רכבת הרים במניית טלדור: דוחות הרבעון אכזבו את המשקיעים

הכנסותיה של חברת הטכנולוגיה ירדו ברבעון השני ב-12%, והיא עברה להפסד של כ-7.3 מיליון שקל • ביום חמישי בערב הדוחות החלשים של טלדור אכזבו את המשקיעים, והמניה צנחה אתמול בכ-9% • ואולם היום שוב שינתה המניה כיוון ועלתה במהלך המסחר בתל אביב

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור / צילום: תמר מצפי
נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור / צילום: תמר מצפי

מניית טלדור  עברה טלטלה בימים האחרונים, לפני ואחרי פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני השנה ולמחצית הראשונה של השנה.

בסוף שבוע המסחר החולף, לקראת פרסום הדוחות, רשמה מניית החברה עלייה של כ-10% בציפייה דרוכה. ואולם, ביום חמישי האחרון לאחר סיום המסחר בבורסה, הדיווח שלה על תוצאות חלשות אכזב את המשקיעים והמניה צנחה בקרוב ל-9% ביום המסחר אתמול. היום שוב שינתה המניה כיוון ועלתה בכ-3% בשעות הבוקר.

טלדור מספקת פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי התוכנה, החומרה, התקשורת ומיקור החוץ. היא פועלת בשני מגזרים: התקשורת והתשתיות והמערכות.

בשורה העליונה הכנסותיה ברבעון ירדו ב-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-164 מיליון שקל. במגזר המערכות נרשמה יציבות בהכנסות ברמה של כ-100 מיליון שקל, אולם במגזר תקשורת ותשתיות נרשמה ירידה של 25% בהכנסות לכ-64 מיליון שקל.

בחברה מסבירים כי "הירידה בהיקף ההכנסות במגזר נבעה בעיקרה בשל חילופים ושינויים במערך המכירות, הפסקת מספר פרויקטים עם לקוח במגזר וכן משינוי בתמהיל הלקוחות וההכנסות".

החברה עברה להפסד תפעולי של כ-8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובשורה התחתונה הציגה הפסד נקי של כ-7.3 מיליון שקל לעומת רווח של 5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תוצאות טלדור במחצית הראשונה
 תוצאות טלדור במחצית הראשונה

המשך המגמה מהרבעון הראשון

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם ירידה של כ-11% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017 והן הסתכמו בכ-348 מיליון שקל, הפסד תפעולי של כ-6.3 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-16 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ובשורה התחתונה היא הציגה הפסד נקי של כ-7 מיליון שקל לעומת רווח 11.3 מיליון שקל אשתקד.

על רקע ההרעה בתוצאות, שהחלו כבר ברבעון הראשון השנה, רשמה מניית טלדור ירידה של יותר מ-40% בשנה האחרונה למחיר של 15 שקל. שוויה של החברה התכווץ לכ-167 מיליון שקל. הונה העצמי עמד בסוף חודש יוני על כ-153 מיליון שקל ובקופת החברה היו מזומנים בהיקף של כ-58 מיליון שקל.

בעלת השליטה בטלדור היא חברת ההשקעות הפרטית DBSI של ברק דותן ויוסי בן-שלום, שמחזיקה ב-45.3% מהמניות. דותן משמש כיו"ר טלדור, ובן-שלום הוא חבר דירקטוריון בה. ביולי 2017 הגיעה מניית טלדור לשיא של מעל 30 שקל, אך מאז היא כאמור צנחה בכ-50% , כך ש-DBSI רושמת "על הנייר" ירידת שווי של כ-75 מיליון שקל מאז השיא.

עם זאת, בפרספקטיבה נרחבת יותר, DBSI בהחלט יכולה להיות מרוצה מהשקעתה בחברה. היא נכנסה להשקעה בטלדור ב-2003 לפי שווי חברה של 82 מיליון שקל. ב-2016-2017, לאחר התאוששות מרשימה של המניה, ניצלה DBSI את ההזדמנות לבצע מימושים חלקיים: ב-2016 היא מכרה לגופים מוסדיים כ-18% מטלדור תמורת 46.6 מיליון שקל לפי מחיר של 23.3 שקל למניה, וכעבור שנה מכרה עוד 9% מהון החברה תמורת 26.2 מיליון שקל, במחיר מניה של 26.5 שקל.