מנכ"ל טוויטר לקראת שימוע בקונגרס: אנחנו לא מפלים פוליטית

תוכן ההצהרה של ג'ק דורסי פורסם בטוויטר והוא יישא אותה מחר בקונגרס, ניכר כי מנכ"ל הרשת החברתית למד את לקחי השימוע של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג באפריל האחרון

גג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר (צילום: מייק בלייק, רויטרס)
גג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר (צילום: מייק בלייק, רויטרס)

מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי יעיד השבוע בפני הקונגרס האמריקאי כי הרשת החברתית לא מקבלת החלטות על בסיס אידיאולוגיה פוליטית, בין אם דירוג התכנים או אכיפת הכללים. דורסי כן מודה כי מספר חשבונות משתמשים של רפובליקאים לא זכו לחשיפה, גם אם חיפשו אותם באופן אקטיבי.

טוויטר פרסמה את תוכן ההצהרה של דורסי אותה הוא יישא ביום רביעי בקונגרס. "אנו שאופים לאכוף את הכללים שלנו ללא משוא פנים" כותב דורסי. "אנו לא מצלילים אף אדם על בסיס האידיאולוגיה הפוליטית שלו... הרעיון שאנו משתיקים השקפות פוליטיות מסוימות מנוגד למחויבותנו לחופש הביטוי".

דורסי הוזמן להעיד בפני הקונגרס בנושא מעורבות זרה במערכת הבחירות האמריקאית ועל טענה על צנזורת רפובליקאים בטוויטר. הוא יעיד ביום רביעי בשתי ועדות שונות. ראשית ועדת מודיעין של הסנאט על שימוש של גורמים זרים ברשתות החברתיות כדי להשפיע על הבחירות. ולאחר מכן בפני ועדת האנרגיה ומהסחר על הטעות כי טוויטר מוטה נגד שמרנים.

את השיח מלבה בימים האחרונים הנשיא טראמפ, בטענות כי ענקית החיפוש גוגל מטה תוצאות נגדו. טראמפ התבטא אף בעבר בנוגע לפייסבוק וטוויטר בטענה כי אלו לוקחות חלק בהשתקת מיליוני אנשים. "הפלטפורמה מספקת הודעות ושיחות מידיות, פומביות וגלובליות. עם זאת אנו מבינים את ההשלכות השליליות לעולם האמיתי במצבים מסוימים. טוויטר נחושה למצוא הוליסטים והוגנים, אנחנו מכירים בכך שקיימת התעללות, הטרדות, טרולים, מניפולציה באמצעות בוטים ומסעות פרסום שגויות ולמדנו מהמקרים שבהם לא הגבנו מספיק מהר".

דורסי ממשיך ומסביר כי החברה משתמשת באלגוריתם שנועד לזהות הפרות של תנאי השימוש של החברה, ובעיקר את ההפצה הנרחבת של אירועים כאלו, כמו החדשות המזויפות ששטפו את הפלטפורמה במהלך בחירות 2016.

ניכר כי מנכ"ל טוויטר למד את לקחי השימוע של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג באפריל האחרון. נוסח ההצהרה שלו לקונגרס רוויה בדוגמאות מפורטות על הכלים שהחברה יצרה כדי להבטיח שימוש טוב ככל הניתן בפלטפורמה שלה, כולל כלים חדשים.