אלביט מבקשת לתת למנכ"ל בוצי מכליס מענק של 700 אלף דולר

החברה הביטחונית אלביט מערכות פרסמה זימון לאסיפת בעלי מניות שתתכנס ב-18 באוקטובר, ובמסגרתה יעלה להצבעה אישור המענק למנכ"ל • מדובר בהקצאת 150 אלף אופציות לרכישת מניות החברה, במחיר מימוש של כ-129 דולר למניה, הדומה למחירה הנוכחי בבורסה

בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט / צילום: תמר מצפי

החברה הביטחונית אלביט מערכות מבקשת לתת למנכ"ל בצלאל (בוצי) מכליס מענק הוני בשווי הוגן של 699 אלף דולר. אלביט פרסמה זימון לאסיפת בעלי מניות, שתתכנס ב-18 באוקטובר, ובמסגרתה יעלה להצבעה אישור המענק למכליס.

מדובר בהקצאת 150 אלף אופציות לרכישת מניות החברה, במחיר מימוש של כ-129 דולר למניה, הדומה למחיר הנוכחי בבורסה. מחיר המימוש נקבע בהתאם למדיניות התגמול של אלביט, והאופציות צפויות להבשיל במשך תקופה של 5 שנים מיום המענק - 40% מהן כעבור שנתיים ו-60% בשלוש מנות, בשלוש השנים שלאחר מכן.

לפי הזימון לאסיפה, בפברואר האחרון החליט הדירקטוריון לאשר למכליס מענק של 150 אלף אופציות במחיר מימוש גבוה יותר, של כ-144 דולר, בשווי הוגן של 750 אלף דולר.

באסיפה שנערכה באפריל אושר המענק למכליס, אלא שבינתיים מחיר המניה ירד בבורסה בכ-20% והדירקטוריון החליט לבטל את ההחלטה מפברואר, בנימוק שמחיר מימוש כזה לא משקף את היעד של מדיניות התגמול, של יצירת זהות אינטרסים בין המנכ"ל לשאר בעלי המניות. המענק שכבר אושר לא הוענק למנכ"ל, ובמקומו יתבקשו בעלי המניות לאשר את המענק החדש.

אלביט מערכות , שנמצאת בשליטת מיקי פדרמן (45.8%), נסחרת בבורסות נאסד"ק ותל אביב בשווי של 5.4 מיליארד דולר.