אקוויטי בי גייסה 1.5 מיליון דולר בהובלת אדם נוימן

מדובר בסבב הגיוס הראשון של החברה • החברה מפתחת פלטפורמה לחיבור בין עובדים בעלי אופציות בסטארט-אפים, לבין משקיעים

חברת הסטארט-אפ אקוויטי בי (EquityBee) הודיעה על גיוס השקעת סיד בהובלת אדם נוימן, מייסד WeWork. החברה מפתחת פלטפורמה לחיבור בין עובדים בעלי אופציות בסטארט-אפים, לבין משקיעים. זהו סבב הגיוס הראשון של החברה, בגובה 1.5 מיליון דולר. מלבד נוימן השתתפו בסבב משקיעים פרטיים נוספים בינהם מייסד תן ביס, תמיר כרמל ושאול אולמרט, מנכ״ל Playbuzz.

אקוויטי בי הוקמה השנה על ידי אורן ברזילי, עודד גולן ואריק מואב. לדברי ברזילי, המכהן כמנכ״ל החברה, אקוויטי בי תשתמש בהון לצורך הרחבת פעילות החברה לשוק בארצות הברית, שם שווי מוערך ב-60 מיליארד דולר בשנה. לשם כך הם מתכוונים לגייס כעשרה עובדים נוספים לחברה, המונה כיום חמישה עובדים.

"עובדי סטארט-אפ עובים בחברה, מבלים בה כמה שנים, וכשהם עוזבים את החברה יש להם אפשרות לממש את האופציות שיש להם בחברה. המימוש יכול להגיע לעשרות ומאות אלפי דולרים, ובגלל העלויות האלה הרבה מהעובדים פשוט לא ממשים כלום, וחבל - כי זו השקעה פיננסית מאוד מאוד טובה", ברזילי מתאר את הבעיה שהוא ושותפיו מעוניינים לפתור.

"אם היית רוצה לממש אופציות, היית צריכה למצוא משקיע, לבנות הסכם עם עורך דין, ולאשר אותו. אבל לרוב האנשים אין את הקשרים הנחוצים לכך", ברזילי מוסיף. "אנחנו בנינו תשתית רגולטורית, ויש לנו רשת של משקיעים שאנחנו יודעים להציע להם את העסקה ולחבר אותם לעובדים. זה כמו אירביאנבי לאופציות".

הפלטפורמה מקשרת בין עובדים בעלי אופציות למשקיעים. המשקיעים מממנים את מימוש האופציות, וזוכים התחלק עם העובדים ברווח ביום האקזיט, בהנחה שיהיה כזה. בתמורה, המשקיעים הם אלה שנושאים בסיכון. "אנחנו פותרים בעיה לאדם השכיר", אומר ברזילי, "זה כסף שהם עבדו הרבה מאוד שעות בשבילו ומגיע להם לממש אותו. באותה הזדמנות אנחנו גם עוזרים לסטארט-אפים להתחות בחברות גדולות שיכולות לשלם לעובדים שלהם במניות".

תהליך מציאת המשקיע והתהליך המשפטי מתבצעים באופן אוטומטי. קביעת אחוזי החלוקה ברווח נעשית עדיין באופן ידני, אך אמורה לעבור אוטומציה גם היא. החלוקה נקבעת לפי מידת הביקוש לכל עסקה. בעסקה ממוצעת בפלטפורמה עובד ישאר עם 30 עד 40 אחוזים מהאופציות - לאחר חלוקה עם המשקיע ותשלום עמלה על הרווח לאקוויטי בי. הפלטפרומה פעילמה מאז חודש מאי, ושירתה ערות עסקאות. גובה עסקה ממוצעת עמד על כ-35 אלף דולר.

מלבד עמלה על הרווחים, אם ישנם כאלה, החברה גובה עמלה מהמשקיעים על כל עסקה. החברה פונה אל עובדים ומשקיעים אינדיבידואלים ומציעה להם את שירותיה, אך לדברי ברזילי, המודל העסקי של החברה מתוכנן להיות כזה שמוכר את שירותיו לחברות סטארט-אפ, כשירות שהן יציעו לכלל עובדיהן.

בנוסף, ההשקעה של אדם נוימן בחברה מעלה את האפשרות כי השירות יוצע לעובדים בחללי עבודה משותפים. עם זאת, ברזילי סירב לפרט על היבטים אסטרטגיים להשקעה של נוימן, וסיכם כי "אדם נוימן מבין את הבעיה, ויודע שזו בעיה חשובה ושצריך לפתור אותה".

תעודת זהות: EquityBee

שנת הקמה: 2018

מייסדים: אורן ברזילי (מנכ"ל), עודד גולן (סמנכ"ל מוצר) ואריק מואב (סמנכ"ל כספים)

עובדים: 5

משרדים: בתל אביב ובהוליווד

גיוס הון: 1.5 מיליון דולר

משקיעים בולטים: אדם נוימן, שאול אולמרט, תמיר כרמל, רון גורה ואורן אבקסיס