פינטו: "הופתעתי מהודעת אריסון, זה לא ישפיע על ההנהלה"

מנכ"ל בנק הפועלים בשיחה עם עיתונאים: "אני פועל לילות כימים כדי להביא לסיום החקירה האמריקאית"

אריק פינטו / צילום: איל יצהר
אריק פינטו / צילום: איל יצהר

"ההודעה הנוכחית הפתיעה אותי, העניין אמנם היה באוויר. אני לא מופתע לגמרי, אבל הבוקר הופתעתי מההודעה" - כך אמר היום (ג') מנכ"ל בנק הפועלים , אריק פינטו, בעקבות ההודעה הבוקר של קבוצת אריסון על המכירה הצפויה של מניותיה בבורסה.

פינטו הדגיש בדבריו על ההחלטה הצפויה לא תשפיע על דירקטוריון הבנק (למעט הדירקטורים מטעם אריסון שהתפטרו) או על ההנהלה. פינטו הדגיש בדבריו את אמונו בעוצמתבנק הפועלים ואמר: "כיום הדבר המרכזי שמעיב על הבנק הוא החקירה בארה"ב. אני עושה ימים כלילות בכדי לסיים את החקירה הזו בהקדם".

פינטו ציין כי החלטתה של שרי אריסון לא צפויה להשפיע על ההחלטה באיזה מתווה למכור את חברת כרטיסי האשראי ישראכרט או על מדיניות הדיבידנד של הבנק, שכן כעת אין בעל שליטה שעשוי ללחוץ על קבלת דיבידנד: "השיקולים לגבי ישראכרט היו ויהיו טובת הבנק. בנוגע למדיניות הדיבידנד- פעלתי להגדיל את הדיבידנד של הבנק מ-20% ל-40% מהרווח. ארגון פיננסי צריך לחלק דיבידנד, והשיקולים היו ונשארו לטובת בעלי המניות- 80% מהמניות הם הציבור.

בנוגע להחלטת אריסון למכור את המניות בבורסה ולוותר למעשה על פרמיית השליטה אמר פינטו: "החלטת אריסון נוגעת לשיקולים שלה. אני מכיר את הבנק ועוצמתו. מה שכן ניתן לומר הוא שהתקופה אינה קלה בהיבטים של רגולציה וחקיקה, שכן יש אי וודאות ורפורמות רבות".

פינטו התייחס בדבריו להתליך הצפוי ואמר: "הבוקר דווחנו ששרי אריסון קיבלה מבנק ישראל מהיתר שליטה להיתר החזקה בהינתן תנאים מסוימים. יש להם שבע שנים במקסימום כדי למכור את המניות ולרדת ל-5%. המשמעות בפועל שהדירקטורים יתפטרו יישאר עם 7 חברים. עודד ערן ימשיך בתפקידו באישור המפקחת, ולכן יהיה שינוי. הנהלת הבנק תמשיך בהרכבה הנוכחי".

עוד אמר: "שרי אריסון החזיקה בגרעין השליטה 21 שנה, אני רוצה להודות לה על תרומתה ופועלה לבנק הפועלים, יש לי הערכה רבה אליה. היא אדם ערכי וטוב, ואני רוצה להודות לה על כך".

עוד אמר פינטו: "מבחינת המשמעויות פועלים הוא בנק חזק ואיתן, שהציג את הרווח הגבוה למרות החקירה בארה"ב. אני פועל לילות כימים כדי להביא לסיום החקירה האמריקאית. לפועלים הון אנושי שהוא שובר שיוויון, לא צפוי להיות שום שינוי מבחינת דירקטוריון והנהלה. אנו בעיצומו של תהליך גיבוש אסטרטגיה לשנים הבאים בכדי לחפש מנועי צמיחה חדשים. בנקים ללא גרעין שליטה כבר קיימים. כמנכ"ל, אני לא רואה שינוי צפוי, לא לפני ולא אחרי".