נעילה מעורבת בניו-יורק; טרגט זינקה במסחר לאחר הדוחות

על אף הצפי לפתיחה שלילית במסחר היום, המסחר מתנהל במגמה מעורבת עם נטייה מעלה • טראמפ ממשיך לאיים בהטלת מכסים, והפעם על יבוא מכוניות מאירופה

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

נעילה מעורבת במסחר בארה"ב היום (ד'). שוקי אירופה ננעלו היום (ד') בעליות שערים, ובאסיה ננעלו הבורסות במגמה מעורבת. 

אמש מדד S&P 500  עלה עד לשיא תוך יומי של כל הזמנים - 2873 נקודות - אבל  בסופו של דבר לא שמר על המומנטום וננעל בתום יום המסחר על 2862.96 נקודות. המדד ירד היום והתרחק מהשיא התוך יומי ששבר.

 

בכירי הפדרל ריזרב, הבנק הפדרלי האמריקאי מאותתים לשווקים כי הם עשויים להעלות את הריבית בחודש הבא אם התוצאות הכלכליות של המדינה ימשיכו כמצופה. 

טראמפ מתכונן להוסיף מכסים לרשימה עוד השבוע, ומחר צפוי להיכנס לתוקף מכס נוסף בשיעור של 25% על יבוא מסין בהיקף 16 מיליארד דולר. עוד איים טראמפ להטיל מכסים בגובה 25% על יבוא מכוניות מהאיחוד האירופי. הצהרת הנשיא ניתנה במסיבת עיתונאים במערב וירג'יניה.

השוק השורי האמריקאי עומד לרשום שיא חדש: היום (ד') יחול היום ה-3,453 מאז צנח מדד S&P 500 לשפל של 666 נקודות ב-9 במארס 2009. מאז הכפיל מדד הבלו צ'יפ הרחב ביותר בארה"ב את שוויו כמעט פי ארבעה, וצמצם ל-0.6% את המרחב בינו לבין השיא של כל הזמנים שרשם בינואר. הביצועים האלה מאשרים את התאוששות השוק מאז המשבר הפיננסי, ומפריכים את טענותיהם של המפקפקים בהימשכות השוק השורי. מדד S&P 500 השורי התקרב אתמול לשיאו במהלך יום המסחר, ומאז הוא נמצא במגמת ירידה.  

 

ג'י.פי מורגן צ'ייס  הבנק הגדול בעולם, הודיע כי ישיק שירות השקעות דיגיטלי חדש בחינם או בעלויות מוזלות. לפי דיווח באתר CNBC הבנק ישיק בשבוע הבא שירות בשם "You Invest" (יו אינווסט), שיספק לכל מורידי האפליקציה או המשתמשים באתר האינטרנט של השירות לפחות 100 פעולות מסחר בחינם, במניות או בתעודות סל (ETF), בשנה הראשונה לשימוש. השירות החדש יכלול גם כלים לבניית תיק השקעות וגישה נטולת תשלום למחקרים על מניות.

ענקית הריטייל לתחזוקת בתים לוואס  (Lowe's) דיווחה על רווח של 2.07 דולר למניה במחזור של 20.89 מיליארד דולר, כשהאנליסטים ציפו לרווח של 2.02 דולר למניה במחזור של 20.79 מיליארד דולר. כמו כן החברה מינתה סמנכ"ל כספים חדש. 

ענקית הקמעונאות טרגט  פרסמה את דוחותיה הכספיים והיכתה את התחזיות. כמו כן רשמה החברה עלייה גדולה מהצפוי במכירות בחנויות הרשת והעלתה את תחזיותיה. החברה רשמה רווח של 1.47 דולר למניה במחזור של 17.78 מיליארד דולר. 

אורבן אאוטפיטרס  דיווחה על רווח רבעוני גבוה מהצפוי. המכירות בחנויות זינקו ב-13%, וכן עלו המכירות המקוונות. ענקית הקמעונאות רשמה רווח של 84 סנט למניה במחזור של כמעט מיליארד דולר. 

דוחות שלוש חברות הריטייל האלו משמעותיות מאוד בעת הזו משום שהן מייצגות את מה שכולם כבר יודעים - אלו שהספידו את הריטייל במשך שנים לטובת אמזון טעו כשציפו למוות מוחלט. למעשה, מכירות הריטייל בחודשים האחרונים מתאזנות יחסית, וחלק מהאנסליטים כבר מניחים שייתכן והגענו למיצוי הירידות שלהן כתוצאה ממעבר לקוחות מהן אל אמזון.קום ודומותיה. אחת הסיבות לכך היא בניית מערכי שיווק (אתרי אינטרנט חדישים) והפצה יעילים יותר - ואכן זה מה שענקיות הריטייל מראות בחודשים האחרונים, מה שגורם לעליות שערים בחלק ניכר מהן. 

רשת בתי הקפה סטארבקס יורדת במסחר ב-1.6% במחזור גבוה יחסית לאחר שקיבלה דירוג "נייטרלי" מאנליסט בכיר. ענקית התכשיטים טיפאני חווה ירידות בשל סיבה זהה.