המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; S&P 500 בשיא כל הזמנים

גם מדד דאו ג'ונס ננעל ברמה הגבוהה ביותר שלו זה 8 חודשים • מניות אפל ואמזון רשמו עליות • המסחר באירופה ננעל בעליות שערים • ג'ק מא, מייסד עליבאבא, אמר כי לאור החרפת מלחמת הסחר החברה אינה מעוניינת עוד להביא מיליון מקומות עבודה לארה"ב

סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 
 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות, כאשר מדד S&P 500  התרומם לשיא של כל הזמנים. גם הדאו ג'ונס  עלה ב-258 נקודות, והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ינואר, בעקבות העליות במניית אפל  והחששות ההולכים ופוחתים מהחרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.

מוקדם יותר היום התייחס נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשיא ב-S&P 500 בחשבון הטוויטר שלו:

 

מדד הנאסד"ק  ננעל גם הוא בעלייה של כ-1%, מובל על ידי אמזון , שטיפסה בכ-1%.

21:00

העליות במסחר בניו יורק נמשכות, לאחר שבתחילת המסחר S&P 500  ודאו ג'ונס  אף הגיעו לשיא. מדד הנאסד"ק  רושם גם הוא עליות. 

העליות שרושמת אפל והחששות ממלחמת הסחר בין ארה"ב-סין שטלטלו את השווקים בתחילת השבוע שוככים, והמדדים מגיבים בהתאם. כך גם בורסות אירופה ננעלו בעליות.

19:00

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית, כשמדד CAC 40  הצרפתי עלה בלמעלה מ-1%. מדד DAX  הגרמני ננעל גם הוא בעליות שמתקרבות ל-1%,  מדד סטוקס 600  הכלל-אירופי ומדד פוטסי  100 הבריטי ננעלו גם הם בעליות.

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל היום בעליות, לאחר בתחילת המסחר הגיעו מדדי ה-S&P 500  והדאו ג'ונס  לשיא, כאשר החששות ממלחמת סחר שוככים. 

בולטות בעליות מניית אפל  שמזנקת, ומניות אמזון , בואינג  ו- קטרפילר .

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח היום בעליות. כך, מדדי נאסד"ק , דאו ג'ונס  ו-S&P 500  עולים. S&P 500 ודאו ג'ונס אף הגיעו לשיא. מדובר בשיא הראשון במדד דאו ג'ונס, שעומד כעת על 26,620 נקודות, מאז ינואר האחרון, בהובלת מניות אפל , בואינג  וקטרפילר . S&P 500 עומד כעת על 2,924.07 נקודות שיא כל הזמנים מאז השיא האחרון באוגוסט. בינתיים, המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות שערים.  כך, פוטסי , קאק , דאקס , סטוקס 600  ואירונקסט  נמצאים במגמה חיובית. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לשיא ב-S&P 500 בחשבון הטוויטר שלו:

 

מניית ג'נרל אלקטריק  יורדת לאחר שספגה הורדה במחיר המטרה של המניה מבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן - מ-11 דולר למניה ל-10 דולר. 

מניית  אנבידיה  גם כן יורדת לאחר שאנליסט במורגן סטנלי טען כי המוצר החדש שלה בענף המשחקים מאכזב. 

הרקע לעליות בשווקים הוא היחלשות הפחדים ממלחמת סחר בין ארה"ב לסין. זאת לאחר ששר המסחר הסיני אמר היום כי סין מקווה שארה"ב תתקן את צעדיה. 

14:15

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בעליות. כך, פוטסי , קאק , דאקס , סטוקס 600  ואירונקסט  נסחרים בעליות. גם בארה"ב יש צפי לפתיחה ירוקה, כך לפי החוזים העתידיים.

IG Group  יורדת במסחר באירופה לאחר שפרסמה את דוחותיה. ההכנסות ברבעון נפלו ב-4.7%.

 אמזון   שוקלת לפתוח 3,000 חנויות "אמזון גו" ללא קופות עד 2021. בחנויות החדשות יימכר אוכל מוכן לצד מצרכים, או שהן יהיו מקום לקניית ארוחות קלות בלבד עבור אנשים שממהרים.

11:45

בבורסות אסיה ננעל המסחר במגמה המעורבת שאפיינה את יום המסחר כולו. מדד שנחאי  ומדד ASX  האוסטרלי ירדו, ואיבדו מערכם 0.06% ו-0.33%, בהתאמה. המדדים העולים היו ניקיי , שהוסיף לערכו 0.01%, הנג סנג  שעלה ב-0.26% וקוספי  הקוריאני רשם את העלייה הגבוהה ביותר היום - 0.65%. 

בשעה זו ממשיך המסחר באירופה להתנהל בעליות שערים, כפי שהיה מאז פתיחת המסחר הבוקר.  

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום (ה') במגמה חיובית. מדד סטוקס 600  הכלל אירופי רושם עליות שערים, וכמוהו גם המדדים דויטשה בורס , קאק  ופוטסי .  

בבורסות אסיה נמשכת המגמה המעורבת: מדד ניקיי , מדד קוספי  ומדד הנג סנג  עולים, ולעומתם מדד שנחאי  ומדד ASX  יורדים. 

 

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל במגמה חיובית. מדד טוקיו  עולה, ומדדי שנחאי  והונג-קונג  רושמים ירידות.

המסחר בניו-יורק ננעל אמש בגמה מעורבת והתקרב לשיא, כשמדד הדאו ג'ונס  קפץ בכ-150 נקודות, וה- S&P 500  התרומם. מדד הנאסד"ק  רשם ירידות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החריף מוקדם יותר השבוע את מלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג כשהורה להטיל מכסי יבוא בשיעור 10% על שורה ארוכה של מוצרים מסין בשווי 200 מיליארד דולר. הוא הזהיר, שיש לצפות להסלמה נוספת: המכסים יועלו לרמה של 25% בתחילת 2019.

סין צפויה להגיב בצעדים משלה, והודיעה שעה קלה לפני כניסת יום כיפור כי תטיל מכסים על סחורה אמריקאית בשווי 60 מיליארד דולר שיכנסו לתוקף בדיוק באותו התאריך שבו יופעלו הצעדים האמריקאים.

ג'ק מא, מייסד עליבאבא, יצא בהתבטאות חריפה ואמר כי החברה אינה מעוניינת עוד להביא מיליון מקומות עבודה לארה"ב, זאת בניגוד להצהרתו מהעבר. "ההבטחה הזו ניתנה על בסיס יחסי החברות והמסחר הטובים שהיו בין ארה"ב לסין", אמר מא. "היחסים האלו אינם קיימים היום, ולכן גם אינני יכול לקיים את ההבטחה".