פיצול פעילות

החברה, הפועלת בתחום מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים הרובוטיים האוטונומיים ונמצאת בשליטת קרן פימי, דיווחה הבוקר על תוצאות כספיות טובות לרבעון השני של השנה • בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

מניית יוניטרוניקס  זינקה היום במחזור גבוה במהלך המסחר בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות לרבעון השני של השנה, והודיעה כי היא שוקלת לפצל את פעילות הפתרונות האוטומטיים, ולהנפיקה בבורסה כחברה נפרדת. 

יוניטרוניקס, הפועלת בתחום מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים הרובוטיים האוטונומיים, נמצאת בשליטת קרן פימי (מחזיקה 50% מההון) והמייסד והמנכ"ל חיים שני (המחזיק בכ-22%). החברה הציגה הבוקר צמיחה של 25% בהכנסות ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-51 מיליון שקל.

בשורה התפעולית נרשם רווח של כ-4.3 מיליון שקל, קפיצה של 380% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-2 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר המוצרים הסתכמו ברבעון השני ב-34.8 מיליון שקל, צמיחה של 14.4% לעומת הרבעון המקביל, בעוד שבמגזר פתרונות אוטומטיים נרשמה צמיחה של 60% בהכנסות ברבעון לרמה של כ-16 מיליון שקל (כ-31% מסך הכנסות החברה). בחברה מציינים כי מגזר הפתרונות האוטומטיים רשם רווח תפעולי של כחצי מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

מניית יוניטרוניקס קפצה יותר מ-80% מאז כניסתה של פימי במארס 2016
 מניית יוניטרוניקס קפצה יותר מ-80% מאז כניסתה של פימי במארס 2016

מתחילת 2018 דיווחה יוניטרוניקס על ארבעה הסכמים משמעותיים, שלושה מהם להקמת חניונים רובוטיים בארה"ב בהיקף מצטבר של כ-97 מיליון שקל, כך שההכנסות מפעילות זו צפויות להמשיך לצמוח בקצב מהיר גם ברבעונים הקרובים.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה יוניטרוניקס צמיחה של 9.3% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, שהסתכמו בכ-95.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי קפץ ב-80% והגיע לכ-6.1 מיליון שקל, והרווח הנקי הגיע לכ-2.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כמיליון שקל בתקופה המקבילה.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה, כאמור, כי הדירקטוריון בוחן את פיצול הפעילות שלה, כך שפעילות הפתרונות האוטומטיים (מחסנים אוטומטיים וחניונים רובוטיים אוטונומים) שצומח בקצב גבוה, ומבוצע כיום באמצעות החברה והחברה הבת, יעבור לחברת אחות.

בחברה מדגישים, עם זאת, כי נכון להיום אין כל ודאות באשר לאופן ביצוע הפיצול, מועדו ותנאיו. זאת ועוד, לאור הצורך בפרסום תשקיף ורישום למסחר בבורסה, הפיצול כפוף לאישורים שונים, ובכלל זה לאישור הפחתת הון מבית המשפט, להחלטה סופית של דירקטוריון החברה וכן לקבלת אישור הבורסה בתל אביב לרישום למסחר ואישור של רשות המסים.

המנכ"ל חיים שני ציין בהקשר זה, כי "אם התנאים לפיצול יבשילו והפיצול יתקיים, החברה מאמינה כי הוא יאפשר לפעילות הבקרים הנותרת בחברה מיקוד ניהולי במנועי הצמיחה הרלוונטיים, העמקת הפעילות בשוקי המטרה, שיפור ברווחיות, בתזרים המזומנים ובכלל המדדים הפיננסיים, וכן מיצוב מתאים יותר של החברה בשוק ההון כחברה רווחית לאורך זמן עם אפשרות לחלק דיבידנדים".

כמו כן, הוא הוסיף, "אנחנו מאמינים כי לפעילות הפתרונות האוטומטיים שתפוצל לחברה אחות, יתאפשר ביתר קלות לייצב ולמקד את ההנהלה שלה, להתמקד בשוק האמריקאי ובביסוס מעמדה כמובילת השוק, לגייס הון להאצת הצמיחה ככל שיידרש, להגיע לשיתופי פעולה אסטרטגיים, ולמצבה בשוק ההון כחברת צמיחה טכנולוגית פורצת דרך".

בנוגע לצמיחת פעילות החניונים הרובוטיים אמר שני, כי "המערכת הרובוטית החדשה שלנו עבור חניונים רובוטיים זוכה לעניין רב בקרב יזמים ומפעילי חניונים בארה"ב, ושלושת ההסכמים שעליהם חתמנו השנה בארה"ב מעידים על העניין הרב שמגלים לקוחות פוטנציאליים ועל הביקוש הגובר לאימוץ המערכת". 

תוצאות הרבעון השני של יוניטרוניקס
 תוצאות הרבעון השני של יוניטרוניקס

שווי השוק של יוניטרוניקס, שפועלת בארץ ובעולם באמצעות 165 מפיצים ושתי חברות בנות בארצות הברית וסניפים במדינות נוספות, עומד כיום על 317 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-250 עובדים.

פימי רכשה את השליטה ביוניטרוניקס לפני כשנתיים וחצי (מארס 2016) לפי שווי של 220 מיליון שקל, כך שהקרן רשמה עד היום תשואה של 44% על השקעתה, שבוצעה בפרמיה של 30% על מחיר השוק. מניית יוניטרוניקס גמעה מאז אותה השקעה 85% עלייה. 

השקעתה של פימי, שבהובלת ישי דוידי, בוצעה אז בשני חלקים: 60 מיליון שקל מהסכום הוזרמו לחברה עצמה, במטרה לממן את המשך הצמיחה שלה, ויתרת הסכום שולמה למייסד והמנכ"ל שני, תמורת חלק ממניותיו.

"יוניטרוניקס משתלבת היטב באסטרטגיית ההשקעות של פימי, עם מוצרים ופתרונות ייחודיים, מכירות מוטות יצוא, ניסיון מוכח ומנועי צמיחה" אמר בזמנו גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי. 

יוניטרוניקס - תעודת זהות
 יוניטרוניקס - תעודת זהות