אג"ח | סיקור שוטף

שבוע אדום: 4 ימי ירידות רצופים ל-500 S&P ולנאסד"ק

טראמפ אמר ש"הוא מוכן" להגדיל את היקף המכסים על סין ב-267 מיליארד דולר, ושלח את השוק לירידות • חששות בשוק מפני מדיניות מוניטרית מהודקת בעקבות העלייה החדה ברמת השכר • פלייטק מכרה את כל החזקותיה בפלוס500 - שמנייתה צנחה • אירופה ננעלה במגמה מעורבת

הנאסד"ק / צילום: שאטרסטוק
הנאסד"ק / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

וול סטריט ננעלה בירידות שערים. S&P 500 ירד ב-0.2% וסגר את השבוע בירידה של 1%. הדאו ג'ונס ירד ב-0.3% וסיכם ירידה שבועית של 0.2%. מדד נאסד"ק ירד 0.3% וסיכם את השבוע בירידה של כ-2.6%. עבור S&P 500 והנאסד"ק זהו יום הירידות הרביעי ברציפות.  

20:00

המגמה השלילית חזרה למסחר בוול סטריט לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא "מוכן לצאת לדרך" עם מכס נוסף על סחורות ב-267 מיליארד דולר מסין. מדד דאו ג'ונס הגיב בירידה של 0.5%, אך בהמשך התמתנו מעט הירידות במדד. 

18:45

וול סטריט מתאוששת: מדדי נאסד"ק ו-S&P 500 עברו לעליות ומדד דאו ג'ונס נסחר בירידה קלה. מניית טסלה יורדת ב-5%. מניית נטפליקס עולה ב-2%. 

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, עם שינויים קטנים במדדים. מדד STOXX 600 ננעל ללא שינוי מהותי, אולם צלל בכ-2.3% בסיכום שבועי. מדד פוטסי 100 ירד ב-0.56%. מניית פלוס500 צנחה בלונדון ב-9.3%. מדד CAC 40 עלה ב-0.1%.  

מניית טבע מאבדת יותר מ-1% לאחר הורדת דירוג מקרדיט סוויס. עוד מבין הישראליות, פאלו אלטו עולה בכ-4%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים בעקבות דוח התעסוקה שהצביע על עלייה חדה ברמת השכר בארה"ב, מה שהוביל לחששות מפני מדיניות מוניטרית מהודקת יותר מצד הפדרל ריזרב. 

מניית טסלה צנחה בכ-9% עם פתיחת המסחר, לאחר הודעה על התפטרותו של מנהל החשבונות הראשי של יצרנית הרכב, חודש אחד בלבד לאחר שנכנס לתפקיד. בהמשך התמתנו מעט הירידות במניה.

השכר הממוצע לשעה בארה"ב גדל ב-2.9% באוגוסט בחישוב שנתי, הזינוק הגדול ביותר מאז 2009. הכלכלה האמריקאית הוסיפה 201,000 משרות בחודש שעבר, מעבר לתחזית של 191,000. 

נמשכות הירידות בבורסות אירופה. מחיר הנפט יורד בקרוב ל-1%.

13:00 

המסחר באירופה עבר לירידות שערים ומתנהל במגמה שלילית כעת, מדדי קאק , דאקס , פוטסי הבריטי , סטוקס אירופה  ויורונקסט  כולם עברו לירידות שערים.

מניית פלוס500  הישראלית שנסחרת באנגליה צוללת בעקבות מכירת 10% ממניותיה על-ידי פלייטק  שהחזיקה בהן.

מניית IAG , חברת האם של בריטיש איירוויז, ממשיכה ליפול בעקבות פרצת אבטחה בבריטיש שגרמה לחשיפת דאטה של מאות אלפי לקוחות החברה.

שער הדולר  היציג היום 3.581 שקלים, ושער האירו  היציג 4.1685 שקלים.

11:00

המסחר בשוקי אסיה ננעל במגמה מעורבת, כשהנג סנג  ננעל ביציבות, ניקיי  בירידה של 0.8% ואילו מדד שנחאי  ננעל בעלייה של 0.4%.

שוקי אירופה נפתחו הבוקר בעליות מתונות ולמעט ירידת שערים קלה במדדי פוטסי  ויורונקסט , קאק , דאקס  וסטוקס אירופה 600  רושמים עליות שערים כולם.

חברת תוכנות ההימורים פלייטק  מוכרת הבוקר את כל מניותיה בחברת פלוס500  הישראלית, שמניותיה צונחות הבוקר. זהות הקונה לא פורסמה על-ידי פלייטק.

10:15

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה מעורבת הבוקר (ו') עם מדד הנג סנג  שנסחר ביציבות כרגע לקראת הנעילה, מדד ניקיי  ננעל עם ירידה של 0.8% ואילו מדד שנחאי  עבר לעליות שערים וכך הוא גם ננעל, בעלייה של כ-0.4%. 

הבורסות באירופה נפתחו בעליות מתונות לאחר שננעלו בירידות שערים אמש. בשעה זו עליות שערים נרשמות במדדי דאקס , קאק  וסטוקס אירופה 600 . הפוטסי  הבריטי נפתח ביציבות יחסית ואילו מדד יורונקסט  בירידות.

בריטיש איירוויס דיווחה על פריצה למאגרי המידע של החברה וגניבת דאטאות של מאות אלפי לקוחות, מניות חברת האם IAG  צונחות בפתיחת המסחר.

מניית פלוס500  נופלת הבוקר לאחר שפלייטק  הודיעה כי תמכור את השליטה בה אך לא ציינה את זהות הקונה.

07:30

המסחר בשוקי אסיה מתנהל הבוקר (ו') במגמה שלילית. מדדי ניקיי , הנג סנג  ושנחאי  רושמים ירידות שערים. גם קוספי  בקוריאה ו-ASX  באוסטרליה מתנהלות במגמה שלילית. בורסות אסיה ננעלו בירידות שערים אתמול, כך גם שוקי אירופה והבורסות בוול סטריט.

מדובר בשבוע החלש ביותר בשוקי אסיה מאז חודש מארס, כשאת הירידות מזינים חששות מפני השווקים המתעוררים והדוחות הכספיים של מגזר הטק האסייתי שאנליסטים חוזים שיהיו מאכזבים.

גם החשש מפני הקצנת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ורמיזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיפן עלולה להיות הבאה בתור מזינים את חששות המשקיעים שצובעים את כל שווקי העולם באדום. אמש (ה'), טראמפ רמז לכתב הוול סטריט ג'ורנל כי יפן עשויה להיות הקורבן הבא של מכסי הייבוא של ארה"ב. "לארה"ב יש ידידות נהדרת עם המנהיגות היפנית", סיפר הנשיא לכתב, "שתסתיים מיד כשאגיד ליפנים כמה הם צריכים לשלם". 

שיחות הסחר לקראת הסכם שיחליף את NAFTA באמריקה הצפונית צפויות להימשך היום בין ארה"ב לקנדה.

הין היפני  מתחזק לעומת הדולר גם היום.

הדולר  והאירו  ירדו הבוקר בכ-0.4% מול השקל.

מחירי הנפט הגולמי עולים הבוקר.

בבריטניה יתפרסם היום מדד מחירי הבתים של הליפקס ואילו האיחוד האירופי יפרסם את נתוני הצמיחה העדכניים שלו הבוקר.

בגזרת הדוחות הכספיים, החברות האירופיות שיפרסמו הבוקר את דוחותיהן הן קבוצת סיטיגרופ ,  EnQuest ו-Orey Antunes.