ההפסדים של קבוצת לוזון צומצמו ב-40% במחצית השנה

כשנתיים וחצי מאז הרכישה מידי גזית גלוב בפחות מ-10 מיליון שקל, קבוצת לוזון ממשיכה לרשום הפסדים משמעותיים - שהצטברו לכ-27 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018 • הסנטימנט השלילי במניה הוביל לשחיקה של כרבע מערכה מתחילת השנה

עמוס לוזון / צילום:איל יצהר
עמוס לוזון / צילום:איל יצהר

מאז שרכש עמוס לוזון בתחילת 2016 את השליטה בקבוצת הנדל"ן והאנרגיה הנושאת את שמו (ובשמה הקודם א. דורי), הוא יישם בה כמה שינויים משמעותיים שסייעו לה להתאושש מתקופה עסקית רעה במיוחד. ואולם בשורה התחתונה, כשנתיים וחצי מאז הרכישה בעסקת בזק מידי ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב בתמורה של פחות מ-10 מיליון שקל, קבוצת לוזון ממשיכה לרשום הפסדים משמעותיים.

הרבעון השני של 2018 היה שלילי למדי, ובסיכומו הצטברו הפסדיה של קבוצת לוזון  ל-25 מיליון שקל, והם עומדים על קצת יותר מכך (כ-27 מיליון שקל) במחצית הראשונה של השנה. מספרים אלה משקפים צמצום ביחס להפסדים שנרשמו בתקופות המקבילות ב-2017, שאת כולה סיכמה הקבוצה בהפסד שנתי של 42 מיליון שקל.

בשורה העליונה נהנתה לוזון מצמיחה רבעונית של 28% בהכנסותיה, שהגיעו ל-205 מיליון שקל - אבל בתקופת המחצית הן נשחקו ב-7% ל-400 מיליון שקל. בסיכום רבעוני נהנתה לוזון משיפור בשורה הגולמית, שתמך בצמצום של 20% בהיקף ההפסדים, שברבעון המקביל הצטברו ל-31 מיליון שקל.

השיפור בשורה הגולמית סייע ללוזון להגדיל את רווחיה הגולמיים במחצית השנה, ולעבור לרווח תפעולי לתקופה זו. הפסדי החברה בתקופה זו צומצמו ב-40%, אחרי הפסד של 47 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017.

מניית לוזון איבדה 24% מתחילת השנה
 מניית לוזון איבדה 24% מתחילת השנה

קבוצת לוזון פועלת בתחום הייזום, הקמה ומכירת נדל"ן למגורים, בעיקר בישראל, פועלת בתחום המגורים בפולין באמצעות חברת רונסון, מנהלת ומבצעת עבודות בנייה באמצעות דורי בניה ומבצעת עבודות גמר באמצעות רום גבס. כמו כן החברה שותפה בתחנת הכוח הפרטית לייצור חשמל, דוראד, ומחזיקה בשליטה בחברה הבורסאית לוזון נדל"ן.

בשל "קיומם של תזרים שלילי מתמשך מפעילות שוטפת וגירעון בהון החוזר", לוזון מציגה דוח תזרים חזוי עד אמצע שנת 2020, שבו היא צופה בין היתר כי עד סוף השנה תמכור את אחד מנכסיה תמורת 50 מיליון שקל ועד סוף 2019 תגייס חוב חדש בהיקף של 120 מיליון שקל.

מול זאת, החברה נדרשת, בין היתר, לתשלומי קרן וריבית אג"ח בהיקף של 45 מיליון שקל עד סוף השנה, ושל כ-100 מיליון שקל נוספים עד סופה של 2019.

בסוף הרבעון השני של השנה החברה הציגה בקופתה מזומנים ושווי מזומנים של 161 מיליון שקל, והשקעות לזמן קצר של 73 מיליון שקל נוספים.

מניית החברה, שהציגה זינוקים מרשימים לאחר השתלטותו של לוזון על החברה ב-2016, מתקשה להמשיך במסעה צפונה. מתחילת השנה הסנטימנט השלילי בולט בה והוביל לשחיקה של כרבע מערכה, והיא משקפת ללוזון שווי חברה נוכחי של כ-130 מיליון שקל.