הנסיגה בתוצאות פמס הפילו את המניה ב-35% בשנה

יצרנית היריעות לתעשיית המיגון נגד איומים בליסטיים דיווחה על תוצאות חלשות ברבעון השני, עם שחיקה דו-ספרתית בהכנסות וברווח• המניה יורדת בכ-8%

דניאל בלום, מנכ"ל משותף בחברת פמס / צילום: בן יוסטר
דניאל בלום, מנכ"ל משותף בחברת פמס / צילום: בן יוסטר

נסיגה בתוצאותיה הכספיות של חברת התעשייה פמס  (FMS) ברבעון השני של 2018, עם שחיקה דו-ספרתית משורת ההכנסות ועד לשורת הרווח, הובילה לירידות חדות במנייתה, שנחלשה בשעות הצהריים בכ-8% והשלימה צלילה של כ-35% מהרמה שבה נסחרה לפני שנה, אז הייתה קרובה לשיא.

פמס, המפתחת ומייצרת יריעות חד-כיווניות, שמשמשות חומרי גלם בתעשיית המיגון נגד איומים בליסטיים, נמצאת בשליטת דניאל בלום, המכהן כמנכ"ל משותף יחד עם בנו, אבי בלום. שווי השוק של החברה כיום עומד על כ-900 מיליון שקל. בדוחותיה החברה מעדכנת על מדיניות שמרנית להתקשרות "עם לקוחות שביכולתם להעמיד ביטחונות ראויים כתנאי לביצוע המכירה, וכל זאת בעקבות המצב הפיננסי בשווקים מסוימים בעולם".

מדיניות זו הובילה לירידה של 25% בהכנסותיה הרבעוניות של החברה, שעמדו על 15 מיליון דולר, לצד צניחה של כ-50% ברווח הרבעוני, שהסתכם בפחות מ-3 מיליון דולר. זאת, אחרי ירידה של יותר מ-40% ברווח הגולמי, שעמד על פחות מ-5 מיליון דולר, וירידה דומה ברווח התפעולי, שהסתכם בכ-3.5 מיליון דולר.

מניית פמס צנחה ב-35% בשנה האחרונה
 מניית פמס צנחה ב-35% בשנה האחרונה

רווחיות גולמית נמוכה יחסית

בפמס מייחסים את הפגיעה ברווח הגולמי ובשיעורו מהמכירות ל"תמהיל עסקאות בשיעור רווחיות גולמית נמוך יחסית", ומוסיפים כי ציוד חדש בארה"ב, ששימש במהלך הרבעון "לייצור דוגמאות של מוצרים חדישים ומשופרים", הוביל לזקיפת עלויות מהרצת מכונות ללא מכירות - עניין שפגע גם הוא בשורה הגולמית. עוד נפגעה פמס מעלייה במחיר חומר הגלם המשמש לייצור מוצריה, שעדיין לא באה לידי ביטוי במחירי המוצרים של החברה.

בסוף 2017 הכניסה פמס להרצה ציוד חדש, ששימש אותה מתחילת השנה הנוכחית "לייצור חומר גלם המשמש דגמים של מוצרים חדישים ומשופרים ללקוח הסופי, שטרם יצאו לשוק למכירה", וצפויים על פי תכניות החברה להיכנס ליצור מסחרי בתחילת 2019. להערכת החברה, "פוטנציאל המכירות מחומר זה גדול ביותר ללקוח הסופי, בין השאר, בשל המצב הביטחוני בעולם".

תוצאות פמס
 תוצאות פמס

עוד בסיכום רבעוני, בפמס מציינים כי החברה המשיכה, באמצעות המפעל שלה הנמצא בצפון קרולינה, לייצר מוצרים עבור חברת הניוול (Honeywell) האמריקאית, הפועלת בשוק אפודי המגן והקסדות ומיגון כלי רכב, ומוגדרת כלקוח עיקרי של פמס.

בסיכום המחצית הראשונה של 2018 הכיוון בדוחות דומה, עם שחיקה של 16% בהכנסות, שהסתכמו ב-34 מיליון דולר, ירידה של כ-30% ברווח הגולמי והתפעולי וירידה של 33% ברווח הנקי, שעמד על כ-7.5 מיליון דולר.