מנטיס ויז'ן רכשה את סטארט-אפ הבינה המלאכותית BrainVu

החברה הישראלית הנרכשת תאפשר למנטיס ויז'ן, המפתחת טכנולוגיות לצילום תלת ממד, לעצב דמויות תלת ממד לעולמות המציאות המדומה והרבודה אשר הבעותיהם יתבססו על הרגשות האמיתיים של השחקנים • BrainVu מפענחת את רגשות השחקנים על סמך ניתוח תנועת העין

טכנולוגיות תלת ממד של מנטיס ויז'ן / צילום: מתוך אתר מנטיז ויז'ן
טכנולוגיות תלת ממד של מנטיס ויז'ן / צילום: מתוך אתר מנטיז ויז'ן

חברת מנטיס ויז'ן, המתמחה בפיתוח ובייצור טכנולוגיות לצילום וחישה בתלת-ממד עבור סמארטפונים, אולפני תלת-ממד מקצועיים, ולסורקי תלת-ממד ליישומים תעשייתיים, הודיעה על רכישת הסטארט-אפ הבינה המלאכותית הישראלי BrainVu מהטכניון המתמחה בזיהוי סמנים ביולוגיים דרך יישומי "ראיית מכונה" (Machine Vision), המסוגלת לזהות רגשות אנושיים בזמן אמת על סמך ניתוח תנועת העין. לאחר הרכישה תשמור ברנדויו על שם המותג והנהלתה בצוות המחקר והפיתוח שלה ישמרו על עצמאותם.

בשיחה עם "גלובס" הסביר מנכ"ל מנטיס ויז'ן גור אריה ביתן את הסיבות לרכישה. לדבריו, בריינויו חקרה במשך שנים מה קורה במוח מבחינת התנהגות במצבים שונים דרך דימות של MRI. אחרי שנים של מחקר הם גילו שאפשר לחלץ נתונים שדומים לאלו שמתקבלים מ-MRI גם על בסיס מעקב אחר תכונות מסוימות בתנועות העיניים ובגודל האישון. משמעות הדבר היא שאפשר לקבל פידבק על ההכרה הרגשית של הנבדק בצורה מוצלחת וזאת ללא צורך בחיבור אלקטרודות לראש".

היישום של הטכנולוגיה, לדברי ביתן, היא שבעזרתה "אפשר יהיה לשנות לשחקן שנמצא בסביבת מציאות מדומה או רבודה את החוויה בהתאם לרגשותיו". טכנולוגיה זו, לדברי ביתן, אמורה להשתלב עם האופן שבו מתפתחת טכנולוגיית ה-AR/VR. מערכת מציאות רבודה ומדומה צריכה "מנגנון מעקב עין טוב כדי לפעול באופן יעיל - מאחר שהעין רואה ממש בפועל רק 3-5 מעלות, וכל השאר זה פארש. הרעיון הוא לכוון לתחום הזה את האיכות הוויזואלית הכי טובה". לדבריו, "ההנחה היא שבשנים 2020-2021 תצא חברת אפל עם משקפי המציאות הרבודה שלה T288 וזהו השלב שבו התחום יהפוך צרכני כשבבת אחת יופיעו מיליוני מכשירים בשוק וכולם יצטרכו להסתמך על מנגנוני מעקב עין על מנת שיוכלו לעבוד כמו שצריך".

כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה של בריינויו שמאפשרת ללמוד מתנועת העין על המצב הנפשי של המשתמש כך שבהמשך ניתן יהיה לייצר עבורו תכנים מצולמים שמגיבים למצב זה. ביתן מדגים: "נניח שנכנסת למשחק אימה אבל אתה לא רוצה שהוא יהיה יותר מדי מפחיד - בעתיד אפשר יהיה להתאים את המשחק לרמת הסטרס שבה נמצא השחקן. אפשרות נוספת היא שאם אני בסטרס דמות התלת ממד שלי בעולם המדומה תלבש דווקא חיוך רחב כדי לפצות על כך. למשה מה שיקרה זה שאת הרגש נזהה על סמך תנועת העיניים ואילו את התכנים נוכל לספק עם מערכות הצילום של מנטיס ויז'ן. השילוב הזה פותח אפשרויות חדשות בתחום התוכן".

בחודשים האחרונים מרכזת מנטיס ויז'ן פעילות רבה סביבה. בסוף יולי הודיעה החברה על על רכישת הסטארטאפ האמריקאי Alces, המתמחה בצילום וחישה בתלת-ממד בטכנולוגיית "אור מובנה". מקורות בשוק העריכו את היקף העסקה בכ-10 מיליון דולר. אלסס הייתה מתחרה של מנטיס בתחום טכנולוגיית ה-Structured light, לחישת תלת ממד. לאחר עסקה זו הסביר גור אריה כי "הפתרון שיצרה מנטיס אמנם פשוט ואלגנטי יותר אבל בהסתכלות לדורות קדימה יש מוצרים שהגישה הטכנולוגית של אלסס תתאים יותר, כמו למשל בתחום המציאות המעורבת (Mixed Reality)", וכי "הקניין הרוחני (IP) של אלסס יעזור למנטיס לפעול מצד אחד ולהגביל ולחסום מתחרים במקביל".

שבועיים לפני כן השלימה מנטיס סבב גיוס של 55 מיליון דולר . בסבב זה השקיעו קרן סמסונג קטליסט שהובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה, וחברת לואנמאי קואנטום הסינית. בסבב משתתף משקיע שלישי לא-ישראלי שבחברה סרבו למסור את פרטיו.

גיוס זה נועד לסייע לחברה להעמיק את אחיזתה בשוק האסייתי ובסין בפרט, להמשך פיתוח טכנולוגי של מוצרי החברה, ולהכפלת מצבת העובדים של החברה, העומד כיום על 160 במרכזי החברה בפתח תקווה, בארה"ב, בסלובקיה ובסין. עם השלמת הסיבוב הגיע סך הגיוסים של החברה על 83 מיליון דולר.

במאי השנה הודיעה מנטיס על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית האלקטרוניקה והסלולר הסינית שיאומי במסגרתו הוטמעה מצלמת תלת-הממד של מנטיס באחת מגרסאות סמארטפון הדגל שלה - " Mi8 אקספלורר". שיתוף פעולה זה אמור היה ליצור את מצלמת האנדרואיד הראשונה המאפשרת שימושי תלת-ממד שעד כה התאפשרו רק באמצעות תוכנה לניתוח תמונות דו ממד.