לנובו הציגה לפטופ עם שני מסכים. איך זה עובד?

היוגה בוק החדש משווק כלפטופ הראשון הכולל שני מסכים • הסוללה, כך נטען, תספיק לעד שמונה וחצי שעות שימוש

חברת לנובו השיקה כ-15 מוצרים ב-IFA השנה, ובהם לפטופים, כרום-בוקים ומוצרים לבית החכם. המוצר שתפס את עיקר תשומת הלב וזכה לעיקר העניין בתערוכה הוא ללא ספק הלפטופ בעל שני המסכים, YOGA Book C930. למרות התור הארוך בדוכן, יצא לנו להתנסות קצת עם המחשב.

היוגה הוא מכשיר קל וקטן, עם מסך בגודל 10.8 אינץ' ובמשקל 775 גרם. מלבד המסך הרגיל, ובמקום מקלדת, המכשיר כולל מסך דיו אלקטרוני (E Ink) דמוי נייר. המסך הנוסף הזה מסוגל להפוך למקלדת בלמעלה מ-30 שפות, למחברת רישום, ולקורא ספרים אלקטרוני. לשם כך שני המסכים מאפשרים סיבוב של 360 מעלות, והמחשב כולל עט שנצמד אליו באופן מגנטי וכוללת כפתור שמעביר אותו למצב מחק.

המקלדת נוחה יחסית, וכוללת אנימציות בעת לחיצה וכן משוב קולי ומשוב הפטי (רטט קל), שגורמים לשימוש במקלדת וירטואלית להרגיש טבעי יחסית. קצת קשה להתרגל לכך שאין גבולות בין המקשים, אבל בסלולר כבר התרגלנו לזה ב-2008, אז לא ניתן לקושי הזה לעצור אותנו. פיצ'ר חביב נוסף הוא פתיחת המחשב בנקישה כפולה.

בלנובו מבטיחים שהבטריה של היוגה בוק תספיק לעד שמונה וחצי שעות שימוש, ול-13 שעות של שימוש במסך ה-E Ink בלבד. אם הדבר אכן יעמוד במבחן התוצאה זה יהיה מרשים, במיוחד משום שמדובר בזמן עבודה זהה לשל הדגם הקודם. את היוגה בוק הראשון לנובו השיקה לפני שנתיים, ב-IFA 2016. היוגה בוק הראשון כלל מקלדת מגע שהפכה למחברת רישומים, ושווק כטאבלט הראשון עם מקלדת חסרת מקשים.

לעומתו, היוגה בוק החדש משווק כלפטופ הראשון הכולל שני מסכים. מועדי הזמינות והמחיר בישראל טרם פורסמו, אך בעולם המכשיר יהיה זמין החל מאוקטובר במחיר של 999 דולר - כ-3,600 שקלים. מלבד השדרוג במסך, המחיר הוא אחד ההבדלים הבולטים של היוגה בוק החדש מהדגם הקודם. היוגה בוק הראשון שווק כמכשיר אנטרי לבל - מכשיר לקהל הרחב - אך הדבר בא על חשבון מהירות הביצועים, ורבים התלוננו על תגובה מושהית של המחשב ללחיצות על המקלדת. בדגם הנוכחי הביצועים עברו שידרוג, ומחיר המחשב בהתאם, גבוה יותר.