סקיי הבריטית השקיעה בסטארט-אפ בינה מלאכותית ישראלי

ענקית החדשות והבידור הבריטית השקיעה בסטארט אפ הישראלי Vault Analytics באמצעות קרן ההשקעות Remagine, המשקיעה בחברות ישראליות בתחום המדיה • Vault משתמשת בבינה מלאכותית וניתוח שפה טבעית, כדי לחזות הצלחה של תוכן טלוויזיוני ושל סרטים לפני שנוצרו

בינה מלאכותית / צילום: שאטרסטוק
בינה מלאכותית / צילום: שאטרסטוק

ענקית החדשות והבידור הבריטית, sky , השקיעה בסטארט-אפ הבינה המלאכותית הישראלי Vault Analytics באמצעות קרן ההשקעות Remagine, המשקיעה בחברות ישראליות בתחום המדיה.

Vault משתמשת בבינה מלאכותית וניתוח שפה טבעית, כדי לחזות הצלחה של תוכן טלוויזיוני ושל סרטים לפני שנוצרו, באמצעות ניתוח התסריט שלהם. החברה גייסה סבב גיוס שני בהובלת Remagine. מ-Vault מסרבים לפרסם את גובה הגיוס, אך מוסרים שמדובר במיליונים בודדים.

החברה מספקת תחזיות על מידת הצלחתם של תכנים בקרב קהלים שונים, וחוזה לאיזו קהלים כדי ליעד את אותם התכנים. ב- Vault מספרים שבין לקוחותיהם נמצאות חברות מדיה בינלאומיות גדולות אך לא חושפים את שמותיהן.

זוהי השקעה השלישית של Remagine, שמגיעה יומיים בלבד לאחר שחברת סקיי הכריזה על השקעתה בקרן, במטרה להרחיב את מגעיה עם חברות סטארט-אפ בישראל. סקיי הודיעה כי השקיעה בקרן ארבעה מיליון דולר, ובמקביל פתחה משרד בברלין במטרה להרחיב את פעילותה גם עם סטארט-אפים באירופה.

אמה לויד, מנהלת במחלקת הפיתוח העסקי של סקיי, מסרה כי: ״שש שנים לאחר השקעתנו הראשונה, אנו מרחיבים את פעילותינו בתחום הסטארטאפ-אפים ברחבי אירופה ובישראל. הזמן שבילינו הן בברלין והן בתל אביב הותיר אותנו מתרשמים עמוקות מהאנרגיה, מהדינמיות ומהכישרון של שתי הסצנות״.

פעילות ההשקעות של סקיי החלה ב-2012 עם צוות השקעות בלונדון. מאז החברה פתחה משרד נוסף בסן פרנסיסקו, והשקיעה ב-20 סטארטאפים באירופה ובארה״ב. בסקיי מציינים כי הרחבת הפעילות לברלין ולישראל היא חלק מהותי מהתרחבות פעילות ההשקעות של החברה.

מלבד ההשקעה הנוכחית, Remagine השקיעה בשתי חברות נוספות בישראל: Syte.ai שמפתחת כלי לחיפוש ויזואלי לעולם הקמעונות המקוונת, ו-Minute Media, הפועלת בתחום משחקי הספורט הממוחשבים. הקרן משקיעה בחברות טכנולוגיה בתחום המדיה והמסחר בשלב הסיד, בסכום שנע בין חצי מיליון לשני מיליון לחברה.

באפריל הקרן סגרה גיוס ראשוני בגובה 40 מיליון דולר, וכיום משלימה גיוס נוסף, במטרה להגיע לקרן בגובה 50 מיליון דולר. בין המשקיעות בקרן ניתן למצוא את סקיי, future TV, ו- Axel Springer, לצד חברות מדיה ומסחר נוספות.