סאמיט מתחזקת: שווי הנדל"ן בגרמניה עלה ב-92 מיליון אירו

חברת הנדל"ן המניב הפועלת בגרמניה שוב נהנית מעוצמת שוק הנדל"ן המקומי, המובילה לעליית ערך החזקותיה • שווי הנכסים של החברה הבת סאמיט גרמניה עבר את רף מיליארד האירו

זוהר לוי, יו"ר סאמיט / צילום: תמר מצפי
זוהר לוי, יו"ר סאמיט / צילום: תמר מצפי

כפי שקרה לא פעם בשנים האחרונות, חברת הנדל"ן המניב סאמיט  נהנית שוב מעוצמת שוק הנדל"ן בגרמניה, המובילה לעליית ערך החזקותיה, והבוקר היא עדכנה על עלייה של 92 מיליון אירו בשווי הנדל"ן להשקעה של החברה הבת סאמיט גרמניה.

כעת, שוויים הכולל של הנכסים חצה רף של 1 מיליארד אירו, לעומת שווי של כ-940 מיליון אירו שלפיו הוערכו בסוף שנת 2017, עליית ערך המיוחסת "הן להתחזקות שוק הנדל"ן המסחרי בגרמניה והן להשבחת נכסים ספציפיים בפורטפוליו".

לשמחתה של סאמיט, שבשליטת היו"ר זוהר לוי, הערכת החברה הבת היא כי המגמה החיובית תימשך, ובעדכון בנושא שפרסמה הבוקר היא ציינה, כי "לאור עלייה של תעריפי שכר דירה בחידושי חוזים, יחד עם התפתחויות חיוביות אחרות בפורטפוליו, צפויה עליית ערך נוספת בשווי הנכסים".

סאמיט גרמניה  מחזיקה ביותר מ-80 נכסים, מרביתם בערים גדולות בגרמניה או בסמוך להן, בשטח כולל של כ-910 אלף מ"ר, ובתחילת אוגוסט חתמה על הסכם בלתי מותנה לרכישת השליטה (כ-72%) ממניות חברת הנדל"ן הגרמנית GxP, תמורת 45 מיליון אירו (כ-190 מיליון שקל), מידי ענקית הנדל"ן הגרמנית קונסוס (Consus).

החברה הנרכשת מחזיקה ב-12 מבני משרדים בשטחי השכרה של כ-107 אלף מ"ר, בעיקר בפרנקפורט, בברלין ובערים נוספים, בשווי כולל של 166 מיליון אירו (כ-710 מיליון שקל).

לצד עליית שווי נכסיה, מניות סאמיט גרמניה מציפות ערך למשקיעים, ומאז הנפקתה בבורסה המשנית בלונדון (AIM) ב-2014, לפי שווי חברה של 185 מיליון אירו, רשמה מנייתה קפיצה של כ-80%.

הנפקה זו הייתה השנייה של החברה בלונדון, לאחר שב-2009 נמחקו מניותיה על-ידי בעלת השליטה, בהמשך לירידות שערים משמעותיות שרשמו בהשפעת המשבר הכלכלי העולמי.

מלבד הפעילות בגרמניה, בעלת השליטה, סאמיט, פועלת גם בתחום הנדל"ן המניב בישראל, פה היא מחזיקה בקרוב ל-20 נכסים, בעיקר למשרדים, מסחר ולוגיסטיקה.

מניית סאמיט, שהיום התחזקה בכ-1%-2%, השלימה טיפוס של כ-15% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי של 2.2 מיליארד שקל - אחוזים בודדים מרמת השיא שקבעה בחודש מאי האחרון.