ירידות באירופה; מלחמת הסחר מחריפה

החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר בניו יורק • הניקיי היפני ומדד שנחאי עלו בחדות, מדד הונג קונג רשם גם הוא עליות קלות • היום ומחר לא יתקיים מסחר בבורסה בתל אביב בשל יום הכיפורים

בורסת פריז / צילום: Shutterstock
בורסת פריז / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

16:20

המסחר בבורסות אירופה עבר לירידות לאחר שהתנהל מוקדם יותר במגמה חיובית. ירידות נרשמות במדד המניות הבריטי פוטסי 100 , מדד דאקס  הגרמני, מדד קאק 40  הצרפתי וכן מדד סטוקס 600  הכלל-אירופי.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החריף אמש את מלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג: הוא הורה להטיל מכסי יבוא בשיעור 10% על שורה ארוכה של מוצרים מסין בשווי 200 מיליארד דולר. הוא הזהיר, שיש לצפות להסלמה נוספת: המכסים יועלו לרמה של 25% בתחילת 2019.

סין מיהרה להגיב בצעדים משלה, ולפני שעה קלה הודיעה כי תטיל מכסים על סחורה אמריקאית בשווי 60 מיליארד דולר שיכנסו לתוקף בדיוק באותו התאריך שבו יופעלו הצעדים האמריקאים.

14:30

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה חיובית, עם עליות במדד המניות הבריטי פוטסי 100 , מדד דאקס  הגרמני, מדד קאק 40  הצרפתי וכן מדד סטוקס 600  הכלל-אירופי.

החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר בניו יורק. אתמול ננעלו שוקי המניות בארה"ב בירידות שערים. מניות אמזון , נטפליקס  וטוויטר  היו בין 6 המניות הבולטות בירידות אתמול במדד S&P 500 .

12:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום במגמה חיובית, למרות הטלטלה שיצר אתמול נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאחר שהורה להטיל מכסי יבוא בשיעור 10% על שורה ארוכה של מוצרים מסין בשווי 200 מיליארד דולר.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. בורסות הונג קונג  רשמו עליות לאחר התחלה מקרטעת. מדד שנחאי  רשם עליות לאחר שהתקרב ביום שני לירידה החדה ביותר מזה ארבע שנים, אולם קפץ בחזרה ורשם עליות של 1.8%.

הניקיי היפני  שב מחופשת חג כשקפץ ב-1.4%.

מניות הטק דשדשו בעקבות הירידות בנאסד"ק  ביום המסחר הקודם אולם כמה מהן התאוששו, כש-TDK Corp  סיימה את יום המסחר בעליות של למעלה מ-1%, וTokyo Electron Ltd י רדה בכמעט 2% לפני שהתאוששה וננעלה בירידה של כ-0.3%.

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום במגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעל בירידות. השוקים ברחבי העולם מגיבים לטלטלה שיצר אתמול נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאחר שהורה להטיל מכסי יבוא בשיעור 10% על שורה ארוכה של מוצרים מסין בשווי 200 מיליארד דולר. הוא הזהיר, שיש לצפות להסלמה נוספת: העלאת המכסים לרמה של 25% בתחילת 2019.

מדד הפוטסי  מתנדנד בשעה זו, מדדי הקאק ,והדאקס   רושמים ירידות. באסיה, הניקיי היפני , ההנג סנג  ושנחאי  עולים.

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ג') במגמה מעורבת, זאת לאחר שאתמול ננעל במגמה מעורבת. היום ומחר לא יתקיים מסחר בבורסה בתל אביב בשל יום הכיפורים. המסחר בבורסות ארה"ב ננעל בירידות לאחר שטראמפ הודיע כי ישחרר הצהרה על שיחות הסחר עם סין בתום המסחר.

לאחר נעילת המסחר, החריף אמש טראמפ את מלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג: הוא הורה להטיל מכסי יבוא בשיעור 10% על שורה ארוכה של מוצרים מסין בשווי 200 מיליארד דולר. הוא הזהיר, שיש לצפות להסלמה נוספת: העלאת המכסים לרמה של 25% בתחילת 2019.

זו הירייה האמריקאית השנייה במלחמת הסחר המתעצמת בין שתי המדינות. ביולי הודיע טראמפ על הטלת מכסים על מוצרי יבוא מסין בשווי 50 מיליון דולר. בסך הכל, מטיל עתה ממשל טראמפ מכסי יבוא על מוצרים סיניים בשווי 250 מיליון דולר, בערך כמחצית משווי כל היבוא הסיני לארה"ב ב-2017, שהסתכם ב-505 מיליארד דולר.

בשעה זו רושם הניקיי היפני  עליה חדה, ומדד שנחאי  ומדד ההנג סנג  רושמים ירידות.