בזק תשלם 7.5 מיליון שקל בשנה למנכ"ל וליו"ר החדשים

עלות השכר של מזרחי תעמוד על כ-4.5 מיליון שקל ואילו עלות השכר של רודב תהיה כ-3 מיליון שקל • בעלי המניות של בזק יתכנסו לאשר את תנאי העסקה בחודש הבא

דודו מזרחי / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי / צילום: איל יצהר

בעלי המניות של בזק יתכנסו בחודש הבא (17.9) לאשר את תנאי העסקת המנהלים החדשים של החברה, המנכ"ל דודו מזרחי והיו"ר שלמה רודב, בעלות שנתית כוללת מוערכת של כ-7.5 מיליון שקל - כ-4.5 מיליון שקל למזרחי וכ-3 מיליון שקל לרודב.

מזימון האסיפה שפרסמה חברת התקשורת בימים האחרונים עולה כי בזק מבקשת לאשר למזרחי שכר חודשי בעלות מוערכת של כ-2.5 מיליון שקל, על בסיס שכר חודשי של 150 אלף שקל, צמוד למדד, לצד הטבות נוספות, וכן תכנית אופציות שתנאיה ייקבעו בהמשך. בנוסף, מזרחי צפוי ליהנות ממענק שנתי בכפוף לעמידה ביעדים, ובהנחה שיגיע למלוא השכר השנתי צפוי לעמוד על כ-1.9 מיליון שקל. יש לציין כי השכר של מזרחי נמוך מהשכר של המנכ"לית הקודמת סטלה הנדלר, שעמד על 160 אלף שקל והמענקים הם אותם מענקים - 12 משכורות בחודש בכפוף לעמידה ביעדים, כמו אצל כל המנכ"לים בקבוצה.

לחברת הניהול של רודב, שבה הוא מחזיק ב-50%, ואשר באמצעותה הוא מעניק מסוף חודש אפריל את שירותי היו"ר שלו לבזק בהיקף משרה של 75%, החברה מבקשת לאשר דמי ניהול שנתיים של 3 מיליון שקל, בתוספת מע"מ, וכן לשאת "בהוצאות סבירות" של חברת הניהול.

בבזק מציינים בין היתר כי תנאי העסקת השניים הינם "סבירים, ראויים, והוגנים" וזאת בהתחשב ב"גודלה של החברה, חוסנה, רווחיותה ואופייה", וכן תואמת ל"מדיניותה ארוכת הטווח של החברה ויעדיה".

בקדנציה הקודמת של רודב כיו"ר בזק, בין 2007-2010, הוא היה אחד משיאני השכר בבורסה, כשנוסף למשכורתו החודשית הוא נהנה באותן שנים ממענקים ותגמולים מנייתיים שמנים, ובשלוש שנים (2008-2010) הצטברה עלות העסקתו לכ-35 מיליון שקל.

הבוקר פרסמה בזק את דוחותיה לרבעון השני של השנה. הרווח הנקי של בזק נחתך ב-45.5% ועמד על 195 מיליון שקל בלבד. ה-EBITDA הסתכם בכ-908 מיליון שקל - ירידה של 8.9%. בנוסף, שווי הפעילות של פלאפון הופחת ב-1.5 מיליארד שקל.