מנקה את הפיד: טוויטר חסמה לצמיתות את אלכס ג'ונס

הרשת החברתית חסמה אתמול (ה') לצמיתות את מפיץ תיאוריות הקונספירציה האמריקאי אלכס ג'ונס עקב ציוצים וסרטונים שפרסם אשר "הפרו את המדיניות שלנו הנוגעת להתנהגות פוגענית, בנוסף להפרות קודמות של החשבונות", כך לפי טוויטר

אלכס ג'ונס / צילום: רויטרס, ג'ים בורג
אלכס ג'ונס / צילום: רויטרס, ג'ים בורג

טוויטר חסמה אתמול (ה') לצמיתות את מפיץ תיאוריות הקונספירציה האמריקאי אלכס ג'ונס, שמזוהה עם הימין הרדיקלי בארה"ב. לדברי טוויטר, החברה קיבלה דיווחים על ציוצים וסרטונים שפרסם ג'ונס אשר "הפרו את המדיניות שלנו הנוגעת להתנהגות פוגענית, בנוסף להפרות קודמות של החשבונות". באחד הסרטונים האחרונים של ג'ונס בטוויטר, הוא העליב כתב של CNN. בחודש שעבר טוויטר השעתה את ג'ונס לשבוע בשל הפרת המדיניות שלה. גם אפל, פייסבוק ויוטיוב חסמו חשבונות שונים של ג'ונס.

הצעד של טוויטר מגיע יום אחרי שמנכ"ל החברה, ג'ק דורסי, העיד בפני הקונגרס בנושאים של ניצול רשתות חברתיות לרעה ע"י שחקנים זרים והמדיניות של טוויטר בנוגע לבקרת תוכן. ג'ונס הגיע לשימוע בו השתתפו דורסי, וסמנכ"לית התפעול של פייסבוק שריל סנדברג, במחאה על פעולות הרשתות החברתיות נגדו ואף התעמת עם אחד הסנאטורים מחוץ לאולם. ג'ונס טוען כי עמק הסיליקון מונע ממנו את חופש הביטוי, ומנסה להשתיק דעות קונסרבטיביות.

דורסי אמר במהלך השימוע כי החברה מנסה לשפר את הדרך בה היא מסבירה את המדיניות שלה למשתמשים, ואת דרכי האכיפה של כלליה.