בנק אוף אמריקה: מלאנוקס מוערכת בחסר; האפסייד - 50%

להערכת כלכלני בנק אוף אמריקה, מלאנוקס צפויה לצמוח בקצב גבוה מצמיחת השוק ועשויה להפוך ליעד אטרקטיבי לרכישה • "החשיפה הייחודית של מלאנוקס לשוק הצומח מאוד של דאטה-סנטר, והנתח הנמוך שלה בשוק, יאפשרו לה לצמוח בקצב גבוה יותר מהמתחרים לאורך השנתיים הקרובות"

מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן / צילום: באדיבות מלאנוקס מערכות
מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן / צילום: באדיבות מלאנוקס מערכות

חברת הטכנולוגיה מלאנוקס, הישראלית שנסחרת בנאסד"ק , נמצאת בעמדה ייחודית ליהנות ממגמת הצמיחה בדאטה, בעוד שמניית החברה מוערכת כיום בחסר - כך סבורים כלכלני Bank of America-מריל לינץ', שהחלו לסקר אתמול את המניה בהמלצת "קנייה".

מחיר היעד בו נוקבים בבנק למניית מלאנוקס הוא 105 דולר, גבוה ב-49.9% מהמחיר הנוכחי של המניה בנאסד"ק. מלאנוקס נסחרת בשווי נוכחי של 3.7 מיליארד דולר לאחר עלייה של 8.3% במחיר המניה מתחילת השנה, אך ירידה של 21% מהשיא השנתי שנקבע בחודש יוני, כשהחברה עוד הייתה בעיצומו של מאבק מול הקרן האקטיביסטית סטארבורד.

בעבר נסחרה המניה במחיר של כ-120 דולר אליו הגיעה ב-2012. מלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand.

לדברי האנליסט ווילס מילר מבנק אוף אמריקה: "לדעתנו, הגאות בתעבורת הנתונים בדאטה-סנטרים תוביל להשקעות, שעשויות להגדיל את השוק אליו פונה מלאנוקס באחוז חד-ספרתי גבוה, אך השוק מעריך בחסר את הפוטנציאל של מלאנוקס להמשיך לקחת נתחי שוק ב-Ethernet, דבר שעשוי להניב לה צמיחה של 15% בטווח הארוך, לעומת צמיחה של 5%-10% בתעשיית הסמיקונדקטור".

לדברי מילר, על רקע החששות הגוברים מפני מלחמת המסחר ומפני המחזוריות בשוק, "מלאנוקס היא אחת מהחברות הבודדות בשוק הסמיקונדטור שמבודדות גם מפני מיסוי ישיר (משום שהיא ממוקמת בישראל) וגם מפני המחזוריות בתעשייה (כי היא יותר נוטה למחזוריות של מוצרים)", כותב מילר. הוא מזכיר את ההסכם אליו הגיעה החברה לסיום המאבק של סטארבורד להחלפת הדירקטורים בה, הסכם הכולל עמידה ביעדי רווחיות תפעולית, כשלדבריו הדבר יוצר תרחיש חיובי שבו או שמלאנוקס תשיג רווחיות תפעולית של 28% ב-2019 (בעוד השוק מצפה ל-27%) או שתגבר הסבירות לנקיטה בחלופות אסטרטגיות לצורך השיפור.

להערכת מילר, "החשיפה הייחודית של מלאנוקס לשוק הצומח מאוד של דאטה-סנטר, והנתח הנמוך שלה בשוק, יאפשרו לה לצמוח בקצב גבוה יותר מהמתחרים לאורך השנתיים הקרובות ויותר מכך. החברה אף חידשה את המיקוד שלה בתחום הרווחיות; ובנוסף, אנו רואים גם אפשרות ליהנות מהמשך הקונסולידציה בתעשייה".

בין הסיכונים האפשריים בהשקעה במניית מלאנוקס מוזכרים העובדה שמלאנוקס  קטנה ביחס למתחרות שלה (אינטל , ברודקום  ומארוול ); האיום מצד המוצר Omni-Path של אינטל שכולל תמחור אגרסיבי; וכן התנודתיות בעסק.

עוד מוסיף מילר כי "לדעתנו, למלאנוקס יש הנהלה בכירה מוכשרת מאוד עם עשורים של ניסיון בתעשייה, בהובלת המנכ"ל איל וולדמן וסמנכ"ל הטכנולוגיות מיכאל קגן. ההנהלה הציגה ביצועים מוצלחים שהובילו לעלייה של יותר מ-20% במכירות בעשור האחרון, יותר מקצב המתחרות. החברה מייצרת שולי רווח גולמי גבוהים של כ-72% ומנהלת בעקביות מאזן חזק - רק רבעון אחד של תזרים שלילי לאורך עשור, ועם 5 דולר במזומן למניה כיום".

בנושא הקונסולידציה בתעשייה, בבנק אוף אמריקה מזכירים שמשנת 2000 היו מיזוגים בהיקף כולל של מעל 500 מיליארד דולר, 70% מהם התבצעו מאז שנת 2010. "אנחנו חושבים שמלאנוקס יכולה ליהנות מהמשך מגמת הקונסולידציה", נכתב בהמלצה. "להערכתנו, מלאנוקס יכולה להיות מועמדת אטרקטיבית (לרכישה), לאור העובדה שאינה גדולה בשווי השוק, לאור החשיפה שלה לשוק הדאטה סנטר ולאור פרופיל הצמיחה במכירות".

האנליסט מזכיר שבעבר מארוול פנתה למלאנוקס אך נדחתה, אולם לדבריו מאז שונה הרכב הדירקטוריון. להערכתו, לא צפויה עסקה פוטנציאלית בשנה הקרובה, אך האפשרות לקונסולידציה מובילה לפרמיה בתמחור, שמלאנוקס אינה מקבלת כיום.