אתר אינטרנט שמתחזה לאתר הביטוח הלאומי מנסה לדלות מידע מהציבור - כך הודיעו בביטוח הלאומי. לפי ההודעה שפירסם הביטוח הלאומי, בשעות אלה מופץ בווטסאפ וברשתות החברתיות לינק לאתר מתחזה שמבקש מהגולש לענות על סקר קצר כדי לבדוק אם הוא זכאי למענק כספי.
לפי ההודעה, האתר נמצא על שרתים בחו"ל וכעת נבדק אם מדובר בישות ישראלית שמפעילה את האתר או ישות זרה. בביטוח הלאומי ביקשו מהציבור להימנע מהכנסת פרטיים אישיים בלינקים שהתבלו בווטסאפ, וציינו כי העבירו את כל המידע למערך הסייבר הלאומי להמשך טיפול.
בימים האחרונים קיבלו ישראלים רבים, בווטסאפ וב-SMS, הודעות המתחזות לכאלה הנשלחות מגופים גדולים - ולרוב כוללות הצעה כספית מפתה. ככל הידוע, זו הפעם הראשונה בגל הנוכחי שבה הודעה כזאת נשלחת ממוסד ממשלתי, ולא מחברה צרכנית.
כך נשלחה הודעה כביכול מטעם שופרסל, שבה הוזמנו הצרכנים ליהנות מחלוקת תווי קנייה לרגל חגיגות ה-60 של הרשת. על גבה של מקדונלד'ס ישראל רכבה הודעה אחרת, שהציעה לגולשים להשיב על סקר קצר בתמורה למוצרים חינם - מקרה המזכיר את זה של הביטוח הלאומי. לעומת זאת, הודעות ששוגרו מטעמן של חברות הסלולר נקטו גישה מאיימת יותר, והתריעו מפני סיום חבילות השירות החודשיות.
המשותף לכל המקרים הוא הניסיון להוביל את מי שלוחצים את הקישורים לאתרים מזויפים, שבהם הם נדרשים להזין את פרטי האשראי שלהם, על מנת שנוכלים יוכלו לעשות בהם שימוש. אף שהמתקפות הנוכחיות חריגות בהיקפן, וככל הנראה עומד מאחוריהן יותר מגורם אחד, מדובר בשיטת הונאה ותיקה מאוד. הדרך הטובה ביותר להתמודד איתה היא להימנע מפתיחת קישורים מנמענים לא מוכרים בוואטסאפ, מייל ו-SMS, ובמקרה הצורך - לוודא עם הגורם שכביכול שלח אותם שהוא אכן עומד מאחוריהם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.