נעילה שלילית בוול סטריט על רקע החשש ממלחמת סחר

השוק השורי הנוכחי ממשיך לרוץ והפך להיות לגדול ביותר שתועד בהיסטוריה - 3,453 ימים ברצף • עליבאבא וסינופסיס עוקפות את התחזיות • טראמפ: "אם אודח, השווקים יקרסו. כולם יהיו מאוד עניים" • הדולר מתחזק

סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס
סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס

המניות צנחו היום (ה') בבורסות וול סטריט לאחר הצהרות טראמפ בנוגע למלחמת הסחר עם סין. אמש ננעל המסחר במגמה מעורבת. המסחר באירופה ננעל בירידות ואילו המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. 

 

מדד הדאו ג'ונס  ,ה-S&P 500   והנאסד"ק  ננעלו כולם בירידות. הדולר התחזק היום.

שוק המניות האמריקאי התנדנד, יום לאחר שמרוץ השוורים של מדד המניות S&P 500 הפך לארוך בהיסטוריה.

משלחות ארה"ב וסין פתחו היום בשני ימי שיחות בוושינגטון במטרה ליישב את מלחמת הסחר המסלימה. בארה"ב טוענים ליתרון מכיוון שבייג'ינג מתקשה למנוע את ההאטה בצמיחתה של כלכלת סין. שלשום (ג') הטילה ארה"ב מכסי מגן על שורה נוספת של מוצרים סיניים ששוויים הכולל 16 מיליארד דולר, לאחר שקודם לכן הטילה מכסי מגן על מוצרים סיניים ששוויים הכולל 34 מיליארד דולר. עד סוף ספטמבר עשויה ארה"ב להטיל מכסי מגן על שורת מוצרים סיניים נוספת בשווי כולל של 200 מיליארד דולר - כמחצית מסך הייבוא הסיני לארה"ב.

בנקאים מובילים בארה"ב צפויים להיפגש היום בסימפוזיון הכלכלי בוויומינג, שם ידונו במדיניות המטבע העתידית של ארה"ב. ג'רום פאואל, יו"ר הפדרל ריזרב צפוי לשאת דברים בכנס ביום שישי.

בגזרת הנתונים, מספר המובטלים השבועי בארה"ב בשבוע שעבר ירד בעוד 2,000 ל-210,000. אנליסטים ציפו לירידה חמורה יותר לכיוון 215,000.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר היום בראיון לפוקס ניוז: "אם אודח, השווקים יקרסו. כולם יהיו מאוד עניים". "שחררתי את השווקים, נפטרתי מרגולציה, קיצוץ המס היה דבר עצום", אמר טראמפ. "אבל גם לפני הפחתת המס, ממש מהיום הראשון, נפטרתי מהרגולציה". טראמפ גם לא נמנע מלהכפיש את יריבתו הילארי קלינטון: "לו הילארי והדמוקרטים היו נבחרים, לו היא הייתה נשיאה, הייתה צמיחה שלילית".

חברת טרגט  פרסמה דוחות אמש ועקפה את התחזיות, המניה טיפסה בכ-5%.

ענקית הטלפונים הסינית שיאומי פרסמה את הכנסותיה היום לראשונה מאז ההנפקה, החברה רושמת רווח נקי של 14.7 מיליארד יואן.

חברת הסחר המקוון עליבאבא  פרסמה את דוחותיה גם כן ורשמה רווח של 12.23 מיליארד דולר

חברת וויליאם סונומה, משווקת כלי הבית הגדולה, גם עקפה את התחזיות עם רווח רבעוני של 77 סנט למניה, 9 סנט מעל המצופה.

פייסבוק  הסירה מחנות האפליקציות של אפל את אפליקציית Onavo Protect, שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית אונבו, שנרכשה ע"י פייסבוק ב-2013. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, אפל הודיעה לפייסבוק שהשירות הפר את מדיניות איסוף הדאטה שלה, וביקשה מפייסבוק להסיר אותו מרצונה.

סינופסיס  פרסמה את דוחותיה והכתה את התחזיות עם רווחים של 779.7 מיליון דולר, שעקפו את הציפיות של 773.6 מיליון דולר.