צ'ק קאפ פרסמה תוצאות ניסוי לגלולה המחליפה קולונוסקופיה

בניסוי שערכה החברה השתתפו 31 נבדקים, והגלולה זיהתה פוליפים ב-76% מהמקרים, וזיהתה נכון כי במעי אין פוליפים ב-80% מהמקרים • צ'ק קאפ נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 21 מיליון דולר ומנייתה עולה ב-7% בקדם-מסחר • "תוצאות סופיות מניסוי זה אמורות להתפרסם ברבעון השני של 2019"

תרופה / צילום: שאטרסטוק
תרופה / צילום: שאטרסטוק

חברת צ'ק קאפ  הודיעה היום (ג') על תוצאות ניסוי במוצר שלה - גלולה לבליעה המחליפה קולונוסקופיה לגילוי סרטן המעי הגס. המוצר כבר מאושר לשיווק באירופה, והניסוי נועד לתמוך בשיווק המוצר לאחר האישור.

צ'ק קאפ נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 21 מיליון דולר, ומנייתה עולה כעת 7% בקדם מסחר.

בניסוי השתתפו 31 נבדקים, והגלולה זיהתה פוליפים ב-76% מהמקרים, וזיהתה נכון כי במעי אין פוליפים ב-80% מהמקרים. נתונים אלה הם מעט נמוכים מן הנתונים הקיימים בספרות לגבי הדיוק והספציפיות של קולונוסקופיה קלאסית, אולם הבדיקה מיועדת תחילה למי שאינו מסוגל או אינו רוצה לבצע קולונוסקופיה.

בכל מקרה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת התוצאות של הגרסה הקודמת של מוצר החברה, ששיעור הזיהוי שלו היה 44%.

אלכס עובדיה, מנכ"ל צ'ק-קאפ, מסר: "אנו שמחים מאוד לחשוף את יכולות הסריקה הרב מימדיות של מערכת ה-C-Scan. אנו מאמינים כי תוצאות הביניים המעודדות מהניסוי מצביעות על התקדמות משמעותית בביצועים הקליניים של C-Scan בהשוואה לתוצאות הניסוי שנערך לצורך קבלת אישור ה-CE, אשר פורסמו בעבר.

"המערכת שלנו ידידותית לנבדק וללא צורך בהכנה מוקדמת של המעי לאיתור סרטן המעי הגס. תוצאות סופיות מניסוי זה אמורות להתפרסם ברבעון השני של שנת 2019 ויכללו מספר משמעותי יותר של נבדקים. בכוונתנו לעמוד באבני הדרך שלנו עד לסוף שנת 2018 ובהמשך, הכוללות בין השאר הקמת קו הייצור בשיתוף פעולה עם GE וכן התקדמות במסלול הרגולטורי בארה"ב לקראת תחילתו המתוכננת של ניסוי ה-Pilot בארה"ב ברבעון הרביעי של שנת 2018."