נעילה מעורבת במסחר בוול סטריט; נעילה אדומה באירופה, בורסת מילאנו התרסקה

מדד S&P 500 ודאו ג'ונס התנודדו, ודאו ג'ונס סיים בעלייה קלה • מדד הפחד זינק ב-20%, אך עומד בתום יום המסחר על 7% • שוקי האג"ח בארה"ב יזכו היום במנוחה לרגל יום קולומבוס • המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים חדות

בורסת נאסד"ק / צילום: רויטרס
בורסת נאסד"ק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

מדד הנאסד"ק  ירד היום בכ-0.7%, אחרי שמתחילת השנה התחזק ביותר מ-17%. 

במדד דאו ג'ונס  נרשמה עלייה מתונה בסיומו של יום המסחר. בין מניות המדד, בלטו בעליות שערים המניות של וולגרינס, וולמארט וקוקה קולה . מנגד, בלטו בירידות שערים מניות ויזה , סיסקו  ומיקרוסופט 

מניית אמזון.קום ירדה ב-1.3%, ונטפליקס  ירדה ב-0.6%. גם מניית אפל איבדה מערכה, אבל פחות: 0.2%. 

העלייה במדד הפחד (VIX), שבמהלך המסחר היום טיפס ביותר מ-20%, עומדת כעת על שיעור של כ-7%. 

בשוק הסחורות, מחיר הזהב  ירד היום ב-1.4%, השינוי היומי הגדול ביותר בערכו בחודשיים האחרונים, לרמה של כ-1,187 דולר לאונקייה. 

בין הישראליות בוול סטריט, בלטה היום בעליות אופקו הלת' , שעלתה היום ב-6.3%. מנגד, בלטו בירידות שערים מניות ביוליין , שצנחה בכ-11%, ומניית וויקס.קום  שירדה ביותר מ-7%. 

22:00

בשעה האחרונה מתמתנות הירידות במדד נאסד"ק, אך הוא עדיין נסחר במגמה שלילית. מדד דאו ג'ונס  ומדד S&P 500  מתנודדים בין עליות קלות לירידות קלות. 

20:30

גם בשעה זו נמשכות ירידות השערים בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס , מדד S&P 500  ומדד הנאסד"ק כללי  מאבדים מערכם. שיעור הירידות במדד נאסד"ק גבוה מ-1.5% בשעה זו.  

18:45

יומו הראשון של שבוע המסחר באירופה ננעל בירידות שערים חדות, כאשר המדדים העיקריים איבדו מעל 1%. כך, מדדי דאקס , קאק , פוטסי , סטוקס  ואירונקסט  ננעלו באדום.

הבורסה האיטלקית  הובילה את הירידות והתרסקה בכמעט 2.5%, נראה שתקציב המדינה בראשות הקואליציה המאוד פופוליסטית מדאיג את הסוחרים. מניות הבנקים האיטלקיות, ביניהן יוניקרדיט  ויוניון די בנצ'ה איטליאנה , ירדו במעל 3.5%.

המסחר בארה"ב ממשיך להתנהל במגמת ירידה על רקע זינוק מדד הפחד ביותר מ-10%, מדד נאסד"ק כללי  צונח ב-1.23%. 

מניות פייסבוק , נטפליקס  ואמזון  יורדות בשעה זו. 

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בירידות, במה שמסתמן כיום שלישי רצוף של ירידות. זאת, בצל הדרמה שנרשמה בשוק האג"ח, כאשר התשואות על איגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נסקו.

מדד דאו ג'ונס  נפתח בירידה של 0.4%, מדד הנאסד"ק כללי  מאבד 0.5% ומדד S&P 500  יורד 0.36%. בתוך כך, מדד הפחד  (VIX) קופץ ביותר מ-10%. נזכיר כי המסחר בשוק האג"ח לא יתקיים היום לרגל יום קולומבוס. 

במגזר הפיננסי בוול סטריט יפרסמו בהמשך השבוע את דוחותיהן הכספיים ג'יי.פי.מורגן צ'ייס , וולס פארגו  וסיטי גרופ . בשבוע הבא תפרסם נטפליקס  את דוחותיה.

באירופה מחריפות הירידות בהובלת הבורסה האיטלקית, שיורדת ב-2.5%. מדד קאק 40  הצרפתי יורד ב-1.2%, והדאקס  הגרמני מאבד כ-1%.

15:10

המדדים המובילים בורסות אירופה נסחרים בירידות, בהובלת הבורסה במילאנו שמאבדת 2.3%. מדד הקאק הצרפתי יורד 0.8% ומדד הדאקס בגרמניה מאבד 0.7%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים יורדים בשעה זו בעד 0.2%, ומדד הפחד מזנק ב-9.5%, בהמשך לדרמה שנרשמה בסוף השבוע האחרון, כשהמדדים המובילים רשמו ירידות חדות בשני ימי המסחר האחרונים. עם זאת, שוק האג"ח בוול סטריט זוכה ליום מנוחה לרגל יום קולומבוס.

12:00

בורסות אסיה סגרו את יום המסחר הראשון לאחר החופש בירידות חדות. הבורסה בשנחאי צללה ב-3.7%, והבורסה בהונג קונג איבדה 1.4%. מטבע היואן הסיני איבד 0.4% מול הדולר והגיע ל-6.922 דולרים. מחיר הנפט יורד ב-1.2% ונסחר סביב 73 דולרים לחבית.

באירופה, התשואה על האג"ח של ממשלת איטליה עולה ב-11 נקודות ל-3.52%, הרמה הגבוהה ביותר מזה 4 שנים.

הבוקר בסין הבנק המרכזי הפחית את יחס הרזרבות לבנקים על מנת להמריץ את הפעילות הכלכלית. המהלך של הבנק המרכזי, הרביעי רק בשנת 2018, מגיע כחלק מהערכות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם לחידוש מלחמת הסחר מול ארה"ב. 

בניו יורק החוזים מאותתים בשעה זו על ירידות בפתיחת המסחר, מדד הפחד מטפס ביותר מ-10% ומשלים זינוק של 35% בשבוע האחרון.

11:10

המדדים המובילים בבורסות אירופה נפתחו בטריטוריה האדומה, בעוד הבורסה במילאנו יורדת 1.4%, והקאק והדאקס מאבדים 0.6%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד כ-0.5%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים עד 0.4%, ומדד הפחד (VIX) מזנק ב-9%.

באסיה מדד שנחאי הסיני צונח ב-3.7% ומשלים נפילה של 18% מתחילת השנה. הבורסה בהונג קונג משלימה נפילה של 12% מתחילת השנה.

7:15

מדד שנחאי  הסיני צונח בחדות בשעה זו. מדד שנזן הסיני נופל גם הוא בכ-2.9%. 

6:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה שלילית. כך, מדדי שנחאי קוספי , הנג סנג  ו-ASX 200  יורדים. לא מתנהל היום מסחר ביפן בשל חג. ביום שישי ננעל המסחר באסיה, באירופה ובארה"ב בירידות שערים. מדד  S&P 500  ירד ב-0.6%, משלים ירידה שבועית של 1%. מחירה של חבית נפט מסוג WTI (מערב טקסס) נפל ב-0.8% וכעת עומד על 73.74 דולר לחבית.

ברקע לירידות נמצאת החלטת הבנק המרכזי של סין בסוף השבוע לחתוך את הדרישה של יחס הרזרבה של הבנקים במדינה. מדובר בפעם הרביעית השנה שהבנק נוקט בצעד שכזה. 

הבוקר פורסמו נתונים חיוביים לגבי הכלכלה הסינית. מדד Caixin, הבוחן את מגזר השירותים, עלה לשיא של 3 חודשים בחודש ספטמבר והציג קריאה של 53.1 נקודות, לעומת 51.5 נקודות בחודש אוגוסט. 

עוד מהכלכלה הסינית. מוקדם יותר פורסמו נתוני הייצור של ענף הבנייה (PMI) שהצביע על קריאה של 54.9 נקודות בחודש ספטמבר, לעומת 54.2 נקודות בחודש אוגוסט. נזכיר כי קריאה של מעל ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית.

מניית התאגיד Lotte עולה במסחר בכ-2% לאחר דיווח כי יו"ר החברה שוחרר מהכלא בדרום קוריאה במהלך סוף השבוע. החברות בנות גם מזנקות: לוטה כימיקל , Lotte Confectionery  עולה בכ-1.5% ו-Lotte Himart עולה בכ-2.8%. 

המסחר בשוקי האג"ח בארה"ב יהיה סגור היום לרגל יום קולומבוס. אולי אתנחתה זה בדיוק מה שצריך שוק החוב לאחר שהתשואות זינקו לקראת סוף השבוע האחרון לשיא שלא נראה מזה מספר שנים. ביום שישי האחרון התשואה על איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-3 נקודות ל-3.227% - שיא של 7 שנים, במסגרת לחץ מכירות שלא נראה בשוק החוב מאז חודש פברואר השנה.

מטבע ברזיל, הריאל , יורד לרמה של 3.8364 מול הדולר לאחר שהסקרים הראו כי מועמד הימין הקיצוני בבחירות לנשיאות ברזיל ג'איר בולסונרו זוכה להצלחה על יריבו בבחירות הקרבות, שצפויות להיערך החודש.